December bebis 2013
Jag är med rätt kär i min!
Varit på återvinningen. Körde ena bilen. Fick apont i ryggslutet. Gahh. Hoppas dom iaf glr ny hinnsvepning på måndag på efter tul.
Jag är med rätt kär i min!
Varit på återvinningen. Körde ena bilen. Fick apont i ryggslutet. Gahh. Hoppas dom iaf glr ny hinnsvepning på måndag på efter tul.
Ja man kan få men inte för tätt på fl. Förväntar man sig partus inom en viss tid brukar msn undvika morfin/petidin barnet kan bli slött i ngt dygn och det kan påverka amningen. Ges det tidigare är det ok. Men att ta citodon regelbundet i slutet skulle jag vägra. Men man hör ju som man vill. Vi ger mkt mkt starkare opiater och dom bebisarns föds oftast abstinenta. Bara tanken att mitt barn skulle riskera att må så eller i närhen av det i fem minuter är nog för mig jag har hellre ont i ryggen än tsr citodon nu. Nu börjar jag känna av diskskadan pga att jag är tung och stilla.
Jag vet tyvärr hur opiwtabstinenta bebisar blir.. jobbar ju med opiatpreparat. Endast.
Om du löser i fass avråder msn från även kodein sista trimestern. Sen är det skillnad på en dos en gång och att ta kontinuerligt.
En dos på fl är inget konstigt om man inte förväntar sig snabb partus då
En citodon lärvinte göra ngt. Är ju "bara" kodein. Morfin vill man intr ge tätt på. Dom har koll!
Ja men mängden är inte stor..
Slempropp förresten. Massor! Kommit massor. Och nu börjar kvällens förvärkar.
Grattis! Sannolikt bebis väldigt snart då
Otrevlig upplevelse! .
Jag spyr 12h av 1ml morfin.. klarsr som tur ät citodon och tramardol ok. Tur, jag har klämt ut en disk mellan kotorna. Nu är det ok men har vsrit struligt. Eller ja nu börjar jag känna av det. Vägrar ta opiater nu nära fl. Regelbundet alltså. Har gamla dexofen om det blir kris.
Jag har ätit mkt mer än så. Men inte i slutet. Hade intr kunnat jobba annars m
Så avis åå er som föder/ska föda. .
Bf+8
Så avis åå er som föder/ska föda. .
Bf+8