• MissKaos

December bebis 2013

Irlais skrev 2013-11-17 18:47:27 följande:
    Ja jag ringde in ändå, är ganska säker på att det är vattnet. Fick gå runt med toapapper i trosorna en stund för att se om det läckte mer (det gjorde det) och det kom rött blod också. Så ska in för en koll igen. Andra gången gillt? :)

Wohooo!! Bebis!! :D
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Irlais skrev 2013-11-17 20:25:43 följande:
    Det var vattnet! Slemproppen gick också, slemmigt värre. Har värkar men barnmorskan tyckte det ska vara 4-5 värkar på 10 minuter, då ska vi åka in igen. Eftersom vattnet gått gjorde hon ingen vaginal undersökning så vet ju inte alls hur läget är, lite jobbigt. Men bebis blir det snart, igångsättning tisdag om det inte hänt innan :)

Åhhh härligt!! Avis blir man😄 hoppas det drar igång insatt då. När har du bf?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Nov13 skrev 2013-11-17 19:11:22 följande:
    Irlais: Gud vad spännande!!!! Jag håller mina tummar för att det är på g för dig! Och jag hoppas det tar fart för även mig ikväll så vi får samtidigt. Vore så kul då vi har samma bf!

Misskaos: ja jag hoppas det är slemmisen. Kändes för segt och för mycket för att vara rester, särkilt då jag vet att mycket av resterna kom ut igår under dagen.
    Alltså vad knäppt det känns att prata om min mans rester men vad fan, vi sitter alla i samma båt ;)

Så just nu hoppas jag dessa 3h som är kvar ger resultat (om man ska vara exakt med tiden). Var det dessutom slemproppen är ju chanserna större att något händer.

Har han gett resterna till dig är dom väl dina.. äh, så är det ju för alla. Tror vi generellt pratar för lite om saker pga att det kan vara pinsamt eller så.

försökte känna efter hur lång tappen är. Gick där. Hade platsar ien skämttidning tror jag. Resultat? Slempropps bit på fingret och inte mkt klokare. 😝
  • MissKaos

Grattis! Härligt. Låter som en bra förlossning.

Du får gärna ladda upp bild på underverket när ni har kommit hem

Nu är vi avis på dig! Du snusar bebis åhh..

Irlais skrev 2013-11-18 05:34:09 följande:
    Tog ca 9 timmar från att vattnet gick och värkarna satte igång tills han var ute :) bebisen är stor också särskilt med tanke på att han kom 10 dagar innan BF, 3800g och 52cm

• MissKaos

Fast det är ju inget du kan styra över. Någotdera.

Tyckrt väldigt synd om dig!

Kram

corky skrev 2013-11-18 10:17:58 följande:
    Nyss hemkommen från bm. Har troligen åkt på havandeskapsförgiftning. Ska tillbaka i morgon för dubbelkoll. Känner mig både ledsen och orolig och bara gråter. Känns som allt är mitt fel. Skulle det inte räcka med gravdiabetes?! Usch vill bara lägga mig ner och gråta hela dan...

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-11-18 11:55:34 följande:
    Irlais: GRATTIS till den stora lillen Glad Hjärta Baby 

Jag blir jätteavis. Är ganska deppig över att jag tror att jag kommer gå över 14 dagar med den här ungen också! Tänk om jag kunde få innan eller på BF istället. Skelle vara underbart. Känns som att min kropp går sönder mer och mer för varje dag.  

Vi sitter i samma båt.. Jag lär med gå över till igångsättning. blä för övertiden!
  • MissKaos

Inredningen till klädkammaren beställd!! SÅ skönt
    Nu ska vi då köra igång sista projektet härhemma.. så kan jag känna mig lugn sen  

• MissKaos

*lol*

Jag har varit hemma bra länge nu. Typ sen början av oktober. . Och än har det intr blivit långtråkigt. Hade tänkt göra enmassa jag inte har gjort. Har tex inte ngn mat färdig lagad i frysen. Allt bakat är snart slut. Inte städat skafferiet och inte kylen heller. Tiden bara rusar förbi. Har nu 19dgr till bf. Och därmed 9dgr kvar på gp.. sen blir det föräldraledigt..

Gymmet idag. Folk kollar verkligen på mig nu. Fasr var värre med stora då jag instruerade spinning till 14dgr före bf..

Hittat gammla fl journalen och mvc journalen! Högre sf mått denna ggn. Och jag känner själv att magen är mkt längre ner. Bebis fixerad mkt tidigare. Väger mindre..

sarak skrev 2013-11-18 17:11:26 följande:
    Jag har också första ledighetsdagen, och hela 16 dagar till BF!! Har också gjort massor men känner mig ändå konstigt rastlös. Varit hos barnmorskan också, hjärtat slår och magen växer... Inget konstigt. Nästa BM besök 2 dagar innan BF, hoppas jag slipper det! Men inga symptom på att förlossning är i antågande...

• MissKaos

När har du bf nuigen?

Har slemmisen visat sig?

Jag har några onda sdr vqrje kväll. Verkar inget hända. Just nu brötar ungen runt får sdr av det. Gör ont. Hoppas lite varje kv men ingen action.

Amningen ja.. ska koka pumpen flaskan etc har två tetrot ers hemma så gunksr drt inte finns mat! Ska nog plocka hem någrs medicinmuggsr från jobbet så kan msn koppa lite on det behövs..

Repan skrev 2013-11-18 20:48:29 följande:
    Jag ligger o har förvärkar just nu. Otroligt svårt att bedöma vad som är vad men hade lång smärtfylld hslvtimme-timme förut o nu blandat sammandragningar m förvärkar (samma + mensvärk?). Otroligt jobbigt faktiskt om det ändå inte ska hända ngt. Känns också lite tidigt, oroar mig direkt för amningen. Ilar nedåt tappen o trycker, även det kommer och går.

Men förmodligen är det väl så här nu då och då i några veckor med största sannolikhet.

Svar på tråden December bebis 2013