• MissKaos

December bebis 2013

Pratade med min mamma igår. Herre min. Hon menar inget ila men varför börjar man berätta och prata om ALLT som evt kan gå snett vid en fl? Verkligen ALLT? Från hur det var på 1800talet innan moderna förlossningsvård när folk inte fick vilat före/efter fl till saker osm kanske häder 1/50,000 födande. Gör ju att man genast känner sig lugn och trygg. Gah!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-09 10:12:09 följande:
    Hade gärna lunchat o shoppat på Allum typ men nej jag kommer inte ut alls. 3tr utan hiss och kan sitta max en timme innan jag dör av smärta. Har bil men kör ej pga vena cava som oftast händer när jag sitter på stol etc (??). Du hör ju, har så "kul" här i väntans tider. Kommer bara ut med sällskap/skjuts/taxi till MVC nu fram till födseln.

Jippiiiieee.
    Tråkigt! HAde ju kunnat fiska upp dig i min bil men det hjälper ju inte
    greywolf skrev 2013-12-09 10:10:24 följande:
    Skrämma ut ungen? :)
    Gärna! Men HUR?

Överväger att sticka upp en ficklampa och skrika "gå mot ljuset"

Försöker tråka ut ungen. Jag har försökt hålla mig igång och göra saker och det funkade bra till veckan före BF. Tränade tom en gång förra veckan! Och var nere på jobbet och hälsade på. Nu känns det som humöret i botten, jag känner mig ensam och trött och ca 100år gammal.. BM 11/12 och ska på adventsfirande på jobbet på fre em, och dagis firande på morgonen. Kommer säkerligen delta eftersom ungen inte kommer komma ut. JAg är nu säker påa tt "mitt nya bf" är 21/12 via igångsättning = jobbig lång fl.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-09 10:13:05 följande:
    Alltså, när jag känner utanpå magen känns det som att jag har ett långt stycke rygg på vänstra sidan av linea nigra, ok då vet man hur bebisen ligger ungefär. Sedan känner jag på andra sidan, samma sak där?! Jag förstår inte hur lång den är eftersom att huvudet är neråt men kroppen verkar vara virad runt hela magen, ett par varv typ. Hjälp, 6 kg bebis?!?

Kan det var arumpan på ena sidan och så ryggen på andra?
    6kg låter rätt osannolikt!
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-09 10:13:56 följande:
    Typ som en på facebook när jag skrev status om varma goa barnmorskor: "vänta du bara, på förlossningen får du träffa de riktiga ragatorna!"

Jaha tack vad kul att du peppar upp mig på den!

BM på FL var superB när jag födde och vid det 3 tillfällen jag har varit dit under graven.
  • MissKaos
    nexie skrev 2013-12-09 10:13:53 följande:
    Jag , här är det bf +9 nu, och inte ett spår av något som helst tecken på någonting..... Börjat också bli lite uttråkad nu, skulle kunna åka nånstans men känner inte för att göra nåt. Samtidigt är det trist att sitta hemma och glo. Bara vänta på att ungarna ska komma hem så man kan hitta på något med dom. Har ett pepparkakshus att pynta, det får kanske bli dagens mest spännande.......

Ha du gått över med dina andra kottar?

Annars äter du upp pyntet? Och huset. Pepparkakor lär kunna få igång fl..
  • MissKaos
    nexie skrev 2013-12-09 10:42:39 följande:

hmm ja äta upp det kanske man borde göra istället ja! Kommer förmodligen ändå tappa tålamodet och få psykbryt när jag ska sätta ihop det sen ändå!! Den ena kom 1 v före bf och den andra 10 dagar efter......

...så mkt för den statetiken då..

Min unge fick in en spark på blåsan förrut. Tänkte först YES! Vatten. Sen njae... Jaha. Ok.

Duscha.

*ridå*
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-09 11:04:20 följande:
    Jag har inte träffat en enda ragata till BM än och den jag träffade på Östra när vi gjorde CTG - Annelie hette hon - var så otroligt varm och medkännande att jag nog aldrig känt mig bättre bemött inom vården tidigare.

Hehe jag har träffat en som var en riktig skata. Men det var på MVC med sonen, och hon var nog mest förvirrad. Upptäckte att hennes ena förälder var väldigt sjuk så det kan ju ha varit det. Men hon var verklgein knepig. Ville inte ta ett xtra HB, försökte skrämma både mig och en tjej till för fl mm.. Men det är den enda! Alla andra har varit bra.
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-09 11:26:25 följande:
    haha! Bra att du har humor iaf MissKaos :)
    ..eller om det är ungen som har humor? Obestämd
  • MissKaos
    Bf+2. Har jag fötter därner?

BF+2

fick igår höra hur ENORM jag har blivit *suck*
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-09 12:46:57 följande:
    Samma här, såå sjukt tråkigt att gå hemma och ha ont!! KAN inte göra något, kanske en liten stund men vet att jag blir lidande senare med en jävulsk värk i ryggen och inte kunna sova till natten. Idag somnade jag efter att pojkarna blivit körda till fsk, somnade och sov 2,5 h!! Vem hade inte varit pigg efter det?? Inte jag, har ännu ondare i höfter och rygg och kan inre göra ett skit här hemma.. Fk har godkänt min sjukskrivning iaf, så pengarna rullade in idag, men kan ju inte ens gå ut och shoppa upp dem. Det är illa!!

Imorn ska vi till läkaren och tillväxtkontroll så måttet på magen skenat iväg, så håll tummarna för att de plockar ut denna bäbis på ett eller annat sätt innan bf 20/12!!! Både för den och min skull!!
    Fy så jobbigt!!

Jag väntar på tid för T-ul för att magen inte växer istället. Tror ändå att det är en 4kg bebis därinne nu.
Svar på tråden December bebis 2013