• Irlais

December bebis 2013

Moruri, vad kul att bli bjuden på Greklandsemester! Är väl enklast för er att åka till något charterställe, har inte så mycket tips tyvärr eftersom vi mest är hos släkten.

Här upphörde nattskriken, är ganska säker på att det var pga vällingen. Men nu är lillen förkyld igen och har varit det i över en vecka. Var på bättringsvägen men nu är han sämre... Gnäller på nätterna för att han inte andas bra (antar jag) så inte blir det någon sömn för oss vuxna heller. Han ammar mer sällan också vilket gör mig lite orolig... Inget alls på 7 timmar inatt vilket i normalfallet hade varit så skönt, men nu fick jag ju ändå inte sova :/

• Irlais

Vad stark Rasmus är sarak!

Här har vi precis hämtat oss från vad som antagligen var tredagarsfeber. Lillen sover fortfarande dåligt dock och jag är astrött. Nu när han är frisk ("bara" hostig nu) är han tillbaka till sitt underbart glada jag i alla fall, så skönt.

• Irlais

Min bebis äter glatt men blir förstoppad... Älskar mat men magen verkar inte klara av det :(

En kompis bebis fick kväljningar så fort han fick fast föda. Det gick över vid 8 månader så det är väl bara att testa igen lite då och då, till slut går det :)

• Irlais

Min bebis blev 8mån den 18e. Började ställa sig upp själv mot möbler tillförlitligt runt 7,5mån och runt 8mån började han ta sig till sittande själv och krypa :) han har fortfarande inte så mycket ork så han tröttnar fort på att krypa, men tar sig fram iaf! Roligast är att ställa sig upp mot allt möjligt.

Mat går sådär, han är inte så intresserad längre och ska absolut inte äta puré, vår mat eller inget är det. Äter lite frukost men övriga mål är typ smakbitar från vår mat, absolut inget helt mål. Enda han älskar är banan och då blir han förstoppad direkt...

Sömnen är också sådär, sover typ 21-6 men äter eller vaknar av andra anledningar ca varannan timme. Är så trött.

Imse vimse är roligt när man sjunger och han har fått en dragleksak (hunden från brio) som är hur kul som helst. Bad ute är inte populärt, han är badkruka som mamma och pappa! Ska man doppa hans fötter i vattnet drar han upp dom så långt han kan för att undvika att doppas :)

• Irlais
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-07-24 22:47:47 följande:

Åhh va tidiga(?) alla bebisar är! Eller kanske är Elise som är sen(?). Hon varken kryper eller försöker ställa sig upp. Däremot så sitter hon utan stöd sen ca 1 månad tillbaka! Har lagt ner amningen helt så här äts det 3 mål + ersättning varje dag! Hon är ett otroligt harmoniskt barn nu. Sover hela nätter sen hon var 4 månader. Skrattar å är allmänt glad hela tiden!! Världens underbaraste tjej!! php6ZwbBr61857.jpg

Min bebis är ju bland de äldre i tråden också, men som sagt alla är olika :) bara en sån sak som att Elise sover hela nätter, det har ju ALDRIG hänt här. Grymt avundsjuk. Senaste nätterna vaknas det 1ggr/timmen så... Krypa mm gör bebisen förr eller senare, var glad att du får sova :D
  • Irlais
    Serpenter skrev 2014-09-28 04:40:07 följande:

Hej hej på er! Är allt bra med er och era familjer?? Nu har jag börjat jobba och det är känslomässigt rätt jobbigt men ack så skönt att få andra att prata om annat än barn med.

Är det några fler som börjat jobba?

Jag börjar jobba deltid om tre veckor, har redan sjuk ångest över det. Lillen vill mest vara med mig, vill pappan ta honom gallskriker han ofta... Hoppas det funkar bättre när jag inte är med. När vi är ute är bebis sjukt social så det är tufft för oss alla att han föredrar mig så mycket. Men det blir nog bättre. Sen ammar jag fortfarande mycket, 3-8 gånger, på natten. Ser inte fram emot att jobba med den sömnbristen. Ammar du något på natten?

Min lille tog sitt första steg vid 9,5 månad och nu vid 10mån och en vecka så har det släppt och han går runt en hel del. Så roligt att se! Ganska ostadigt stundvis men ibland knatar han runt så jag blir riktigt förvånad!
  • Irlais
    Serpenter skrev 2014-09-29 01:05:05 följande:

Jag mysammade på natten, inte mycket mjölk kvar, men nu efter dessa fyra jobbnätter är det nog slut på riktigt. ????

