• MissKaos

December bebis 2013

mamma till oliver skrev 2013-12-11 15:07:26 följande:
    13,52 föddes vår savannah gick jätte bra men fort :)

GRATTIS!!! (säger hon avundsjukt) Skönt att höra att allt gick bra! Och jag gillar namnet, vad fint!
    Repan skrev 2013-12-11 15:01:06 följande:
    Haha ja jag har läst om sexförbuden ;) Men det är ju bra, även om det är extremt listen risk att det blir fler än två ändå så är det ju faktiskt riskfyllt med flerbördsgraviditeter!

Det blev sen cystor av det... En av dom gick sönder efter ett VUL. Jag kräktes av smärta bakom systemet i Olskroken -typ där alkisarna hänger..

Men ja!! Tänk FYRA barn! Fast man hade bara riskerat övertid en gång
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Sokkerflikkan skrev 2013-12-11 16:37:46 följande:
    Tack, precis första barnet.
    Det var läskigt, jag han aldrig riktigt begripa vad som hände. Men trots att det gick snabbt gick förlossningen utan några komplikationer mer än fyra ytliga stygn.

Men det var nästan väntat att det skulle gå fort då mormor, mamma och systrarna gjort bort sina förlossningar på allt från 8 minuter till 8 timmar. Jag hade dock hoppats på en längre förlossning men som tur va gick allt bra.

Oj! Grattis!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-11 20:34:07 följande:
    Min svärmor har precis fått reda på att hon har fått bältros. Nu undrar jag om det är någon som vet om det kan vara farligt för mig eller bebisen. Både nu medan jag är gravid men också efter att bebisen är född. Någon som har koll? Jag tror att jag har haft vattenkoppor som barn men är inte helt hundra.

Tror du kan hitta mkt på netdoktor om det. Dom kör just nu info kampanj om bältros.
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-12-11 21:41:51 följande:
    Nej, nu börjar det bli rätt påfrestande att ha mamma här hemma (sedan i lördags). Mysigt men hade hoppats på att bebisen ville titta ut i lördags, så det inte blev så långdraget, :p kanske hon stannar tills måndag, känns som en evighet tills dess, jag som vill köra en färdknäpp med sambon, men känns mindre lustigt när hon ligger vägg i vägg. Som tur kanske hon åker till en vän imorgon sen sover hos min syster. Hoppas! Haha, älskar min mor men när man går här överpreggo så är det mesta påfrestande!

Jag hade gått under. Mamma i en vecka?
  • MissKaos
    MariaOchNiklas skrev 2013-12-11 21:55:48 följande:
    Du bör undvika kontakt med din svärmor så länge hon är smittsam. Även om det inte är farligt för dig är det inte roligt om liten får vattkoppor av det. Min bm avrådde mig från att få det på en nyfödd. Hoppas ni klarar er iaf.

Det går även vaccinera spädbarn. Det görs endast om de riskerar att utsättas för smitta tex intereturint.
  • MissKaos

Det kan vara farligt om du insjuknar nära inpå förlossningen. Riktigt allvarligt!! Mao: Undvik svärmor.

korta svar i etaper. Inte mitt område minns inte mkt från skolan. Fick läsa på lite.

• MissKaos

Det smittar via luft, kan smitta innan man ser blåsor på huden och smittar fram tills dess att blåsorna har blivit till krustor. Svärmor ska inte komma in på BB! Inte heller hälsa på hemma hos er..

• MissKaos

Så. Slempropp! Rejält. Men inte hela.

Bf+5 idag.

• MissKaos

Ring. Man ska inte ha sex om vattnet gått för infektionsrisken sen kan det ju ya vsrit flytningar. Om vattnet går brukar dom vilja ha koll

Cornelia 084 skrev 2013-12-12 09:48:19 följande:
    Tjejer, jag skulle behöva er expertis ;)

Igårkväll innan läggdags körde jag och gubben en färdknäpp.. Först hade jag fått orgasm via oralsex och sen när han ska tränga in i mig så är det jättetrångt. Både jag och han känner det, det var typ omöjligt för honom att komma någon värt.. Sen känner jag hur det liksom rinner till med nåt varmt och jag tror det är blod. Jag får en handduk och vi tänder lampan, inget blod bara "vatten". Mängden var knappt en dl. Det var varken slemmigt, färgat eller hade någon direkt lukt. När vi sen skulle fortsätta med färdknäppen så är det "trånga" borta och det kom heller inte mer vätska.

Kan det ha varit fostervatten som jag läckte och bör jag då ringa fl? Tänkte att det måste ju vara mkt vatten kvar i så fall och att det inte kan räknas som att vattnet har gått.

• MissKaos

Det händer inget mer så..

Repan skrev 2013-12-12 09:39:49 följande:
    Gött! Nu ska du se att du hinner före mig iaf ;)

Svar på tråden December bebis 2013