• MissKaos

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-11-21 22:38:41 följande:
    Jaha... Har haft värkar sedan i förmiddags. Har tagit 2 panodil varannan timme men det har inte hjälpt. Har haft rejält ont stundtals och vid 17 var jag säker på att förlossningen var igång. Men så vips var all värk bara borta och är fortfarande. Allvarligt. Vad är meningen med detta.

TA INTE PANODIL!! Det kan stoppa av en förlossning i tidigt skede! Läste en stor artikel om detta i vårdförbundets tidning, det var ngn serie om just förlossningen. Hoppas det är på G för dig då.

*blir sjukt avis* Vi har ju BF samma dag jue! Borde vara rättvist, så min med tog och hasade sig ut nu. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-22 10:18:44 följande:
    Har också för mig att dom inte stannar från vecka 34+0. Iaf här i Sthlm vet jag då jag frågade vid ett tillfälle :)

Angående bilder har jag på magen på iphonen men ingen på mig och min man. Finns ju en anledning till det, är liksom bara enorm nu i vecka 39+0, inte sådär fin längre. Hatar liksom att vara med på bild smal och ogravid. Men vad tusan, kanske uppskattar jag bilderna i framtiden? :)

Har inatt haft några riktigt kraftiga förvärkar, och sen en del "vanliga". Ett dygn har gått sen svepningen och hoppas verkligen det tar fart. Är ju liksom sååå nära när jag är öppen 3cm och mjuk. Håller tummarna för att någon av oss får bebis i helgen! :)

Håller tummarna!!

MEN för att vara tråkig så kan man gå öppen i flera veckor innan ngt händer. Hoppas det itne är så för dig utan att det sätter igång nu! 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oj!

Har ni ngn backup? Det ftågade min bm och mina föräldrar har 2h hit... fast jag höll åå så öänge sost så tar det jalva tiden så hinner dom köra fram och tbx.. två gånger

moruri skrev 2013-11-22 11:33:45 följande:
    Ferdinand har låtit mig sitta och sy klart Douglas påslakan på förmiddagen. :) nu har jag varit en kräkmaskin och måste se till att få i mig en tidig lunch innan jag fortsätter hulka. Fick tid för ultraljud klockan 14.00 idag, lite nervös men hoppas och tror att Douglas är samma size som Ferdinand var dvs ca 3300g. uppdaterar efter! 15 dagar till bf nu, galet!! Mamma ska köra ner 6 timmar och ta hand om Ferdinand, börjar bli nervös på riktigt nu att hon inte kommer hinna, har bett henne packa en liten väska att ställa ner i bilen så hon kan sätta foten på gasen när allt drar igång!

• MissKaos

Ja alvedon och panodil är samma sak.

Vet inte hur mkt du kan hitta det är ny forskning. ..

Repan skrev 2013-11-22 12:20:56 följande:
    Va vadå, gäller det alvedon också? Hittar nada när jag googlar?

Det vill man ju inte?  

• MissKaos

Fattade jag rätt så är det precis i början det kan avstanna. Gällde då även varmt bad. När det blir "riktiga"värkar så skaxdetvinte spela roll men precis i uppstartet när det känns som förvärkar så skulle det då kunna klinga av igen om man tar bort smärtan

• MissKaos

Wow! Du är jättefin!

Repan skrev 2013-11-22 05:53:01 följande:
    Här e kulan i v. 36

• MissKaos

Skönt att få ordning innan! Vissa vaknar ju och så säger det bara pang och ut konmer bebis. Förvärkar etc måste man inte ha..

sarak skrev 2013-11-22 07:58:17 följande:
    Skönt, känner mig piggare idag. Till stallet en sväng, sen med mamsen till IKEA. Köpa det sista som behövs för att få klart här hemma. Förhoppningsvis kommer elektrikern och gör klart idag, så fattas bara inkoppling av golvvärmen i badrummet. Men vi skulle kunna ställa i ordning allt i helgen. Så bebis är förhoppningsvis välkommen nästa vecka Fast den verkar inte ha någon brådska....

• MissKaos

Panocod är inte en starkare variant av panodil... det innehåller kodein pch paracetamol (en opiat och "vanlig" panodil) är samma sak som Citodon.

Alvedon pamol panodil reliv är samma läkemedrl. Dom innehållet substansen paracetamol.

Plopps80 skrev 2013-11-22 13:07:52 följande:
    Besöket hos barnmorskan gick bra förutom viktuppgången 26 kg nu. Känns som jag föll ner i ett svart hål. Hon sa att jag inte ska bekymra mig då jag har väldigt mkt vätska i kroppen. Har lixom samma jeans jag haft sedan v 28 så jag har inte växt ur några kläder. Blodtrycket var 130/90 och inga tecken på havandeskapsförgiftning fanns. Hb hade ökat från 112-118 och blodsocker 5,5. Hon verkade inte tro jag har så långt kvar att gå men sånt vet man ju inte. Fick hela min journal utskriven då jag bor i Göteborg men ska föda i Varberg. Aldrig östra säger jag bara! Miss kaos. Jag tog alvedon skrev fel. Är det samma sak med de? I v 34 låg jag på förlossningen med riktigt starka värkar en hel dag. Fick sen panocod den starkare varianten av panodil. Värkarna stoppade och jag åkte hem. Är det bara panodil son kan ha den effekten?

• MissKaos

Hittar inget på googel heller. Synd jag slängde tidningen. Tror det var maj juni juli någonfång det stod om derta

Repan skrev 2013-11-22 12:20:56 följande:
    Va vadå, gäller det alvedon också? Hittar nada när jag googlar?

Det vill man ju inte?  

• MissKaos

Som sagt ny forskning. . Sen är det väl skillnad att hs lite förvärkar eller skitont.

Plopps80 skrev 2013-11-22 13:46:04 följande:
    Har iaf bättre effekt på panocod. Av Citodon mår jag illa och blir yr. Av panocod blir jag lite trött men inte alls på samma sätt. Någon skilnad mellan de måste det vara! Har gjort som de sa på förlossningen och tagit panocod och Citodon när jag haft kraftiga värkar. Igår var jag hos kompisen och hade bara tillgång till alvedon. Konstig att de rekommenderar något som kan stoppa förlossningen.

Svar på tråden December bebis 2013