• Plopps80

December bebis 2013

mammatilltvå85 skrev 2013-04-29 16:58:05 följande:
    Vi bestämde också idag hos bm att vi nog inte kommer göra KUB...känns som stor skillnad på om det gick att avbryt i v.12 typ men v.16 (och många ggr ännu senare) nej det hade jag inte fixat.....=( ska man ändå inte göra fp så känns det som en onödig oro för mig att bära OM man får dåliga siffror....

mammatilltvå85 skrev 2013-04-29 16:58:05 följande:
    Vi bestämde också idag hos bm att vi nog inte kommer göra KUB...känns som stor skillnad på om det gick att avbryt i v.12 typ men v.16 (och många ggr ännu senare) nej det hade jag inte fixat.....=( ska man ändå inte göra fp så känns det som en onödig oro för mig att bära OM man får dåliga siffror....

Håller med du. Trodde man fick alla svar i vecka 12 och kunde göra abort med kirurgi men den stressen och oron om man får dåliga siffror lär inte vara nådig och först v 15 kan man ta prov på fostervattnet och sen ska man då avbryta och föda fram ett barn i vecka 16. Nä där går gränsen för mig. Får väl föda barnet om det är svårt sjukt och lämna bort det i värsta fall. Risken är 1 på 600 när man är 33 år som jag. Man får hoppas på det bästa bara. Nu blir det ingen mer koll fören rul.
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-29 18:41:00 följande:
    Ja, fp görs i v.15, tar 1-3 veckor att få svar och sen några dagar-1 vecka att få tid för igångsättning så det blir snarare v.17-18...då är ju barnet så stort=( Känner en som gjorde en sen abort i v.16 av andra skäl än kromosonavvikelse och hon födde sin son, gjorde lika ont som en vanlig förlossning och hon fick hålla sin lilla son. Jag vet att jag inte hade klarat av det=((( Det är ingen enkel fråga och det etiska dilemmat är ju jättestort. Jag har full respekt för de som avbryter graviditeten sent, det handlar inte om det, det är bara at JAG inte hade klarat det=( Därmed inte sagt att det är enklare att föda ett allvarligt sjukt barn som dör direkt efter en förlossning, fullgånget heller.....

mammatilltvå85 skrev 2013-04-29 18:41:00 följande:
    Ja, fp görs i v.15, tar 1-3 veckor att få svar och sen några dagar-1 vecka att få tid för igångsättning så det blir snarare v.17-18...då är ju barnet så stort=( Känner en som gjorde en sen abort i v.16 av andra skäl än kromosonavvikelse och hon födde sin son, gjorde lika ont som en vanlig förlossning och hon fick hålla sin lilla son. Jag vet att jag inte hade klarat av det=((( Det är ingen enkel fråga och det etiska dilemmat är ju jättestort. Jag har full respekt för de som avbryter graviditeten sent, det handlar inte om det, det är bara at JAG inte hade klarat det=( Därmed inte sagt att det är enklare att föda ett allvarligt sjukt barn som dör direkt efter en förlossning, fullgånget heller.....

Till oss sa dom att det tar 3 dygn att få svar på ftvprov men ändå. Det känns uteslutet. Man får hoppas barnet man bär är friskt! Jag hade inte klarat det men förstår de som gör det! Alla får göra det som känns bäst!
  • Plopps80

Idag såg jag lite brunt på pappret. Det är lixom bruna strimmor i flytningarna presis så här var det för 3 veckor sedan när jag gjorde VUL. Då var det ju ingen fara och vi såg ju liten igår med tickande hjärta och allt. Borde vara normalt denna gången också??? La mig kl 20 igår och mådde något så oerhört illa fick kämpa för att inte spy. Har vaknat flera ggr och mått pest. Sitter och försöker få i mig en drickyoghurt och det har tagit 45 min! Nån mer som fryser mycket? På kvällarna får jag frossa och det är verkligen otrevligt på alla vis!

• Plopps80

Ringde min bm nu och hon sa att det inte är någon fara med bruna flytningar, allt såg ju bra ut igår. Men det känns olustigt. Speciellt sedan vi berättade för dottern igår och hon blev överlycklig. Pussade magen och sa god natt till bebisen och berättade för hela dagis direkt imorse. Herre om det skulle hända något nu, Men igår såg allt fint ut perfekt och hjärtat slog på. 

