• MissKaos

December bebis 2013

islandpeak skrev 2013-12-10 21:32:05 följande:
    Nä det kan inte skada! Läkaren sa att de helst gör det flera gånger innan de börjar med andra grejer, det är mest skonsamt och naturligt typ.

Helt sjuka sammandragningar har jag.. Ska de fortsätta kan vad som hända.. Läkaren sa att nu när min oro släppt är chansen stor att kroppen reagerar positivt och själv hjälper till!

Gamla rävar kan vara riktigt bra att ha ibland!! De sitter på en del bra och nyttig info :)
    Ja och har den där "känslan" som inte en ny har..

Jag vill med ha sdr.

Roligast idag är ändå gubben som sålde massage grejjer på Allum. "Du är väl inte i 8-månaden eller så?" Jag, ehh jo typ lite mer.. Akta dig för massagemaskinen då, den kan sätta igång det.. Jag bara kollade på honom. Vad sa du att den kostar och hur länge får jag sitta här?
    *asg*

..akta dig så den inte startar förlosssningen..

sen fick jag ju säga som det var, jo jag har gått över tiden kommer från sjukhuset nu.. DOm gjorde ett fösök att få igång det...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-10 21:45:49 följande:
    Nervositet ;) Blev också lös i magen direkt efteråt, säkert också nervositet.

Haft lite starkare förvärkar än vanligt idag, har väl gjort sitt. 
    1-7 dagar står det på 1177 är vanligast. Det var verkligen hela, det var den sjukaste mängden slem jag sett… 

Ja den var äcklig! Som gelatingelé ovanpå frukttårtor du vet, fast upphackat! Blöööörk.

JO tack. Min gick i ett par bitar med sonen. Som en hell familj med mördarsniglar... Blää...

Dåså! Bara att kolhydratladda och vänta på bebisen nu då.

Min morsa... Messade henne att T-ul hade gått bra barnet mår bra. Får till svar: ÄR det någon förlossning på gång. Inte stressande va? Inte alls. Och HUR skulle dom ha sett det med ett ULTRALJUD? Hade inte lust att gå in på att dom gjort en hinnsvepning. Då hade hon väl ringt, tjatat alt kommit hit om vattnet skulle gå. Det startade så för henne så då gör det ju det för alla -och hon födde på 2h = alla gör det. Mitt Marathon sist och infon att det oftast handlar om ca 1/2 tiden med barn två går lixom inte in... Phu..  
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-10 21:45:49 följande:
    Nervositet ;) Blev också lös i magen direkt efteråt, säkert också nervositet.

Haft lite starkare förvärkar än vanligt idag, har väl gjort sitt. 
    1-7 dagar står det på 1177 är vanligast. Det var verkligen hela, det var den sjukaste mängden slem jag sett… 

Ja den var äcklig! Som gelatingelé ovanpå frukttårtor du vet, fast upphackat! Blöööörk.

Lösmage kan med vara tecken på fl på G ju!
  • MissKaos

Jag kommer vara ensam gravid i tråden framemot vårkanten Tungan ute

• MissKaos

Härligt.

Mvc idag. 40+3

mamma till oliver skrev 2013-12-11 01:32:50 följande:
    Vattnet gick för 30 min sen :) 38+5 :)

Weiiii nu är bebis på väg :)

• MissKaos

Härligt.

Mvc idag. 40+3

mamma till oliver skrev 2013-12-11 01:32:50 följande:
    Vattnet gick för 30 min sen :) 38+5 :)

Weiiii nu är bebis på väg :)

• MissKaos

Min man fick ett påskägg i påskas med ett pos gravtest i! Vaas är du mrd barn, hur gick det till? Sa han *lol*

Jag hade ju just fått mf och vi var sjuka båda två. Ett lyckoskott.. såå ett påskägg till blir väl bra?

nexie skrev 2013-12-10 23:06:23 följande:
    Näe då, vi klämmer ut varsitt påskägg då.... Imorn är jag på 11+ Det enda jag känner är foglossning... Yngsta dottern har kruppaktig hosta nu också, känns ju sådär :-/

• MissKaos

Nexie det låter jobbigt. Krupp och fogloss. Kass kombo.

• MissKaos

Åh. Våra påskungar som vägrar bli adventsbarn..

Lite Jesusbarn varning jag är dessutom född i Jungfrun döpt Maria Magdalena (ett mellannamn till) makens namn betyder kristen eller kristus tror jag.

Julafton är spoton va?

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-11 14:07:58 följande:
    Ja nu väntar vi bara en, det var ett ägg som ville bli något :) Men det är ju lite vanligare vid insemination åtminstone på Sahlgrenska, eftersom alla behandlas med hormoner, om än ganska milt. Det gör att fler då producerar två mogna äggblåsor samtidigt.

Det är pergotime, en hormonmedicin, som gör det. :) Det är ju inte garanterat dock bara för att man producerar två äggblåsor, som i vårt fall. Men med pergotime är det väl någonstans 1/10 som blir gravid med tvillingar, jämfört med 1/100 i "vanliga" fall.

Jag har ju med en Pergobebis i magen, och en stor Pergokille då... Häftigt är det att man kan få ägglossninge med hjälp av piller! Dina siffror stämmer bra. det är mkt större risk/chans att det blir två. Pre Isak hade jag en gång fyra äggblåsor -fast då får man sexförbud. Det hade ju varit ngt annars..
Svar på tråden December bebis 2013