• Plopps80

December bebis 2013

Har kommit hem från London. Känns tungt igen med hunden som inte är här. Orkar inte vara deprimerad

• Plopps80

Bara grinar över min hund. Undra om det är värre pga jag är gravid. Orkar inte må så här. Saknar henne så jag snart går i bitar. Älskade henne så oerhört.

• Plopps80
    Björnmossa skrev 2013-05-21 12:53:49 följande:
    Du borde kanske gå och prata med någon? Det hjälper faktiskt! Med tiden kommer du förstås gå vidare ändå och minnas henne med glädje, men om du kan få hjälp att komma dit lite snabbare så underlättar ju det. Kram

Vem kan man prata med tro? Känns dumt när det gäller en hund men jag är deprimerad. Gråter flera timmar om dagen och vill inte umgås med folk. I London kunde jag trycka undan känslorna men här hemma är det så tyst och bedrövligt. Vet inte vart jag ska vända mig. Hade nog behövt prata med någon.
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-21 13:16:24 följande:
    Kontakta din vårdcentral, därifrån kan du få en remiss till en kurator.

Känns helt sjukt. När det gäller en hund. Men sorgen är fruktansvärd. Hon var som min lilla bebis. En bebis som aldrig växte upp. Hon fattas mig så enormt. Gick i KBT när jag fick min dotter pga lätt förlossningsdep. Är känslig för hormoner och detta gör inte saken bättre. Ångrar att vi inte opererade henne i alla fall. Men veterinären tyckte inte det var någon ide. Är rädd att jag gjorde fel.
  • Plopps80
    Ellez skrev 2013-05-21 13:37:46 följande:
    Plopps Förstår dig till fullo. Hormonerna gör oss gravida rent ut åt väggarna ibland. Din sorg måste vara fruktansvärd och jag förstår att du är så ledsen. Du kanske behöver prata med någon som kan hjälpa dig att se på saken ur olika vinklar. jag tror att det beslut du tog om avlivning var helt riktigt, veterinärerna är proffs på just dessa oändligt svåra beslut som vi tvingas ta kring våra husdjur. Tänk om du valt operation och lidandet för din hund och återhämtningen skulle vara så jobbigt. Det var starkt gjort av dig att hålla med veterinären och inse att det var det rätta beslutet. Skickar lite styrka till dig! och många Kramar!            

Tack så mycket. Det värmer!!! Ska kontakta vc imorn och se vad de säger. Kram!
  • Plopps80
    Ellez skrev 2013-05-21 13:44:17 följande:
    Det tycker jag låter som en jättebra idé!

Ja det känns så. Orkar inte ha det så här. :,(
  • Plopps80

Sitter hos barnmorskan och väntar. Ska ta blodprover. Undrar om jag har järnbrist. Är så trött och urlakad. Vet inte om det beror på att jag gråter hela dagarna eller vad... Är som en urvriden disktrasa. Kan inte glädjas åt barnet. Känner mig bara orolig hur jag ska klara allt. Har hamnat i en depression. Är känslig för hormoner och hundens död sänkte mig ner i botten. Har inte orkat kontakta vc får göra det men skäms lite.

• Plopps80

Hon tyckte inte det lät bra alls att jag mådde så dåligt. Ska få träffa en kurator. Känns bra. BM hade också hund och förstod vilken smärta och sorg jag går igenom. Skönt för alla kan nog inte förstå hur mycket ett djur kan betyda för en. Hunden var som mitt lilla barn. Jag älskade henne av hela mitt hjärta verkligen! Inte konstigt att man faller in i en depression när hunden dör så hastigt.

• Plopps80
    Björnmossa skrev 2013-05-23 11:51:54 följande:
    Å vad skönt att höra att BM tar hand om dig ordentligt!

Ja det var skönt. Blir bra att få ventilera sig lite.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-05-23 14:19:22 följande:
    Äntligen dags att bli fin i håret! Som jag längtat! Mammatilltvå85 vilken fin bild och skönt att allt såg bra ut! :) stor kram till dej plopps80!! Hoppas du får det stödet du behöver!!

Tack!
Svar på tråden December bebis 2013