• Plopps80
    Inelg skrev 2013-04-30 11:18:34 följande:
    Plopps. Oroa dig inte. Det är så vanligt men förstår sin nojja.
    Det där med frossa har jag också haft men det är bättre nu!
    Min frossa har varit hemsk ett par dagar. Men så har mannen stängt av alla elementen också är ju ganska kallt ute och sitter jag i soffan har jag ryggen mot ett fönster där det drar och där får jag alltid frossan. Nu sitter jag i datarummet där det är varmt och här svettas jag nästan. Har ju ingen feber med det känns ju så. Det bruna verkar ha avtagit nu. Bar jättetungt igår dumt men gjort är gjort. Kanske brast några kärl.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-30 11:35:23 följande:
    Jag fryser med. Eller svettas. Hela tiden!
    Inatt hade jag grymt ont i magen.. Men imorse hade nog en elefant blivit stolt över det som kom ut tror jag. Om Elefanter blir stolta för sk Stort A.
    Sur och grinig, men illamåeendet har lagt sig. Ska gå och köpa mat nu. Finns kvar chokladkaka här sedan APT igår, nåde den som har tagit sista biten... 
    Obehagligt att svettas och frysa man känner sig som att man är allvarligt sjuk. Så har jag det också faktiskt inte mycket till mellanläge. Härligt att ditt illamående lagt sig. Igår och i lördags trodde jag att jag skulle smälla av. Vill bara djupt ner i sönnen för att glömma hur illa jag mår. Idag är det bättre. Har fått dille på Havrefras med frystorkade jordgubbar och mjök så sjukt gott och lättätet. Har snart ätit en hel kartong dom är ju extra små
  • Plopps80
    Inelg skrev 2013-04-30 11:37:02 följande:
    Någon av er alla tjejer som är 0 RH negativa?
    Jag är det!
  • Plopps80
    Inelg skrev 2013-04-30 11:41:13 följande:
    Plopps/ visst hade du barn sedan tidigare?
    Jag är också det. Har du pratat med någon om vad som gäller ? Jag har inte så mkt koll på det
    Jag har 2 graviditeter bakom mig en abort och ett barn. Efter varje graviditet får man en spruta i rumpan så att om man får ett barn som har samma blodgrupp inte skall bli svårt sjukt. Min dotter har inte samma blodgrupp som mig. Men bara man får sprutan är det ingen fara och första gången man är gravid kan inget hända utan det är de efterföljande barnen.
  • Plopps80

Peppar peppar verkar illamåendet sakta ge med sig. 2 dagar nu då jag mått riktigt bra. Men magen däremot är katastrof. Hade sånna kramper idag så jag skrek, tarmarna är i uppror och är så dålig i magen. Var presis så när jag väntade dottern! Tröttheten har inte gått över. Mannen och dottern är hos svärmor men jag orkade inte följa med! Har legat och kollat på film och sovit mellan 10-15 på soffan. Känner dåligt samvete för allt! Känner mig så patetisk och som en dålig sambo, mamma och vän. Hunden får max 7 minuters promenad av mig vi som brukade gå 9 km var 3:e dag. Enligt BM är det helt i sin ordning att vara så här trött men jag vete fan om jag inte är tröttare än de flesta

• Plopps80
    loppan skrev 2013-05-01 17:32:15 följande:
    Plopps: förstår att det känns skittufft att inte orka, vilken vecka är du i nu? Hoppas det går över för dig snart, förstår hur du känner dig..

loppan skrev 2013-05-01 17:32:15 följande:
    Plopps: förstår att det känns skittufft att inte orka, vilken vecka är du i nu? Hoppas det går över för dig snart, förstår hur du känner dig..

8+3 är jag i. Känns som att det är på väg att vända men vissa dagar är bra och så kommer ett bakslag. Var rätt pigg igår och hade folk hemma. La mig inte fören 22:30 och det är sent eftersom jag vanligen somnar 21 på kvällen. Åt gott och mådde bra! Men känns som jag får sota för det idag när jag bara orkar ligga och vila! Är orolig att det är onormalt! Har ju iofs läst om förlamande trötthet men har inte upplevt det själv. Trött var jag med dottern men inte så här. Kan sova och sova och sova! Brukar ha sömnproblem och sover inte mkt annars. Kanske kroppen tar igen för då djupt jag sover på dagen och natten har jag aldrig varit med om. Känns som man har en sjukdom. Blir inbillningssjuk.
Svar på tråden December bebis 2013