• MissKaos

December bebis 2013

Den var ca 2cm har börjat mjukna. Öppen 1,5-2cm. Riktad mer centralt nu. Gynsammt läge.

Hjälper det inte så gör det ingen skada .

Plopps80 skrev 2013-12-10 10:27:11 följande:
    Vad sa dom när de svepte. Var tappen bibehållen? Hoppas det startar nu!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åkte till allum tänkte gå lite i gångarna

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-10 14:34:08 följande:
    Ok hoppas hinnspevningen gör susen nu! Här har dagens stora projekt handlat om att duscha och tvätta håret (kändes oöverstigligt innan jag klev in i duschen!) och att bädda babysängen. Hade liksom inte tänkt ha babysäng såhär i början faktiskt, dottern sov i babynest i vår säng de första fem månaderna men med socialstyrelsens nya råd tänkte jag om. Får väl köpa nappar också, även om vi hade tänkt köra nappfritt i den mån det hade gått. Någon annan som har tänkt om iom de nya rönen?

Njae. Eller ja vi får väl försöka med egen säng. Babynest borde väl räknas som det? Isak sov i min armåhla i ca ett år. Och napp vägrade han. Totalt. Jag har köpt nappar.. Återstår att se hur det blir med den saken går ju itne tvinga barnet heller.

Det händer exakt noll saker efter hinnsvepningen. Lite blött i trosorna, det rinner ut lite glidslem. Thats it! Imorgon BM besök. *suck*
    Uppgiven!

Drog runt på shoppingcentret ett tag. Shoppade lite saker jag inte behöver och så åt jag Max mat.

Vill gå och lägga mig nu, är så trött...
  • MissKaos

Fia -du är ju jättefin!!

• MissKaos
    greywolf skrev 2013-12-10 14:45:20 följande:
    Jag trodde också babynest räknades som egen säng, även om det låg i förälderns säng, men så uppfattar jag det inte nu. Teoretiskt kan man råka lägga en trött arm eller sitt eget täcke, välta en kudde över barnets ansikte även om det ligger i. Babynest. Så höga kanter har det ju inte att inget kan hamna innanför. För mig känns det ändå säkrast att bebisen får sova i egen säng intill vår säng. Jag vet att jag möblerar om med mina kuddar om nätterna, jag är ingen stillsovare så rådet träffade mig ganska direkt. Men napp, ja vi får väl se här med. Nappavvänjningen var ju en sjujäkla avtändningsresa för dottern när vi tog den i somras. Helst inte igen...
    Jag hade bröstavvänjning istället *förstränger*

Vi har köpt en "vuxensäng" till babyns rum så jag lär nog sova där i början, iom att ja gändå går upp och ammar. Maken får då sköta dagislämning av stora killen samt ta hand om honom om han vaknar nattetid. Jag tänker att jag vill lägga stora barnet och ha lite "egentid" med gos/läsa/busa på kvällen om det går! Så han får ha sin mamma en stund varje dag..

Jag låg automatiskt stilla och fick lite ont i kroppen av det när vi samsov. Isak vägrade sova i spjälsäng, men jag satte insattsen till vagnen i så blev det något bättre. Lite trångt sådär.
    Försöker tänka att vi får lösa efterhand, barn är olika.. Fårse vad som funkar denna gången!

• MissKaos
    moruri skrev 2013-12-10 15:54:37 följande:
    Vi sover båda stilla som två stockar så bebisen kommer definitivt sova med oss eventuellt i babynestet, jag tror det är viktigt med den närheten.. Och sjujäklarns mysigt!

Verkar ju knappast bli någon bebis idag heller, suck! Bm imorgon, tror de kommer kolla läget där nere då iaf. Igångsättning på lördag annars verkar det som.

Ja det är ju det där med näreten. Jag sov med bebisen (min man var sjuk) sen sova även maken med bebisen och jag bar i sjal mkt och ammade länge länge. Det är ändå så kort period det rör sig om!
  • MissKaos
    Sanktb skrev 2013-12-10 20:08:54 följande:
    Igår kväll gick vattnet och värkar kom direkt. Inatt så födde jag en son!

Grattis!
    islandpeak skrev 2013-12-10 19:20:37 följande:
    Om vår följer sina storebröders mönster så kommer den somna i egen säng och sen efter nattamning ligga hos oss. Sover oxå lätt med bäbis jämte mig.

