• MissKaos

December bebis 2013

Kommit endel brunt blod inatt. Slemmigt och jäkligt äckligt. Trött i/lätt öm i ryggen. Inga tecken på fl. Gör julskinka i ugnen nu. Högrevschili i slökokaren. Funderar på att koks knäck men den tar väl slut före jul isf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-17 09:29:15 följande:
    Här är det lugna gatan! Det första min karl sa till mig imorse när vi vaknade var: Ska du ha kvar det där du har i magen länge till? Jojo visst jag har gärna kvar "det" i några månader till! Not! Jag skulle vilja att hon kom senast imorgon annars kan hon vänta till nyår :)

Du vet att du får slå alla som kommer med sådana kommentarer va?

Jag har inget hopp om att vänta till efter nyåret. Bf+16 som sist är = julafton...

Igångsättningsdagen lördag närmar sig snabbt nu.
    Eyeonly skrev 2013-12-17 07:12:24 följande:
    Jag är så less, ger upp, denna bebis kommer aldrig ut !
    Jodå. Men det känns inte så.
    Emelius skrev 2013-12-16 22:10:38 följande:
    Inorse kl 01.31 föddes vår lilla flicka, frisk och alldeles underbar... :)
    GRATTIS!!

Är det ngn som vet hur det har gått för vår TS?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    MariaOchNiklas skrev 2013-12-17 09:56:35 följande:
    Vet att det går bra för ts. Hennes tjej växer så det knakar. Nu väntar jag bara på att jag ska få föda. 2 dagar kvar till bf. Hade många sd hela dagen och kvällen igår så jag trodde det skulle dra igång i natt. Men tji fick jag för det. Verkar väldigt lugnt idag. Ska till bm pp mitt förhoppningsvis sista besök. Har ju haft blodstrimmiga slemproppbitar som kom under dagen igår och ett flertal toabesök med fart på magen. Hoppas ni som gått över får vilken dag som helst!

Åh du får peta in henne i tråden igen då.

Hoppas det sätter igång för dig då! Med sonen satte det igång ganska snart när det var sådär för mig Typ efter ett par dgr.
  • MissKaos
    Sanktb skrev 2013-12-17 10:16:55 följande:
    Jag är i en babybubbla just nu, min lilla bebis är jätte nöjd. Bara äter, sover och bajsar. Han har inte skrikit många minuter den första veckan av sitt liv, jag känner mig väldigt utvilad och förälskad.

Men jag har ett litet problem, jag vill inte dra med mig honom ut på affärer. Jag skulle behöva komma ut och handla lite julklappar, några har jag beställt på internet så det är klart. Vill inte att han ska få någon förkylning och bli hängig. Så jag får nog åka iväg en sväng själv och handla men det känns inte heller bra för jag vill vara med honom hela tiden.
    Förstår dig!
    JAg tycker def inte du ska ta med honom ut!! Kan du ta pappan till barnet eller en kompis med dig? Så kan dom vänta utanför affären medans du springer in? Om du vet vad du ska ha borde det ju gå snabbt.

Vad mysigt det låter föresten! ÅHH så mysigt
  • MissKaos
    Eyeonly skrev 2013-12-17 11:53:25 följande:
    Undra vad statestiken säger , går man lika länge över med andra? Man kanske går länge , haha ????

Den säger att man har samma graviditetslängd som sig själv minus någon dag (2 eller 3)
    Och att Fl tar ca 50% av tiden.
    Om det stämmer på mig så är det igångsättning naturligt och inducerat på lördag!

MEN sen har man ju folk som min kusin som förstör statestiken. Bf-1 med första. Bf+14 med tvåan!

• MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-17 12:11:50 följande:
    Hej på er. Jag har börjat få rätt ont i ryggen, högt upp lite under skulderbladen ungefär där BH-banden går. Finns det någon som har bra tips på ställningar eller övningar jag kan göra? Tror jag ska börja ha på mig sportBH istället för min vanliga, det kanske hjälper lite? Jag tror mest det beror på att jag röt mig för lite men som min man så fint påpekade så kan det ju bero på att jag är gravid i v.40 nu också...

Aj. Jag tycker massage är  bra.. Och vetevärmare. Har ont lite härodär sen jag slutade röra på mig typ en vecka före bf.
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-17 12:44:58 följande:
    Jag läste att statistiken säger att man går ca 3-4 dagar kortare med tvåan. För oss betyder det 25.e eller 26.e. *tjuter en skvätt*

Så vårt medelvärde blir -3 dgr (fast jag tror du har rätt) det skulle innebära torsdag/fredag för mig. *ber en stilla bön*

JAg tycker det här är orättvist! Går man över med ettan borde man få tvåan motsvarande tidigare och tvärt om! Varör kan inte ALLA få lida lika mkt? VA? Demon *
  • MissKaos
    sarak skrev 2013-12-17 13:52:09 följande:
    Undrar hur det gått för Repan. Hon var ju riktigt på gång, borde vara bebis här nu??

Hon ligger nog på BB nu!!

Varit och handlat. En personal hade "glömt" duscha på typ ett par veckor. Jag höll på att kräkas! Fy f*n vad äckligt. Halva butiken stank verklgein gammalt ingrott svett.. Sen, lite lagom vd kassan blev jag akut kissenödig. Jösses så hemskt! Han hem som tur var. Var riktigt orolig det skulle komma på golvet. Nu rör sig bebis lite -TACK! HAn måste ha lagt sig rätt på min blåsa.
  • MissKaos
    http://startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html

Funderar på att sätta akupunkturnålar på dessa punkter samt GV20. Har använt samtliga innan men av andra orsaker (för att få ÄL den på handen är en som förstärker på baksidan kommer jag inte åt själv)

Lär väl inte skada eller?
  • MissKaos
    moruri skrev 2013-12-17 15:05:49 följande:
    Sitter och väntar på min tur in till tandläkaren , får världens panik, känner för att börja gråta, föder seriöst hellre barn igen nu på stört! :,(

Tandplågaren är så vidrigt. KRAM!! Lycka till. Det är ok att ryta ihop, skyll på hormonerna!
Svar på tråden December bebis 2013