• MissKaos

December bebis 2013

islandpeak skrev 2013-12-09 13:44:17 följande:
    MissKaos: du är ju jättefin och inte enorm! Det är ju bara en mage :) resten ser inte ut som om det har blivit enorm. Du kan inte gått upp mkt? Jag har gått upp typ 3-4 kg men var en liten tjockis innan så jag ska inte klaga!

Har orkar baka en paj till mannen så han får matlådor i veckan och plockat ur disken, nu blir det vila igen :)

Jag har gått upp 20kg ca. Eller hade, vågar inte väga mig längre. Ser ändå inte siffrorna magen är i vägen
    greywolf skrev 2013-12-09 13:02:50 följande:
    Ja det måste vara någon annan bred hård kroppsdel. Men det känns som två långa breda stycken, som om huvudet har två kroppar som ligger precis likadant på varsin sida av naveln. Alltså såhär blir ju tankarna när man inte tar reda på könet. Då blir det typ en kentaur eller en enhörning i magen i mitt huvud. Funderar på att gå på akutultraljud bara för att förvissas om att det är en människa där inne.
    Jag känner med dig, tycker det är precis lika segt och jobbigt här. Sjukt uttråkad, har ff inte kommit ur morgonrocken och var uppe kl 8 imorse. Vill bara ligga i soffan tills livet tar slut känns det som. Och jag som trodde jag hade något på g med tanke på symptomen igår, men icke.. Vet du vad Bm kommer göra den 11:e? Typ hinnsvepning. Ska också dit då.
    Dom gör inte hinnsvep på MVC där jag går. Ska på TUL och ska då försöka gråta mig till en...

Det KAN vara bra att säga till dom på sjukan att man börjar få sånna tankar, då kanske dom sätter igånge det för att man ska slippa psykos. Ibland funderar jag starkt på att bli lite lätt tokig så dom sätter igång mig

Jag har nu tagit fram två plåtar. Maken köpte fel muffinsformar. Kan lika gärna använda dom. KLaddmuffins är sällan fel va?

Hittade sonens rester av lördagsgodis. Piggade upp mig med ett kinderägg, men det ilar i en tand av det.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-09 14:27:41 följande:
    Usch vad jobbigt med så stressad personal :( Så svårt o sätta sig in i hur man själv kommer må, beror ju också på hur FL går. BM på MVC sa att "stanna nu så länge som möjligt på BB o få igång amningen" osv och jag tänker att om BB är så stressigt är det ju lugnare hemma… o lugn och ro behövs ju för att det ska fungera.

Jag födde på Ös, ifs på Spec men där sa dom "ska du inte stanna en natt till det är ju ditt första barn"
    Amningen funkade ju för mig såsett att ungen sög Sen gick han ner för mkt så det blev kalabalik sen. JAg var kvar två nätter, det var lagom för mig...
    Däremot fattade ajg inte varför dom sa till mig "ring när han bajsar vi vill se" OK sa jag bytte på bebis och ringde.
    Visade sig att dom ville vis HUR man byter blöjor *asg*  Jag bara ehhhh alltså... jag har förskrvningsrätt för blöjor har jobbat i äldrevård... Enklare byta på denna lille han slåss ju inte ens... Så lite otydliga var dom ju ibland. JAg fatttade lixom inte vad dom skulle med bajset till
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

hmm.. .expriment i köket

• MissKaos

Tillverkar ngn form av glasyr till kladdkake muffins, Utan recept. LITE smält smör + choklad. Tänkte hälla på silver strössel..
    Hoppas det inte ser ut som cirkus efteråt.

• MissKaos
    Mia Ahlnérs foto.
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-09 15:05:09 följande:
    Du inspirerade mig! Har oxå bakat kladdkakemuffins :) måste göra nåt, blir tokig annars!!

Läser en hel del oxå, nån som har tips på bra böcker, gärna serier? Har betat av alla Gotlandsdeckare och Läckberg.. Gillar annars allt!
    Åh jag gillar med att läsa men har helt tappat det nu.
    Har Den tomma Stolen liggandes här.

• MissKaos
    IdaJ skrev 2013-12-09 15:13:27 följande:
    Imorse på bf-dagen kom våran lille pojke till världen! Eller liten, han är en riktig knubbis!! 52 lång och 4720 tung! Jag är helt kär!! <3

Men ÅHH så knubbig going du har fått  Min stora vägde 4,2 och var 51 och sådär supermjuk.. Förstår att du är kär!

Syselsättningen här är klar tills imorgon. Ska ¨på t-Ul. Dom ringde nu och tydligen var det inte att vänta utan jag ska vara där på morgonen imorgon och får ingen bokad tid utan dom får göra det på akutmott. Kan bli sittandes mao. Ingen sovmorgon.. Nu är man ju bortskämd ligger till 7:30... Tänk att jag brukar var på jobbet vid 7:15, och innan graviditet SPRANG jag dit på torsdagar. Och hade då duschat och stämplat in kl 7:30... Nu känns det bra avlägset.

Ska försöka gråta mig till en hinnsvepning om det går.

Kanske kan man få klippkort på sjukhuset?
  • MissKaos

Sitter på antenanthal nu. Väntar på T-ul. Rätt nervöst nu. Kass mage på morgon. Var rätt knepig koncistens igår med. Blä! Hoppas det är hormoner etc och inte magsjuka eller liknande på g.

Bf+3. Vakuum i tiden.

• MissKaos

Min mage har inte växt på tre mätningar. Ska på tul. Sen är det här dom gör överburenhetskontroller.

greywolf skrev 2013-12-10 08:53:12 följande:
    Hoppas det går bra.. Varför antenatal när du är förbi BF...?

• MissKaos

Normalstor bebis. Ngt i underkant på fostervatten men i normalreferensen. Åter måndag. Hinnsvept..

Svar på tråden December bebis 2013