islandpeak skrev 2013-12-10 20:22:18 följande:
Jag är i v 38+3 idag så nästa tisdag är det nära bf. Jag har fått två mkt stora barn tidigare och de har haft tendens till att lägga på sig väldigt mkt den sista tiden. Jag har dessutom gått över 5 och 6 dagar och det kan göra stor skillnad på storlek. De ska börja med en "aggressiv" hinnsvepning och hoppas på att de hjälper annars fortsätter de enligt rutinerna.
Dock har jag för första gången på tre graviditeter förvärkar som gör ont.. Får se vag som händer :)
Tråkigt att inte hinnsvepningen hjälper!! Han sa att det kunde dröja några dagar innan den ger verkan, så vi hopps att det kommer igång snart för dig!
Jag har hört inom 48 h? Jag gick ju med över sist, 16dgr. Sonen var inte ngn gigant men hade först svårt att komma förbi spinae och sen kom han m axlarna på fel håll pga att jag inte är så stor och han var åt det större hålet (4200) Så jag hoppas.. Måste försöka tänka positvit att om det så påverkar så det öppnas upp 0,5cm så är det bra! Vill helst inte att denna bebisen ska vara större än storebror.
Ja, hoppas det funkar för dig med! Det känns som om hinnsvepning är mkt skonsammare än en regelrätt igångsättning. Det kändes inte när hon gjorde det jag kände bara när hon stack in fingret i tappen.
Pratade lite om att BM inte gör detta på MVC lät som att läkaren tyckte det var lite fånigt faktiskt. Och att om det skulle uppstå en blödning så skulle det vara en teckenblödning... Jag sa lite påskojj sådär at thade jag nått så hade jag lånat handskar och gjort det själv -då sa hon att vissa ber sina män.. Kändes ju lite som ett tips typ...