• MissKaos

December bebis 2013

islandpeak skrev 2013-12-12 19:48:25 följande:
    Vi har haft mobil på båda ställena, den över sängen blir ju dock intressant först om några månader. Ena sonen älskade att titta på sina flygplan medan lillebror inte brydde sig ett dugg.

En snabb sväng till gekås idag, hett tips att åka dit nu, inte en människa!

Funderar på det faktiskt.. Har ju så sablar trist! Fast imorgon är jag på BF+6, och OM det då sätter igång så måste man köra hem det är ju sådär bra. Åh andra sidan -jag kanske får igång det genom att planera ngt kul?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-12 20:23:10 följande:
    I värsta fall åker du ju förbi Varberg på vägen ;) bara för mannen att möta upp..

Hinner antagligen hem till Göteborg flera ggr om. Jag sög ju lixom på karamellen och födde länge sist!

Har haft en del sdr idag. Som suger i. Önskar bara så det tilltog men nej.. Försökte känna på tappen, känns som om den sitter längre in plötsligt. Antagligen är magen större. Den är evt ngt kortare, gissar på ,5cm? Men det säger ju nada egentiligen.

Denna väntan på bebisen och förlossningen.. *suck*

Har bytt gardiner i sovrummet och i sonens rum. Ifs var tanken att det kudne r vara trevligt till Lucia -men fönsterputsning ska ju vara ett tecken (jag putsar inte fönster men gardinbyte är väl nära va?)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Grattis! Vilken liten bebis

Efter att ha haft sdr och förvärksr sen v30 känns det rätt hopplöst..

Varit på luciafirande på fsk. Min tomte vart så söt

JMP skrev 2013-12-12 21:40:59 följande:
    Grattis till alla bebisar!

Inatt födde jag våran pyttelilla dotter på 2,5 kg, bf-4! Efter tre dygn med smärtsamma förvärkar var tionde minut avstannade dom plötsligt igår kväll i ca en timme. Sen helt plötsligt kom dom med två minuters mellanrum vid 23.15. 23.30 satte vi oss i taxin, var öppen fem cm när vi kom fram och klockan 01.24 var hon ute :) så dom där förvärkarna gör mycket fast man blir tokig på att dom aldrig verkar tätna, håll ut!

Våran lilla tjej är helt underbar iallafall :)

• MissKaos

Grattis!

greywolf skrev 2013-12-13 08:45:51 följande:
    Hej alla! Jag började skriva ett inlägg från bb igår men råkade radera allt jag hade skrivit när jag slant med handen, så uppdateringen kommer nu istället.

Värkarna startade strax efter tre natten till onsdagen, vi fick komma till bb Stockholm eftersom att södra bb hade fullt, och personalbrist. Kom in vid halv sex och var då öppen 7 cm. Det tog ändå fram till kl 13 för bebisen att skruva sig ner hela vägen, för den låg vänd åt fel håll, vidöppet läge. Iaf kom han ut till slut, en ljuvlig liten pojke på 3780 gram. Nu är vi hemma och jag är rätt mör efter en natts ammande varje timme (!) Men lillprinsen är ju för underbar. Storasyster är väldigt stolt och pussar på honom hela tiden. Kram på er alla!

• MissKaos

Varit och handlat. Tvärsur och grinig. Blev genomblöt i trosorna i affären. Ser ut som lite slempropp blandat med flytningar antar jag. Känner mig skum i magen, men inte ont/sdr. Tyvärr.. på bf+6 och inga tecken på att barnet vill ut. Börjar tro det är så att han spottar på utgången, jag tro det är slemmis men i själva verket är det bebis som spottar på idén att komma ut i kylan.

• MissKaos

Ja nu är det drygt. För mig och omgivningen. Vet ju att den kommer komma ut men det känns inte så.

Dessutom, sonen ska på kalas på söndag hos granntösen. Hon ska ha maskerad. Hsn ville vara spiderman och jag köpte en dress på tradera som las på posten i måndags före 16. Den har inte kommit än!! Dom har pratat massor om detta tror hon ska vara pirat. Han kommer bli helt förtvivlad ju första maskeraden och ingen utklädningsdress..

Överväger stt åka till hm och köpa en men är så lack det var ju det jag skulle slippa. .

Och mina hormoner! Klarsr inte se honom så besviken. Han önsksr sig tex nästan inget i julklapp han tycker han har. Men detta ville han verkligen ha och ser frsm emot!

Repan skrev 2013-12-13 11:05:54 följande:
    Ledsen att du får gå över så länge, en vecka nu ju :(

• MissKaos

Tror dey är olika. Med isak hade jag mer onda förverkar ca två dygn oregelbundna men riktigt onda. sen gjorde dom rejält ont i ett dygn men då var dey ju riktiga värkar sas.

Repan skrev 2013-12-13 11:53:06 följande:
    Åh nej, stackarn! Gud vad surt! Kan känna igen mig lite, beställde present till frun som fyller år, och efter EN VECKA när jag väntade mig paketet på posten, så får jag ett mejl om att en produkt inte finns och att de därför inte skickat resten heller och att det kommer dröja två veckor till! Jag blev skitarg - herregud det kunde de väl hört av sig om efter en eller två dagar, inte en hel vecka.

Men nu skickades det igår eller idag i alla fall så det blir bara någon dag sent och inte flera veckor sent. Men det är ju jättetråkigt. Jag kan inte gå ut o handla saker, jag kan absolut inte ställa mig o baka en tårta och nu har jag ingen present :( Känner mig värdelös.

En annan sak: Hur vet man skillnaden på förvärkar och latensfas? Latensfasen är "riktiga" värkar fast med långt emellan, eller vadå?

• MissKaos

Trist Repan med din present kan du inte be ngn köpa en tårta och koma förbi med? Man känner sig värdelös, ja kass.

• MissKaos

Riktiga värkar. Nu beskriver jag mina..

Jag hade så ont att jag inte kunde sitta ner under en värk. Den börjar som mensvärk, når en topp och dalar igen. Jag fick svettbyar och ond mensvärk (jag jfr cysta) är ett skämt i jämförelse. Mitt diskbråck nådde samma klass.

När vi kom in till sjukhuset ocj jag hade badat där mm och dey blrjade siäuha i ordentligt gjorde det så pass int att jag skrek rakt ut "jag dör"under varje värk. Fick då lustgas. Och ja, jag trodde jag skulle dö ett tag där. OBS då sonen hadr svårt tränga förbi spinae pga strl så så illa är det inte för alla.

Och det är vört det jag hlr det uu igen frivilligt. .

Repan skrev 2013-12-13 12:25:35 följande:
    Tack! Jag trodde jag fattade skillnaden mellan förvärkar o sd men jag undrar ju hur ont just jag har när det är en "riktig" värk. Jag har i vanliga fall så kraftiga menssmärtor att jag bara kan ligga ner o gunga, ibland nästan svimmar, i en period under första dagen.

Så för mig är "ont" inte så lätt, ska det vara på den nivån eller mindre ont än så för för mig är mindre ont än så ändå "hanterbart" utan problem.

Suck. :) kan man ha några riktiga värkar o sen slutar det ändå? För vissa jag haft har ju tagit i o strålat menssmärta i ryggen o ljumskarna men sen kommer mycket mesigare igen.

• MissKaos

Ser detta.. när skrev du förra?

Tuttiluttan skrev 2013-12-13 13:05:18 följande:
    Syns mina inlägg jag skriver här?

Svar på tråden December bebis 2013