• MissKaos

December bebis 2013

Elsa på fl ngra timmar gamml
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

vi åkte hem redan igår. marathonammar nu

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tror det är på g nu. Hon föddes ju igår så tar väl ngn dag innsn mjölken kommer. Ska tillmata lite innan läggdags ikväll tror jag så brösten o jag får vila lite. Hon har kissat tre ggr så ngt får hon väl i sig.

Mysigt med en varm mjuk bebis i famnen.. men man hinner inget. Precis som storebror vill hon vara nära. Inatt sov hon i sin säng ert par timmar och hos mig ett par.

Imorgon till bb för vägning pku och läkare bedömning

Plopps80 skrev 2013-12-22 16:46:47 följande:
    Så goa era bebisar är MK maratonamning har jag i färskt minne! Min lille Ludwig som blir 1 månad imorn har maratonammat mkt på mig. Nu börjar det lugna ner sig lite. Har mjölken runnit till ännu? Tycker det är en så jobbig period när mjölken rinner till och brösten är som döda stenar. Men det går fort över som väl är!

• MissKaos

Så.. fuskat. Börjar bli öm i brösten. Gav Elsa 10ml ers. Slurp sa det. Hon ammar nu men suger lugnare. aka få 10till sen med hopp om sömn för oss båda. Kissar gör hon. 4 ggr en födseln igår så det ärnog ok. Vägning imorgon.

Åhh allas små är så fina!

• MissKaos

Nu börjar det snart bebis!

FiaFunderar skrev 2013-12-22 20:05:43 följande:
    Vilka underbara bebisar man får se!!

Jag har sjukt ont i ländryggen, ljumskarna och höfterna helt plötsligt. Inget jag känt av förut. Och nyss fick jag springa på toa och (ursäkta mig) skita vatten typ!!

Jag vill att det kommer igång NU eller... om typ 4 dagar.

• MissKaos
    pyysen skrev 2013-12-23 10:48:58 följande:
    Bf +8 idag och skulle bara in på en kontroll kl. 8 imorse men hit lämnade vi. "Lilla" babyn uppskattas att väga 4200g och jag har inte börjat öppna mig nå. Så nu har jag svald min första del av cytotec tabletten för att jag skall börja mogna där nere. Sammandragningarna är mycket kraftigare och kommer tätare nu. Hoppas inte det tar flera dagar detta nu. Om inte förlossningen startar idag el. Inatt så får jag åka hem en sväng imorgon om jag vill för att fira julen med familjen. Är rätt så nervös nu att jag skall måste trycka ut en stor bebis. Har varit cool lugn hela graviditeten men nu brakade all nervositet ut. Men inte är jag ju den första med stor baby. ;)

MIn etta vägde 4,2. Han kom ut. Det var helt ok. Elsa var lättare och gjorde ondare (kan bero på att det gick fort som f-n på slutet)
  • MissKaos

Storken idag. Elsa har gått ner på gränsen till 10% och har inte några direkta reserver. Så vi gjorde helt rätt som  började tillmata henne igår kväll. Med storebrorfick vi åka in akut (hemskt) och det blev jättejobbigt. Jag vill tillmata på BB men dom tyckte inte det för ammningen.. Sen gick han aner så mkt och vi fick mata honom varannan timme dygnet runt ett par dagar. Asjobbigt både mentalt och fysiskt. Nu ska vi hoppas det inte blir så med Elsa. Har sedan vi kom hem fårn sjukhuset ammat henne flera ggr och get två omgångar ers. Ska ge henne mat igen kl 19 tänkte jag och sen 22. Och då både amma och tillmata . Hon har sugit sönder mina bröstvårtor så nu har jag köpt purelan och mepitel. Gött! Det känns redan bättre i brösten och bara det att dom inte fastnar i BH:n..
    Och förstörd amnning, stora ammade jag över 2år. Och helammade ett bra tag. När min mjölk rann till så spottadde han ut ers.
    Annars är hon helt bedårande och underbar Förlossningssmärtan är redan historia. Kärlek vid första ögonkastet!

• MissKaos

Stora barn går ner lite mer! Vår godbit har inga reserver hon är öång till sin vikt men hon ammar och äter vsrenda droppe ersättning hon får! Ammar på nätterna -inatt ammade honni sömnen varannan timme. Ammar och ger ersättning efteråt varannan timme dagtid. Vägning på fredag. Känns ok! Skönt med en läkare och bvc sköterska som sa gå på känsla! Så nu testar vi detta tills fredag. Tror mjölken börjsr komma nu, ser ut som jag fick plastikkirurgi inatt ich spännervlite högst upp i brösten!

Min sötis är mefblite svullen och såg litet sår på blygdläppen. Smörjt lite och ska ha koll. Får visa på fre om det inte lagt sig. Lite spökmens med. Så ngt äter hon från mig!

islandpeak skrev 2013-12-23 17:22:15 följande:
    Vår lilla loppa gick ner 400 g första 3 dagarna, men då hon var så stor, 4735 g, så var det okej. Idag var vi tillbaka för att väga och kolla snippan få hade hon gått upp 80 g till 4460 g och nu hade svullnaden i snipp lagt sig. Så ok i rumpan lagom till jul sex dagar gammal :)

Amningen funkar kanon, men de vill att hon äter var tredje timma och toppar med lite ersättning pga hennes storlek. Hon är helt fantastiskt enkel att ha att göra med! Sover och äter hela dagarna, har dock vänt på dygnet :) hennes vaken- och "orolighetsperiod" är mellan 01-04... Men vi turas om att ta nätterna och sover på dagarna så det går ingen nöd på oss.

Storebröderna är ljuvliga! De är så måna om lillasyster och är så snälla mot mig som är strandsatt i soffan med ammande bäbis. De hämtar saker och grejar :)

Ren och skär kärlek!!

• MissKaos

Oj! Vad jobbigt. . Hoppas ni mår bra. Ktäram o grattis till bebisen!

tåg skrev 2013-12-24 14:30:20 följande:
    En kvart innan julafton föddes lillebror med urakut snitt pga låga hjärtljud. nu mår alla bra men får fira jul på bb denna gång (:

• MissKaos

Sitter i soffan med en sovande bebis. Täbkte mata henne men det tänkte inte hon.. blöjbyte kanske så hon vaknar till. Ersättning förrs målet ville hon inte ha. Men nu har mjölken runnit till tror jag. Vill hon ska äta varannan-tredje timma dagtid så hpn blir mätt och vi slipper ers kladdandet. Ammat henne i sömnrn inatt ett par ggr. Mina bröst svider nu. Dax väcka bebisen.Vad hon sover gott.. vaken korta stunder och kikar sen öter och sover hon.boch blir arg vid blöjbyte..

Svar på tråden December bebis 2013