-
Är så avis på din fina kula....!!!MissKaos skrev 2013-07-04 13:53:06 följande:Så här sitter dagens POP i strl 36, kombinerat med magbild v 18!
-
-
FiaFunderar skrev 2013-07-04 20:48:43 följande:Det är väl bara i Norrköping som de vägrar att kolla könet på UL??
Jag bor i Norrköping och hade RUL i måndags och de kollade kön (nu visste vi det redan men de sa i v.13 att de kollar om man frågar) -
moto skrev 2013-07-04 22:16:45 följande:
Fin blogg du har (eller fina saker!) lite samma smak! Den ska jag följa! :)
vad kul=) det är kul att (bebis)shoppa...hihi=) -
FiaFunderar skrev 2013-07-04 21:59:48 följande:
Okej?? Förra året, när jag var gravid med dottern så fick vi inte veta när vi var på ultraljud och nu ska jag dit den 18 juli och då står det på min lapp som jag fick att de inte kollar kön för det är osäkert. De gör INGA undantag står det??
Sen får man inte ha med några barn heller står det så min karl får sitta i väntrummet med dottern eftersom vi inte har någon barnvakt då :(
Tycker det är lite tjurigt på bm på vrinnevi faktiskt!
det stod så på vår lapp också. men jag frågade bm på ultraljudet i v.13 om de inte säger om de ser? Hon sa att ni kan alltid fråga och ser vi så är det klart vi säger vad det är, vi skriver så på lappen för att inte folk ska tro vi letar aktivt jättelänge då det är en medicinsk undersökning med andra syften...typ så sa hon.
När vi kom i v.19 så sa jag att vi kollat kön på crocus och att det var en flicka, men skulle du se en snopp nu får du gärna säga till=) mitt i undersökningen zoomar hon in könet och säger att här ser vi att det är en tjej.... -
moto skrev 2013-07-04 23:00:13 följande:
Ja FÖR kul! Jag älskar kläder och sonen har alldeles för mycket! Jag vill bara veta kön nu så man kan shoppa lite bättre ;) Skulle vilja boka på crocus också men de har ju semesterstängt!
Ja och det blir ju inte tråkigare att shoppa för att de bli äldre heller...hehe. Jag hade sånt flyt när jag fick min tid där, gick in och kollade veckan innan bara och det fanns en tid kvar, fick höra när jag kom att det varit en återbudstid, annars måste man boka ett tag i förväg, efter den tiden hade han stängt till augusti...men annars kanske det finns någon annan liknande klinik...i alla fall om man är beredd att åka en bit...? -
Gick igenom min lista häromdagen och insåg att det enda vi har kvar att shoppa är typ mössa, blöjor, babyolja och amningskupor. Haha. Men lär väl komma på "massa" "nödvändigt" (onödigt) allteftersom.....
Har verkligen passat på att handla bebiskläder nu på alla sommarreor. De rear ju inte bara ut sommargrejor utan även vårkollektionerna....Sen får vi komplettera i höst om de kommer nya fina saker på typ hm och KappAhl...Har köpt en vinteroverall på rea i strlk 44, men ska köpa en i strlk 56 senare i höst. Finns ju viss risk att lillasyster tittar ut i förväg om hon är som sina bröder.....
Har dock mest handlat basgrejer om man får typ söta koftor/klänningar och liknande i present. Blir ändå så osäker på hur mycket kläder som behövs i varje storlek, fast detta är mitt tredje barn, hehe. Mina barn har ju kunnat ha varje storlek ganska länge, räcker då 4-5 pyjamaser (vi har ingen tvättmaskin i lägenheten)...tänk om hon blir en kräkbebis och vi måste byta flera ggr per natt. Men det vet man ju inte i förväg så då får vi väl komplettera senare. Känns nästan som vi väntar fösta barnet igen, jag har glömt allting känns det som. Över sex år sedan vi hade en liten sist. Mycket känner jag mig betydligt tryggare i som flerbarnsmamma men lika mycket känner jag mig så bortkommen angående, haha.
-
När vi väntade andra barnet (14 mån emellan) behövde vi heller knappt shoppa nåt, men den här gången har vi ju ingenting kvar.....=( Det blir dyrt, därför det känns bra att passa på att handla nu på alla reor...Det svåra är ju att begränsa sig bara för det finns ju SÅÅ mkt fint så man blir helt crazy...Har dock handlat massa snygga höstgrejor också till sönerna så det blir ju inte bara bebisgrejor. Vi brukar blanda plagg från kedjorna med lite dyrare märkeskläder som håller bättre kvalite när man har två barn som ska ärva efter varandra och just dessa kläder "måste" man nästan fynda när det är rea som på sommaren eller efter jul, blir ju hiskeligt dyrt annars.
Känns dock som att veckorna gå så snabbt nu plötsligt, har ju gått halvvägs imorgon, kan inte fatta det. Har börjat fundera mycket på hur hon kommer att se ut. Kommer hon likna någon av sina bröder? De är inte jättelika våra barn, så blir hon lik den ena av dem, eller blir det en tredje "variant" haha.
Har sånt sjukt sug efter kött hela tiden, imorgon ska det inhandlas niferex då jag ju skulle börja med det i v.20. Hoppas magen fixar det bara.
-
crushelix skrev 2013-07-09 18:24:28 följande:är sjukt nojig för att spricka illa under förlossningen. inför förra var jag kolugn men denna gången icke.
är det någon som vet var man kan hitta statsetik över sfinkterrupurer på svenska sjukhus?
Är det vanligt att göra det under följdförlossningar om man inte sprack tex första eller andra? Har bara "antagit" att man borde klara sig då....jag fick sy några stygn med första men inget med andra, han var visserligen mindre men ändå... -
Magen v.19+0
Jag tycker nästan min mage blivit mindre?! Eller det känns så idag. tror hon ligger långt in. Har ni också dagar då magen känns mycket mindre än dagen innan? Skumt det där.....
Det syns inte på denna bild, men min navel har börjat ploppa ut så den syns igenom tajta linnen.....gillar det INTE. Hände inte förrän v.23 sist såg jag på kort....