December bebis 2013
La upp en del bilder på kläder och så vi köpt i medlemsgruppens inköpstråd så ni slipper superlånga inlägg här :)
La upp en del bilder på kläder och så vi köpt i medlemsgruppens inköpstråd så ni slipper superlånga inlägg här :)
Gud min svärmor är världens tråkigaste.
Man skickar bilder på de kläder vi har, samma bilder som ni sett här - det är inte mycket, från 50-62+ har vi plagg som får plats i en liten pappkasse - 6 bodys totalt liksom, varav ett par braller, en sparkdräkt, en kofta, dregglis, tossor etc. är presenter som vi redan fått av andra. Allt annat utom två bodys och fleeceoverallen har vi köpt begagnat för 5 kr styck (bodys) och byxor och annat 30-55 kronor ungefär.
Och hon reagerar med STOP STOP STOP SLUTA HANDLA. För vi kommer få så mycket ändå och speciellt i just de storlekarna och sluta sluta sluta köpa saker.
Alltså man ba... men jag kanske vill köpa ett par tre plagg till vårt barn själv också? Dessutom några extra när de kostar fem kronor?? Vi har långt ifrån allt vi behöver från storlek 62 och uppåt - vi har dessutom inte egen tvättmaskin så vi behöver kanske typ en byxa till i 56 för att i alla fall ha två.
Samma med när vi pratade om att välja barnvagn och beställa den snart då (innan v. 27 eller nåt) så säger hon att man ska vänta för bebisen kanske dör.
Alltså jag orkar inte med folk. Det är så sjukt tråkigt att dela med sig och försöka inkludera människor som inte kan tänka annat än negativa tankar.
Det är ju verkligen inte som att vi har 14 uppsättningar outfits till den nyfödda.
Var på kontroll+ glukosbelastning i v 29 i måndags, får för första gången på tre graviditeter äta järn. Träffade även läkaren idag, kommer fortsätta med primperan graviditeten ut, fick order om att jag får gå på ett TUL pga det dock (vem klagar liksom?) annars är det skola som gäller hela tiden ut för mig. SF mått på 27 nu förresten.
Hejsan tjejer. Här har ni en som har det mindre bra, förutom mitt sjuka illamående så har jag nu även en konstaterad havandeskapsförgiftning och var inlagd fre-ons fick sedan komma hem med egen blodtrycksmätare och med ny kontroll idag fredag. Tyvärr är jag nu inlagd igen :( min bebis är ju dessutom -27% enligt TUL så det kommer bli en liten tös. Beräknad till dryga 2600g som fullgången. I måndags vägde hon 1700g. Och idag är vi i 34+6
Men fy! Tror dom du kan gå tiden ut?
Va någon som skrev att när man tar sprutan så sent i graviditeten så hinner inte bebisen få skydd av det iaf. Men jag har inga bevis på der då jag bara läst någon skriva det.
I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.
Så söt hon är!
Hur mår du?