• MissKaos

December bebis 2013

Kul när der börjar komma förståliga saker ur dom

Jag tror bababa kan vara pappa. Hon vet vem hon är ropar msn Elsa blir hon glad. Frågar man var är Isak tittar hon på storebror. Oklart om det är för att hon vet vad han heter eller för att han är stor idol.

Jobbigt med så många tänder på engång?

E blev lös i magen och den stanken. .

tänkte börja gå på öppnis tror E behöver träffa andra bebisar nu. Ska få till det med tider etc bara!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Går hon upp och är nöjd är det väl bra?

Här ser det ut såhär:

Frukpst nångång 8-9 liten bit smörgås med smör gröt erbjuds 1/2'port äter det hon vill.

Ammas om hon "säger till"

12-14 lunch beroende på hur dagen ser ut. Ammas obland före om inte hon har gjort det innan. Blir väl mer ordning igen nu så 12-13. Äter inte burkmat så samma som vi eller egen mat. Från 3skedar till 1potatis+grönsaker o protein. Ngn frukt.

Em mellis om hon vill ha, gärna ngn tub eller frukt etc ammas.

middag med oss gröt före eller efter beroende på när vi äter.

Ammas sen vid läggdax och x antal ggr nattetid 3-8 ggr. Alltid vid 23 och alltid före vi går upp.

ingen jätteordning men hon verkar må bra!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dåså! Hon går upp i vikt och verkar ok!

Friska barn äter o får i sig. Frukost lunch kvällsmat o ett par mellis. Perfekt.

Elsa äter det hon vill. Nudlar var jättekul idag. Att leka med. Lite åt hon jag hivade in lite kyckling o broccoli.

Viktigt är att ungar äter ibland o ibland inte. De får i sig! Inget att oroa sig över!

• MissKaos

Dåså! Hon går upp i vikt och verkar ok!

Friska barn äter o får i sig. Frukost lunch kvällsmat o ett par mellis. Perfekt.

Elsa äter det hon vill. Nudlar var jättekul idag. Att leka med. Lite åt hon jag hivade in lite kyckling o broccoli.

Viktigt är att ungar äter ibland o ibland inte. De får i sig! Inget att oroa sig över!

• MissKaos

Hur har alla det?

Elsa växer och kryper runt här står mot allt är glad och pussig. Vi har varit på öppnis 1g nu det öppnade 1/9. E var väldigt positiv till detta. Annars är storebror favvis.

tuttiluttan -shoppar du på tradera? Jag kollade åå en pyjamas från meandi budade inte men såg att den gick till en tuttiluttan..

• MissKaos

Sänka liggdelen? När henbbörjat dra sig mot stående!

Min gnäller med men inte så mkt. Hon sover kasst vaknar ofta.

• MissKaos

Slutat nattamma pappan fick ta nätterna och nu sover hon! Jag har fått sova och mår mkt bättre såklart.. idag tog Elsa spjärn mot en låda och släppte taget med båda händer.. snart står hon nog utan stöd! Vi har bokat resa till Thailand! Gissa om man ser fram emot det

Tror du måste ha jobbat på 100% 1år innan. Men sista gravtiden måste man intw räkna med teor su ska kolla m fk deraa regler är ju inte supersmidiga.

På öppnis!

• MissKaos

Inget jobb planerat här! Maken har eget inte lätt m fl.. nästan 1år till hemma. Underbart

• MissKaos

Haft en mens o den kändes. Har nog äl nu med lättare mensvärk.

• MissKaos

Här är det slut med barnafödande.. känns sorgligt men vi har 2 godingar nu och är för gamla (tycker vi)

Vi är sjuka.. en riktig Man-cold.. och Elsalslog tillmmed öroninflammation. Stora var ett sk öronbarn hoppas inte E med blir det. Jag har så ont i halsen/öronen och är trött hon har sovit soppigt nu med ont o feber o täppt.

I födelsedagspresent blirldet en docka och ett dragdjur. I jul blir det det några duplobitar (hon staplar och bygger redan med jätte duplot vi har med en plopp) och en grej man bankar ner bollar i som spelar och låter. Min mamma har sytt en jättestor docka hon får i jul alla barnbarn har varsinn stora får massa skoj svårare hitta på till Elsa vi har massor efter Isak. Byggbitar duplo klossar plocklåda etc. Plockkåda gillar hon o bollar.. rita har vi testat. Blå krita är godast!

• MissKaos
  • MissKaos

m.facebook.com/story.php&id=651372916&ref=m_notif&notif_t=like&_rdr

flashmob för ammning (offentlig ammning) 13/11 på cafe tugg i nordstan. 11-12

• MissKaos

Vi åker i vår! Khao Lak (igen)
    Vre kul med bilder..

• MissKaos

Här nattammas det med friskt. Gah. Blir väl som m stora krävs ammningsstopp innan det blir bra

ettårs fest i helgen. Lilla stumpan.. fyller 21/12. Går inte ännu men släppt taget och hållt sig i en legobit!

• MissKaos

Grattis till era graviditeter!

Jag skjuter hösten m jobbstart framför mig mentalt.

idag ställde sig lillan upp utan stöd. Jag o hennes bror lurade henne att ta ett 1/2steg med ena foten..

sen mitt i kvällsgröten spydde hon kaskader. Stackarn. Hoppas det inte är magsjuka..

• MissKaos

Magsjuka OCH spruckem trummhinna. Stackars Elsa!

• MissKaos

Idag fyllde lillan 1 år. Vart tog det året vägen? Min bebis... försökt lura henne att gå hela dagen. Hon flyttar bara ena foten ett steg.. enl snubben krävs flytt av båda för att det ska räknas.

Snart julafton. Konstaterar att drt blir som vanligt: för mkt julklppar för mkt mat för mkt godis och jag har massor kvar att göra! Älskar julen men det ÄR svårt att fixa med två ungar runt fötterna. Jaja. Damsuga lite o laga revben imorgon. Sambpn får åka o handla resterande mat! Måste göra ny skinka den är nästan slut koka gröt och ta fram julpynt o gran. Som Elsa väl kommrr vilja klättra i..

Svar på tråden December bebis 2013