• MissKaos

December bebis 2013

Mähhh.. bättre det gör ont där det ska!!

moruri skrev 2013-12-15 10:45:57 följande:
    De enda värkar jag har är tandvärk :( på väg in på kontroll nu, snälla ge mig smärtlindring, för tanden alltså!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Då måste det ingå kisspaus jue!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-15 12:49:17 följande:
    Pyysen - Jo, jag mår överlag bra men börjar bli tungt nu. Gick på bio igår å såg the hobbit - rekommenderar inte en 3 tim film när man är höggravid hehe. Ja, de kan väl komma nu :) ha en liten bebis i famnen till jul! Vore helt underbart! :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

T-ul imorgon. Har haft sdr som sugervi av och till länge. Veckor. Men inget händer. Mer än att jag är låg och tröstäter.

• MissKaos

Njae. Bf+16 kom sonen på.. antar det blir samma nu.. övertiden är jobbig!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-15 13:31:37 följande:
    Tycker synd om dej Misskaos, nu kan din bebis allt få komma! Förstår dej att du känner dej låg! Jag har BF idag å känner mig små nere, kan bara tänka mig hur du känner då! Men inom ett par dagar MAX har du din lilla! :)

• MissKaos

Spännande! Hyr kommer det sig att det går så fort? Att du inte får åka hem mellan?

moruri skrev 2013-12-15 13:58:01 följande:
    Jahopp, blir igångsättning. 3cm öppen. Får inte ens åka hem imellan, tänkte ju inte ens på att ta med förlossningsväskan. Sambon får åka hem och hämta den nu... Så bebis idag eller imorgon! :D spännande och läskigt!!!!

• MissKaos

Hade lite lite vatten sist. Hoppas det är mindre nu så dom sätter igång mig! Mäter strl på bebisen vattenmänfd mm magen växer inte.

greywolf skrev 2013-12-15 14:07:32 följande:
    Hallå tjejer, ville poppa in och höra hur det går. Det är lite tumultartat här, lillpojken är superfin på alla sätt men det är tufft med andra barnet! Ingen tid över till storasyster, brösten gör ont.... Lycka till på tulet imorgon misskaos, vad brukar ett sådant visa och vad för åtgärder gör man ev? Repan, spännande att höra att grejer är på g!!

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-15 14:52:29 följande:
    Vattnet har inte gått säger BM. Trolig förklaring är då falsk vattensvgång: "Vid fullgången graviditet händer det att den inre och yttre fosterhinnan separeras från varandra och fostervattnet fyller mellanrummet. Detta kan ge vattenavgång, även om den inre fosterhinnan är intakt."

Det knäppte o snärte till när det hände och när jag reste mig upp rann det ett par deciliter vatten, trosorna blev dränkts och det luktade sperma.

BM kunde knappt göra sin undersökning :( gjorde så vansinnigt ont. Hon fann en svampinfektion som jag ska behandla nu och att jag är öppen 1-2 cm o har sammandragningar var 10e minut. Jag tror hon svepte mig det sista för hon gjorde cirkelrörelser.

Känner mig jättekonstig efter allt detta. När någon försöker säga att man kissat på sig liksom och man VET att det inte är så

Fast du har ju inte kissat på dig! En hinna har väl gått? Och är du öppen 1-2cm med regelbundna värkar så borde det väl dra igång får man hoppas!! Men fy att du hade så ont? Varför? Var det svampen? Min odling försvann ganska omgående med vagiatatorier och salva.

Med sonen kissade jag på mig.. *rodnar* Skulle kliva i badkaret och PANG så blev det dyblött. På nyårsafton. Tur jag skulle i och inte ur. Trodde det var vattnet men icke..
  • MissKaos
    Irlais skrev 2013-12-15 15:18:54 följande:
    Repan, när mitt vatten gick (hemma alltså) var det nog samma för bm sa att hon kunde känna intakta hinnor vid koll och i min journal står det att vattnet gick när jag var öppen 10cm. Men värkarna satte igång pga vattenavgången ändå så det kan det väl mycket väl göra för dig också! Fostervattenprov innehåller ju prostaglandin...

Misskaos, håller tummarna. Har en fråga till dig och andra som använder bärsjal! Jag har en trikåsjal och knytandet går ganska bra, men bebisen hamnar liksom snett i den så att rumpan är på ena sidan och huvudet på andra. Gör det något för ergonomin för bebisen?

Du knyter för löst gissar jag! Dra åt Sen är det trico dessutom det töjjer sig. Bebisen ska sitta thight

Svårt att säga.. bild?
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-15 15:52:53 följande:
    Misskaos - förstår inte varför man ska behöva gå över så jäkla lång tid. Det medför ju att man blir nere å inte mår bra alls! Jag ska hålla tummarna att det sätts igång för dej!!

Fast eg går man ju inte över förrsen efter 14 dgr. BF är ju ett datum mitt i perioden för normal fl. Men jobbigt är det! Sen ökar riskerna med en igångsättning jfr spontanfl. MEN man kunde ju få ha ett eget "say" i det hela. Iaf efter en vecka eller så? Tycker dom kunde sätta upp ett datum så man hade en sags försäkran om att senast då -så man verklgein hade en deadline.
    Ja håll tummarna! Nu känns det som att det bara är plågsamt. Huvudet på barnet ligger långt ner om jag har fattat rätt. Jag är lite öppen, har mognande tapp och lättretade sdr. Och är omföderska.. Då tycker man att dom kunde peta igång det! Tänk vilken dröm det vore om dom sa imorgon att "ja nu är du öppen så mkt att det inte är idé att du åker hem vi tar hinnorna" men det lär ju inte hända.. MEN drömma kan man ju tills imorgon.
  • MissKaos

Har noll lust för matlagning. Har ingen lust att åka och köpa ngt heller. Upptäckt att min femåring inte har koll på hur en pizzakartong ser ut vi HAR köpt Pizza i kartong ngn gång men det händer inte ofta. Borde nog göra det, det är nästan lite dåligt av oss va? Stackars liten lixom För HANS skull.. missad del i utbildningen...

Svar på tråden December bebis 2013