Var på tillväxtul idag, normalt för tiden är 3200 g och denna ligger på ca 3700 plus en felmarginal på 10-15%. Känns okej! Men i vilket fall ska vi på igångsättning på tisdag. Denna fantastiska läkare kunde inte lova att det kommer igång då beroende på hur moget allt är, men då väntar de några dagar så senast till nästa helg kunde han säga. Med de två tidigare snabba förlossningarna jag haft och bäbisen mådde mkt bra och var fixerad så var förutsättningarna mkt goda :) det lugnade mig så nu kan jag nig sova gott om nätterna när jag vet att det inte kommer ut en 6 kg bäbis :)
    Skönt!

Vilken vecka är du i, och varför får du igångsättning?

Här händer nada efter hinnsvepningen. Lite besviken.. Hade allt hoppats där!
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-10 20:22:18 följande:
    Jag är i v 38+3 idag så nästa tisdag är det nära bf. Jag har fått två mkt stora barn tidigare och de har haft tendens till att lägga på sig väldigt mkt den sista tiden. Jag har dessutom gått över 5 och 6 dagar och det kan göra stor skillnad på storlek. De ska börja med en "aggressiv" hinnsvepning och hoppas på att de hjälper annars fortsätter de enligt rutinerna.

Dock har jag för första gången på tre graviditeter förvärkar som gör ont.. Får se vag som händer :)

Tråkigt att inte hinnsvepningen hjälper!! Han sa att det kunde dröja några dagar innan den ger verkan, så vi hopps att det kommer igång snart för dig!

Jag har hört inom 48 h? Jag gick ju med över sist, 16dgr. Sonen var inte ngn gigant men hade först svårt att komma förbi spinae och sen kom han m axlarna på fel håll pga att jag inte är så stor och han var åt det större hålet (4200) Så jag hoppas.. Måste försöka tänka positvit att om det så påverkar så det öppnas upp 0,5cm så är det bra! Vill helst inte att denna bebisen ska vara större än storebror.

Ja, hoppas det funkar för dig med! Det känns som om hinnsvepning är mkt skonsammare än en regelrätt igångsättning. Det kändes inte när hon gjorde det jag kände bara när hon stack in fingret i tappen.

Pratade lite om att BM inte gör detta på MVC lät som att läkaren tyckte det var lite fånigt faktiskt. Och att om det skulle uppstå en blödning så skulle det vara en teckenblödning... Jag sa lite påskojj sådär at thade jag nått så hade jag lånat handskar och gjort det själv -då sa hon att vissa ber sina män.. Kändes ju lite som ett tips typ...
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-10 20:42:13 följande:
    Haha ... Läkaren idag sa att han typ ville att det skulle bli en liten blödning då vet man att det händer nåt :) bm gör inte det här i Halland heller, men vet inte varför..

Den andra pojken vägde 5000 g och då ville de inte ens göra ett tul på mig utan sa att kan du föda en på 4530 g så fixar du en till.. Jag tänkte inte så mkt på det då och allt gick jättesnabbt, 1,5 på förlossningen så var det klart. Men de vill inte att de ska vara så stora. Läkaren idag undrade vad den läkaren i Halmstad hette, han var inte nöjd.. Så nu väljer vi Varberg istället :)

De tenderar ju att bli större i andra och tredje graviditeten osv, så hoppas du slipper gå över för många dagar!!

Ja den här läkaren sa med att det ju bara är positivt med en liten blödning! BM pratade om att komma åt moderkakan. Men efter UL vet man ju var den sitter..

Ja det var en rejäl kille du fick! Jag ska ju tbx på T-ul lite tidigare nu (41+0). Hon satte liten fostervatenmängd som orsak men lyssnade noga på att han stod kvar länge bakom spinae och sen kom med axlarna fel. Jag hade en "gammal räv" till BM och det var nog tur för mig för hon höll emot flera ggr och hade jättekoll. Så jag sprack nästan ingenting. Några få stygn bara.  KÄnner mig lite lättad nu, min BM säger att detta inte är en jätttebaby och TUL visar samma vikt som hon har skattat. Och som vår överläkare skattade (genom att känna på magen) sen får man väl se hur det stämmer.. 
    Tänker be om hinnsvepning på 41+0 med. Det lär ju inte skada..
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-10 21:03:29 följande:
    UUUÄÄÄÄHHHH okej där gick resten av slemproppen! Det var ju lite för en vecka sedan, typ genomskinlig snorloska. Nu kom resten, herrejäääävlar vad mycket slemkladd!?

Helt chockad.

Nu mår jag illa.

Av nervositet eller för att jag blev uppspelt, jag vet inte vilket.

Mår illa? Den är ju asäcklig! Inte konstigt alls.

Såå... kom hela brukar dom väl säga förlossning inom en vecka?
Svar på tråden December bebis 2013