• MissKaos

December bebis 2013

..ungefär så som jag tror det kommer se ut härmed sen..

Vad gör din man då? Han får väl hjälpa till?

Plopps80 skrev 2013-11-30 18:09:14 följande:
    Ja det är bebisen som borrar ner sig och fixerar sig! Jösses vilken dag. Lillen ville äta typ varje timme i natt. När han inte åt bajsade han. Dottern har gråtit och känt sig svartsjuk på lillebror. Hon har gapat och dummat sig, vill bli behandlad som en bebis. Hon sitter på mig hela tiden. Får inte en chans att mysa med min bebis. Han ligger så snällt för sig själv och jag känner dåligt samvete. Dottern har varit hemma hela veckan men från mån får hon gå heltid fram till 21/12. Hon kommer gå 8-15 mån-fre. Tror det är bra att komma ut och träffa vänner och få rutin på livet igen alla våra rutiner är helt uppochner just nu. Hon somnar i soffan vi glömmer att äta lunch osv. Jag är en rutinmänniska som inte trivs så här. Känner mig irriterad på henne idag. Får dåligt samvete för det också. Bölade förut känner mig otillräcklig för bägge barnen. Är sjukt trött också efter typ noll sömn i natt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag har haft tryck neråt av och till länge dvs flera veckor känns som jag ska bajsa ut bebisen i toan..

Hade ont i ljumsken igår och började hoppas.. men nej..

Börjar ladda för igångsättning 21/12.

Det du beskriver sägs ju kunna vara tecken åå fl på g.

FiaFunderar skrev 2013-11-30 19:02:14 följande:
    Asså jag har känt mig sååå skitnödig i 3 dagar nu. Går på toa flera gånger om dagen.

Nu fick jag även jättejobbig ryggvärk och ont runt höfterna.

Någon mer som har/haft "tryckkänslan" så det känns som man måste göra nr 2 hela tiden?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har en skum känsla av att hela "hålet" utgången sas är större.. skumt..

• MissKaos

Skönt att han gör det! Kan han ta med henne ut till lekplatsen en stund? Rllet blir eet bsra maaaamaaa då?

Tycker du dka ha bra samvete. Du gör då gott du kan! Och ett mål ers gör väl inget.? Drt fick min tills han vägrade. . Kan du pumpa? Så du får sova över ett mål?

Plopps80 skrev 2013-11-30 19:18:09 följande:
    Han är en klippa. Sköter all markservice och sånt. Men dottern är fixerad vid mig och bebisen kan ju bara jag göra nöjd på nätterna genom amning! Är jag ändå vaken kan jag lika gärna byta blöja också. Ska Ludwig fortsätta så här kommer jag ge ersättning. Orkar inte med att amma nätterna igenom det är för jobbigt! 3 dagar innan förlossningen blev jag jättedålig i magen. Fick springa på toa flera ggr om dagen. Hade en kraftig tryckkänsla. Läste att innan förlossningen utsöndrar man ett hormon som kan göra en lös i magen.

• MissKaos

Ohh ja!

Men tror min göttar sig i magen tills vräkningorder ftån doktorn kommer!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-30 19:36:23 följande:
    Visst vore det underbart om alla våra små ville titta ut under kommande vecka!!!

• MissKaos

...inte bara jag då.. skönt det, för det känns verkligen märkligt och inte märkligt åå bösta sätt

moruri skrev 2013-11-30 19:48:52 följande:
    Här är en till, känner mig sjukt bajsnödig hela tiden. Ibland som huvudet är påväg ut där. Asjobbigt!

• MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-01 08:07:59 följande:
    Nu har mina händer svullnat upp ordentligt. Gör inte ont men är lite ovant och gör att jag känner mig lite klumpigare. Någon som har andra tips än att dricka mycket vatten och att linda handlederna på natten? Någon som har samma grej? Ska kolla med min barnmorska på onsdag för säkerhets skull också så att det inte är havandeskapsförgiftning, karpaltunnelsyndrom eller något annat shit, men det verkar högst osannolikt.

Har du gått upp jättemkt i vikt? Huvudvärk? Det är ju yypiskt hf.

Karpaltunnel ja, skenor är bättte! Samt prsta m sjukgymast! Dom har övningar som lindrarm

Dagens gnälla. Sovit nada. Haft ont i ryggen som öm ellerbngt av och till och i ljumskarna. Inga sdr så ingen fl på g. Magkatarr. Har nu huvudvärk. Raset. Sonen är genomförkyld. Vi ska åka och träffa tomten idag. Orka
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-01 09:34:08 följande:
    MissKaos jag har också skitont längst upp i livmodern, där det är tomt. Eller visst får bebis dit en fot då o då o särskit om jag sitter o säckar ihop.
    Är otroligt öm o ibland hugger det till av smärta när jag ska resa mig. Alltid tänkt det e revbenen som är misshandlade, kan det vara något annat?

Jag kan komma på mycket. Men mig ska man inte fråga sådant. 20 år i vården..

Detta är inte revbenen. Känns som en muskelinflamation typ?
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-01 09:40:56 följande:
    Har gått ner 2 kilo till på två dagar. Mkt vätska. Men inga jeans, inte ens mina tjockisjeans passar och det är jobbigt. Orkar inte med mammabyxor en minut till. I natt sov Ludde mellan 19-08 och åt var 3:e timme sov gott mellan matningarna. Han börjar nog vända rätt dygnet för han är vaken mer på dagen.

Luuugn kvinna! Det tog 9 månader att få dit det ge det iaf ett par veckor...
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-01 11:58:04 följande:
    Nej det är bara händerna så jag tror som sagt knappast att det är havandeskapsförgiftning eller karpaltunnelsyndrom. Känns som att jag borde ha någon annan symptom i så fall... Tänkte mest om det fanns någon smart övning jag kunde göra eller något jag borde låta bli att göra för att inte förvärra det men det kanske det inte finns.

Karpaltunnel finns ju rätt typiska sympt på. Det brukar sticka i fingrarna på ena sidan av handen.
    Ät inte för mkt salt. Det binder vätska.
Svar på tråden December bebis 2013