Dessutom vill inte pappan ha fler barn så det känns förbaskat tråkigt med allt. Jag hade gärna skaffat 2 barn till men men... Man kan ju inte alltid få som man vill.

Vår tös var väldigt mammig precis innan jag började jobba. Hon var lite småsur på mig men otroligt klängig när jag kom hem. Nu funkar det så himla bra allting.

Jag ska visserligen bara jobba ett halvår och sen gå på föäldraledigt igen över sommaren. ????

Men ser du fram emot att få börja jobba igen eller känns det mest som en pina?

Ska pappan vara föräldraledig nu?

Ok, min ammar ju fortfarande mycket så får väl se...

Vad synd att han inte vill ha fler! Har han inte alls velat ha fler än ett eller har det kommit nu? Han kanske ändrar sig om ett par år?

Skönt att det funkar så bra! Får hoppas det går lika bra här :)

Just nu känns det bara jobbigt men egentligen vill jag jobba ett par dagar i veckan. Pappan ska vara hemma. Känns mest som att jag inte litar på satt hans pappa sätter honom före sina egna behov vilket jag hoppas inte stämmer så klart. Men när vi alla tre är tillsammans håller han mest på med sin telefon vilket gör mig tokig...
  • Irlais
    Serpenter skrev 2014-10-02 12:39:27 följande:

Hur var er första mens efter förlossningen?

Jag fick min häromdagen och dt har varit hemskt. Blöder igenom allt! Och ont i flera dagar.

Har bara fått en och den var extremt sparsam. Nästa borde dyka upp när som helst... Har era cykler blivit regelbundna direkt?

Har börjat jobba deltid, är helt ok men sömnbristen är knäckande. Går hem med extrem huvudvärk varje dag på jobbet också... 

Vi planerar inte syskon än men skyddar oss inte heller. Blir jag gravid så är det ok men helst får det dröja ett halvår :)
  • Irlais

Fortfarande ingen mens och inte heller gravid. Segt, anade att cykeln inte skulle bli regelbunden men hade ändå hoppats, hatar att gå och undra om jag kanske ändå inte är gravid eller ska mensen komma eller.... 
    Nästa vecka fyller min son ett år, helt sjukt. Kalas nästa helg med en massa barn i samma ålder inbjudna. Blir roligt :D

• Irlais

Grattis till alla som är gravida igen! Vi har precis börjat försöka nu, hoppas det går snabbt :) 

• Irlais

Vi väntar också syskon i oktober när har du bf corky? Och när kom novemberbebisen?

• Irlais
    Irlais skrev 2015-04-29 21:06:19 följande:

Vi väntar också syskon i oktober smile1.gif när har du bf corky? Och när kom novemberbebisen?

Decemberbebisen.. Glömde vilken tråd jag skrev i
  • Irlais
    corky skrev 2015-04-30 06:40:25 följande:
    Grattis!

Är osäker på bf, men det kommer bli i slutet på oktober, eller början på nov.

Decemberbebisen kom den 6:e december :)

När har du bf?
    Vad roligt, när har du RUL? Jag har bf 24e okt men de har ju ny rutin att BF bestäms enligt RUL och inte KUB, så får se om det ändras litegrann då. Jag vet när jag hade ÄL så det blir spännande att se när bebisen kommer sen också

Det kan ju bli november för oss också, men första kom i november så hoppas födelsedagarna inte blir för tätt inpå (jag fyller också år i nov...)
  • Irlais
    corky skrev 2015-04-30 09:24:50 följande:
    Har inte fått någon tid för RUL än, men jag borde få komma om en månad kanske. KUB erbjuder de bara till kvinnor över 35 här, så det har jag inte gjort.

Blir det ditt tredje barn?
    Jag har RUL i slutet av maj så borde väl bli samma

Nej det blir andra, första barnet var först beräknat 4 dec, sen ändrades det till 28 nov. Så jag var med i både november och decembertrådarna! Sen kom han 18 nov

Jobbigt med fsk för er... Här i vår kommun är det också förskolebrist, otroligt egentligen att det kan skötas så dåligt!
  • Irlais
    sarak skrev 2015-05-01 14:28:08 följande:

Här väntas också syskon i mitten av oktober smile1.gif

Åh, roligt har du haft RUL än?
  • Irlais

Grattis moruri och förstaförsökaren kul att det blir ett gäng syskon runt samma tid!

• Irlais

Väntar nervöst på bebis ???? beräknad 18 okt, första kom 10 dagar tidigt så ska bli spännande när denna bebis behagar dyka upp! Har haft riktigt jobbigt men senaste veckan har det vänt, tur det.

Svar på tråden December bebis 2013