• MissKaos

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2013-10-30 12:32:32 följande:
    Just hemkommen från BM å allt såg bra ut :) lillan ligger fortf med huvudet neråt men har inte börjat sjunka neråt än. Nu får tiden gäääärna gå lite snabbare!!

Misskaos - jag lider med dej!! Är en person som avskyr oreda å jag skulle bli tokig av en renovering hemma nu!

Tack!! Inte bara jag då. Jag vill bara kasta ut en massa gammal skit och åka till sortergården med det. Det ska dit men det är ju meningslöst sålänge det står en TV mm i kartong här som ska upp i vardagsrummet.

Och vad skönt att allt såg bra ut! Jag vill ha bebis nuuuuu eller ja, såfort det är lite ordning här. V35 är inte idealist att föda i såklat. Men sen. Försöker nu peppa mig själv för att gå lika länge som sist.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-10-30 16:44:23 följande:
    Ni som ska skälla på försäkringskassan kan hälsa från mig! Hatar dem! Bråkat massa med dem, de gjorde dessutom fel och jag hade lägsta mammapenning en stund, de är ordnat nu men tog ett halvår att få överklagat till sina "rättigheter" deras hemsida funkar inte och de går inte boka möte och prata med dem så man förstår deras komplicerade grejer..
    Mig glömde dom betala ut pengar till en gång. I SEX MÅNADER!! Fick ringa och prata med deras chef tillsist. Ho bad då om ursäkt och pengarna kom. Dom sa att jag inte hade skicka tin uppg men vid koll så hade jag gjort det. Tre ggr.. Otroligt! Det var när jag var hemma med sonen sista perioden.
    Em me skrev 2013-10-30 16:37:57 följande:
    Jag har inte varit mig själv senaste dagarna, i helgen mådde jag illa och och var matt och hängig, har därför lite paus med järntabletter och dricker blutsaft. Idag är jag så sjukt trött, visst har jag vaknat och kissat massa men ändå somnat om relativt fort. Jag har sovit massa idag på dagen men är ändå lika trött. Fungerar ju idag när jag är hemma men imorgon är de jobba som gäller.. Magen är sådär med och äter konstigt.. Är inte riktigt mig själv.. Som om nått är på g, men är i v 35 +1 bara.. Är förstföderska så vet egentligen inget, men har haft dendär känslan att det inte är så långt kvar..
    Har du ngt virus i kroppen? Mkt sdr?
    JAg ficktyp lite diarre innan sonen kom ut det lär väl vara rätt vanligt? Sprang på toa massor. Kanske får du lite tidigare då?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Det är ofta lättare att föda större barn! Min kom ju ut hsn vägde över fyra.

corky skrev 2013-10-30 19:23:43 följande:
    Hej på er! Det var ett tag sen jag skrev nåt. Förra veckan träffade jag en läkare ang min gravdiabetes. Har fått kollat blodsockret själv i tre veckor, och läkaren tyckte jag låg bra till så det kändes bra. Hon gjorde ett UL för att kolla storleken på bebisen,då följderna av diabetes är att barnet kan bli stort.

Vid UL 32+1 vägde killen 2,4 kilo, och förväntas väga strax över 4 kilo vid förlossning. Det låter galet stort,men det var nog egentligen vad jag förväntade mig då både jag och min sambo vägde 4 kilo när vi föddes.

Samtidigt känns "strax över 4 kilo" enormt att klämma ut!!!

• MissKaos

Jag tror drt hafe att göra med stt barnet kunde hjälpa till mer själv. Och tyngdlagen.. läste det när jag väntade stora killen på flera ställen!

corky skrev 2013-10-30 19:47:16 följande:
    Jaha,det har jag aldrig hört! Det var ju positivt, hur kan det komma sig?

corky skrev 2013-10-30 19:47:16 följande:
    Jaha,det har jag aldrig hört! Det var ju positivt, hur kan det komma sig?

• MissKaos

Åh! Fint! Fin mage

Cornelia 084 skrev 2013-10-30 15:51:27 följande:
    Vecka 34 idag. Nu är det inte långt kvar, tjejer (& eventuellt killar)! Heja oss! :)

• MissKaos

Börjar kännas så! Tungt och magen lägger sig i knäeet när jag sätter mig ner..

sarak skrev 2013-10-30 20:14:52 följande:
    Inte alls häffaklump! Jättefin!!

• MissKaos

Svårt att säga! Klocka det och se om det är regelbundet?

(Värktajmer.se) eller ngt väldigt likt går googla använde jag m Isak gör stt klocka..

Ring fl annars och fråga! Två alvedon och eyy bad? Gåt det över då är det förvärkar sägs det.

Em me skrev 2013-10-30 20:40:09 följande:
    Förlåt om mitt inlägg äcklar någon men... För att följa upp om det jag skrev tidigare om hur jag mått.. Magen har ju som sagt varit lite på tömning idag, och det behöver ju inte betyda något.. Men som förstföderska vet jag inte så mycket om hur det ska kännas med värkar osv. Sammandragningar har jag förstått mig på, de är då de känns lite som pulsen ökar och hela magen spänner sig någon minut typ.. I några dagar har jag känt värk undernaveln till vänster typ mensvärk , förvärk? Ja vidare till de jag känner nu, några gånger har jag känt som om jag behöver rusa till toan typ. Magen spänner sig och jag känner mig dålig i magen, nångång har jag tagit mig till toan, och en gång kom de lite, annars har man lättat med lite gaser. Alla gånger har jag inte sprungit till toan, stod i duschen en av gångerna så var inte läge, andades lite och de va över efter en min. Samma sak innan då jag satt i soffan, lät bli att springa till toan direkt, och de vara typ en min, magen spänner sig son en sammandragning samtidigt typ.. Är detta förvärkar eller har jag typ bara allmänt kass mage som bråkar ?

• MissKaos

Jobbiga förvärkar...

Em me skrev 2013-10-30 20:51:45 följande:
    Ja det är ju inte speciellt tätt iaf, känt det kanske 5 ggr idag. Stod ju i duschen en av gångerna?

• MissKaos

Inte konstigt du är yr och trött!

Florida skrev 2013-10-30 23:28:15 följande:
    Någon mer än jag som har det jobbigt med yrsel & är jätte trött. Järnvärden som ligger under 100 men äter järntabletter ... är v 35

• MissKaos

Fast för smittspridning gör det ju skillnad. Om du blir sjuk bör ju risken för bebisen öka iom exponering.

Jag är annars emot vaccin till friska individer men kan inte bestämma mig vad jah tycker ang graviditet

siolina skrev 2013-10-31 09:29:00 följande:
    Att bebisen inte hinner få antikroppar av vaccinet.

Svar på tråden December bebis 2013