• MissKaos

December bebis 2013

Åh en teckenblödning då kanske ngt händer snart för dig!

Irlais skrev 2013-11-16 07:48:31 följande:
    Inga spännande nyheter tyvärr! Åkte in och fick ligga med ctg en halvtimme, intressant att se hjärtslag och sammandragningar på kurvorna. Bebisen mådde bra men jag har inte börjat öppna mig än, så dom trodde att det kan vara en teckningsblödning för att tappen börjar försvinna. Den låg på 1,5cm nu... Ja ja, bebisen kommer väl när den är redo.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Sex! Spermier lör ju innehålla ngt spm kanskynda på det. Och orgasm lär ju med göra åt rätt håll..

21 dagar kvar till bf idag!

Nov13 skrev 2013-11-16 09:00:56 följande:
    Den är nog ute snart irlais! :)

Någon som har tips för att hjälpa en hinnsvepning på traven?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Go girl!

Äh på torsdag ska jag be bm kolla hur det ser ut. Nu vill jag veta! Hon gör inga hinnsvep men jag ska kolla om kollegorna är mutbara. Typ jag kommer med fika ni sveper lite...fårse om dom köper det..

Nov13 skrev 2013-11-16 10:19:36 följande:
    Har nu ätit lite ananas, druckit hallonbladste med mängder av kanel och kört en färdknäpp. Ska äta några pepparkakor, städa hela lägenheten, promenera så gott jag kan och kanske putsa lite fönster under dagen. Då har jag gjort allt för att hjälpa till. Sen blir det slutligen vila hela kvällen och morgondagen. Går det 48h och ingen bebis är ute så ger jag upp :p

• MissKaos

Jag är rätt arg mellan varven.. tror trötthet gör sitt till +alla hormoner. Är nu helt slut. Övertalat familjen att gå it och äta åmgrsr mig lite. Samtidigt som det är lite sista chansen på ett tag.

• MissKaos

Vi åt ute idag! Superrullband och det vst underbart att komma ut lite!

Börjar med undra hur det ska gå och känner mig helt fixerad att få ordning på vår klädkammare och garderob i bebisens rum!

• MissKaos

Idag vill jag bara få ut bebisen!

Sonen har lösbajsat deluxe. Påstår sig må bra efteråt men tycker han ser blek ut. Hoooas han bara åt för mkt igår.. sushi/friterd kyckling/ngn mini vårrulle glass.. och sen lördagsgodis. Fast han slutar alltid ät när det är nog öven om det är sötsaker. Livrädd art få magsjuka nu!

• MissKaos

Sexa på om hsn ställer upp. Så länge inte vattnet gått. Är du lite öppen så kan ju färdknäppen göra jobbet.

Snigelspår här med. Tolkar inte in ngt i det dock har ju vsrit så förut utan att ngt har hänt. Kolhydratladdat med våfflor flr säkerhetsskull

MariaOchNiklas skrev 2013-11-17 16:05:00 följande:
    Tror inte hela slemproppen släppt än, kommer fortfarande trådar när jag går på toa Men vore ju härligt om liten titta ut om em vecka Har inte hört något om vad lång tid efter slemproppen släppt bebis brukar komma. Hur funkar det med att ha sex nu om proppen typ är borta? Eller ska man avstå helt?

• MissKaos
    Irlais skrev 2013-11-17 17:35:13 följande:
    Jahapp nu kom det blod igen när jag gick på toa... inte rent blod som förra gången dock utan mer "urvattnat", tänker att vattnet kanske börjat sippra lite? Är osäker på om jag ska ringa in till förlossningen igen, sambon säger att dom tyckte vi ska ringa om det kommer mycket blod bara. Får väl se om det kommer mer eller inte antar jag. 

Jag är som de flesta av er också jäkligt trött på att vara gravid och sambons oförstående gör inte det hela bättre... han verkar inte alls fatta att det är dags för bebisen att komma ut nu, jag orkar inte med min kropp längre. Får ni i alla fall lite empati därhemma?

Irlais skrev 2013-11-17 17:55:11 följande:
    Börjat få värkar eller förvärkar i alla fall, var ganska nyvaken förut och trodde typ jag hade ont i magen bara men nä sammandragning och rejält ont. Och dagens insikt är att det gör ju ont, ska det bli värre också!? Det var så lagom att inse det nu.... Hoppas i alla fall det är i gång!

Kanske är det på g för dig nu!

Ja skönt är det inte. Men det går över. Och vi är många som gör om det alltså måste det vara värt det Eller hur?
  • MissKaos

Slempropp kan ätydligen se oliks ut men det låter ju som den... rester eftrr sex brukar man ju känna igen..

4hkvar så ge inte upp!

Nov13 skrev 2013-11-17 14:58:38 följande:
    Jag är inte heller särskilt munter idag. Vid 22 ikväll har det gått 48h sen hinnsvepningen så jag har nu gett upp hoppet att den hjälpte. Har iaf promenerat över en halvmil idag, detta har inte hänt sen vecka 25 och jag har städat lägenheten. Så det är jag nöjd över. Har för första gången på månader kunnat göra vanliga saker utan fruktansvärd smärta.

Sen är jag lite fundersam på vad det är som kommer ur mig idag. Antingen är det flera delar av slemmisen som kommit eller så är det rester från den senaste färdknäppen som var igår morse. Det luktar inget, det är segt, har vita trådar i sig och det har kommit mycket! Men jag orkar inte ens hoppas. Så trött på att vara gravid nu så jag nästan kräks. Så svullen i fingrarna att jag har ont när jag rör dom. Blä!!

• MissKaos
    MariaOchNiklas skrev 2013-11-17 19:02:21 följande:
    Å vad bra. Ham ställer mer än gärna upp på färdknäppen flera ggr om om det skulle behövas har varit extra hungrig de 3 senaste dagarna. Här får det oxå bli extra kolhydrater

Då så.. ligg så många ggr ni orkar då. Din orgasm lär med vara pos så go go go!!

Svar på tråden December bebis 2013