Har kört div yoga. Hatha Ashtanga iyengs Power. Använde dets som kom naturligt dvs eld. Du har nytta av det nör du ska krysta med du hittar rätt muskler. Kan du använda mantra kan det med vara en idé, ellrr att rikta in sig på smärtan som ngt bra.. Och stt hålla sinnet öppet.
Ireth81 skrev 2013-10-25 16:36:01 följande:
Jag har också yogat och använder gärna den andningen hos både tandläkare och när jag fick mina tidiga sammandragningar och skulle på gyn (gjorde ont och jag spände mig hela tiden) och jag klarar av smärtan mycket bättre genom att andas så.. så det känns skönt att det inte bara är jag som använder den andningen. Men använde du de långa djupa andetagen eller eld andningen? (gick kundalini) för jag tänkte använda de långa djupa men antar att eld andningen kan bli effektiv om det skulle göra allt för ont.
jag är inte orolig för min förlossning, jag är medveten om att det kommer göra ONT och att det enda är att försöka härda ut genom mediciner, lustgas och en stor portion jävla anama. För jag tänker på de kvinnor som födde för 200 år sedan som inte hade smärtlindring eller medicinsk utrustning vi har idag. Jag läntar nog lite mer efter att snart ha en liten knodd att mysa med.