• MissKaos

December bebis 2013

Veckans pinsamma, eller ja. Något. Skulle upp och kissa i natt -första kissen för inatt- kom ut på toa. Kan inte sätta mig ner.. Får kramp i skinkan så fort jag försökte. Panik! JÄTTE kissenödig och kan inte inte sitta ner. Får samandragningar av att vara kissnödig. Försökte ca 10ggr. Höll på att börja gråta, funderade starkt på att logga in här. Slutade med att jag fick ta en blöjja -hade några av Isaks gamla kvar och stå upp och kissa i den... Fortfarande jätteöm i skinkan. Aj som fan! Hela rumpmusklen vill krampa. Tänker åka upp till gymmet och se om jag kancykla lite och stretcha ut den. Och så hem och ta ett varmt bad? Kan ju inte ta på Voltaren gel, men har linement (aloevera heatlotion) det måsta väl vara ok?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-03 08:51:12 följande:
    Igår såg jag vitt slem i toan när jag var klar... Som en snorloska. (Ursäkta).

Idag har jag vaknat av magsjukeliknande toabesök, mår nu väldigt illa o har ont i ryggen.

Med min tur är det väl bara kräksjuka men hoppas såklart på annat.

Först slemproppen, sen dålig mage? Åhhh lite avis för det låter sju som om din kropp tänker föda nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-12-03 09:17:10 följande:
    Jag har varit lugn hela tiden innan, vet ju att jag inget kan göra mer är "join the ride".

Vet inte varifrån denna panik kommer. Försöker andas och slappna av och allt, men vill bara typ gråta. Som om någon sagt att " idag är det dax"

Påminner om panikångest..

Jag blev sån precis innan sonen kom. 1-2dg innan tror jag. Undrar om det kan vara hormonpåslag delvis?
    Sen är jag med nervös, konstigt hade väl varit annars? Man ska ju skita ut en unge genom ett hål avpassat för en snopp? Hallå lixom...

Har den sjunkit ner? Bebisen kanske  har krupit närmre utgången?
    Em me skrev 2013-12-03 09:33:30 följande:
    Min
    ja mage är mindre... Wtf!??????

• MissKaos
    Em me skrev 2013-12-03 09:50:17 följande:
    Han va redan fixerad? Så ont har jag inte haft? Borde väll känna om han är på väg ut?

Pratade med älsklingen innan och har fått gråta några välbehövliga droppar.. Vet inte om jag vill kalla de rädsla heller, kan inte sätta fingret på varför paniken kom, varför jag ville lipa och känner en sån stress.. Tror du de kan ha med nått fl hormon? Låter kanske troligt... Nu när magen krympt så undrar jag ju om han inte är på väg ändå?

Åhh går inte skriva normalt!
    Även om den är fixerad kan den väl skruva sig lite närmre utgången? Det är ju helt rätt av bebis isf!

Jag gissar bara, men verkar det inte logiskt att kroppen gör sig redo när bebis börja signalera förlossning -långt innan vi egentligen vet om det -och hormonfrisättning påbörjas? Som sen påverkar lite alltmöjligt.. Ja själva förlossningen och värkarna missar man inte...
  • MissKaos
    Em me skrev 2013-12-03 10:09:50 följande:
    Misskaos: sitter precis och diskuterar dedär med värkar med sambon. Han jobbar en bit bort och vill jag ska ringa när de är dax, såklart. Så fort jag får värkar säger han.. Men vadå säger jag, jag vet ju inte hur de känns?

Du säger att man märker de, men om man googlar på det så finns de 100 olika svar? Vissa "missade de" andra hade svåra smärtor och kunde inte skilja på de och kryst typ..

Jag tror inte det är många som inte känner vad det är. Själv vaknade jag kl 6 och fick kliva ur sängen för det gjorde så j-a ont! Hade då haft "förvärkar" oregelbundet under ca 2 dygn -dessa tvvå dygn startade nog upp förlossningen men skillnaden mellan dom där "riktiga" värkarna och  de där dygnen innan var som ja.... skillnaden mellan att lägga handen på plattan i köket och solsveda kanske?

Jag brukar tänka ut värsta scenarion för saker för att lugna mig själv. OM han nu inte skulle hinna hem och du får ta en taxi till sjukhuset och ni möts där -kan det bli så mkt värre? De flesta av oss föder ju inte så snabbt. Normalt är det att krysta runt en timme och innan dess ska man ju ha ett värkarbete....

Hur långt har han? Inte flera timmar väl? Mina föräldrar som ska vara barnvakt har två timmar hit - i bra väglag. Sååå... i värsta fall om sonen sover och man inte vill väcka upp grannarna får jag väl ta en taxi upp. Och så får gubben komma sen.
    ..och med risk för att var väldigt INTE PK. Men BM var ett så grymt stöd på fl och tog hand om en så jag tror inte det är ngt problem att vara med dom ett par timmar tills han kommer.. Faktiskt. Kommer man själv är dom (vad jag har hört) ännu mer nog att vara hos en osv.
  • MissKaos
    corky skrev 2013-12-03 10:19:32 följande:
    Befinner mig på förlossningen, har vart här sen i söndags för mitt höga bltr. Idag bestämde de sig för att de skulle sätta igång mig!! Har precis tagit första "dosen" av 10. Shit va nervös jag är!! Doktorn tyckte jag skulle förbereda mig på att det skulle bli långdraget..

Lycka till
    Långdraget = du hinner få ALL smärtlindring! *peppar*

Snart bebisdax då! 
  • MissKaos

Föds inte flest barn på natten? Hoppas din kommer på natten morgonen så din man får vars ned hrla vägen!

Spännande att ngt händer!

Em me skrev 2013-12-03 10:45:30 följande:
    Corky, stort lycka till!!!

Misskaos: jo, jag tror inte han missar fl, han vill bara vara med från början, han vill inte missa att va hemma med mig innan och han vill vara den som kör och allt. Att han hinner tror jag inte annat. Jag har börjat få alla dess märkliga smärtor, i några dagar har de känts som nerver kommer i kläm här och var, strålar hit och dit mitt stackars underliv. Nu har nån molvärk börjat med, olika hugg mm,. Nått händer ju.. Frågan är bara hur länge de ska dra ut.,

• MissKaos

Ischias gör generellt ont med strålar ner under knänivå.

Skulle tro det är kramp i muskeln. Öm men mindre ont. Jar varit väldigt stillasittande sista vecksn kanske det i kombo med jättemage? Kam gå på toa iaf.. och tack för omtanken!

Plopps80 skrev 2013-12-03 11:27:15 följande:
    Visst finns det de som föder på badrumsgolvet och som inte kunnat skilja på värkar och förvärkar. Jag säger grattis till dessa människor. Att klara en förlossning utan att märka den vore ju drömmen. Nä klart man vill hinna till sjukhuset men jag hade inte oroat mig speciellt inte som förstagångs. Jag hade värkar med 3 minuters mellanrum som gjorde asont i 3 timmar och när jag kom on var jag öppen 3 cm som omföderska. Visst alla är olika men jag garanterar nästan att man vet när det är dags. Smärtorna sitter inte utanpå om man säger så... Miss kaos hur går det med skinkan. Vad kan det bero på! Ischias? Hoppas du kan kissa utan blöja idag!

• MissKaos

Oå ja! Drömförlossningen måste ju vara att bsra *ups* den kom ut hemma i hallen..

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-03 13:01:53 följande:
    Gekås avklarat! Min fötter vill döda mig annars gick det bra... Eller VISA kortet vill väl också döda mig :)

*s* KUL! Bilder Vad hittade du?
Svar på tråden December bebis 2013