December bebis 2013
Elsa på fl ngra timmar gamml
vi åkte hem redan igår. marathonammar nu
Tror det är på g nu. Hon föddes ju igår så tar väl ngn dag innsn mjölken kommer. Ska tillmata lite innan läggdags ikväll tror jag så brösten o jag får vila lite. Hon har kissat tre ggr så ngt får hon väl i sig.
Mysigt med en varm mjuk bebis i famnen.. men man hinner inget. Precis som storebror vill hon vara nära. Inatt sov hon i sin säng ert par timmar och hos mig ett par.
Imorgon till bb för vägning pku och läkare bedömning
Så.. fuskat. Börjar bli öm i brösten. Gav Elsa 10ml ers. Slurp sa det. Hon ammar nu men suger lugnare. aka få 10till sen med hopp om sömn för oss båda. Kissar gör hon. 4 ggr en födseln igår så det ärnog ok. Vägning imorgon.
Åhh allas små är så fina!
Nu börjar det snart bebis!
Storken idag. Elsa har gått ner på gränsen till 10% och har inte några direkta reserver. Så vi gjorde helt rätt som började tillmata henne igår kväll. Med storebrorfick vi åka in akut (hemskt) och det blev jättejobbigt. Jag vill tillmata på BB men dom tyckte inte det för ammningen.. Sen gick han aner så mkt och vi fick mata honom varannan timme dygnet runt ett par dagar. Asjobbigt både mentalt och fysiskt. Nu ska vi hoppas det inte blir så med Elsa. Har sedan vi kom hem fårn sjukhuset ammat henne flera ggr och get två omgångar ers. Ska ge henne mat igen kl 19 tänkte jag och sen 22. Och då både amma och tillmata . Hon har sugit sönder mina bröstvårtor så nu har jag köpt purelan och mepitel. Gött! Det känns redan bättre i brösten och bara det att dom inte fastnar i BH:n..
Och förstörd amnning, stora ammade jag över 2år. Och helammade ett bra tag. När min mjölk rann till så spottadde han ut ers.
Annars är hon helt bedårande och underbar Förlossningssmärtan är redan historia. Kärlek vid första ögonkastet!
Stora barn går ner lite mer! Vår godbit har inga reserver hon är öång till sin vikt men hon ammar och äter vsrenda droppe ersättning hon får! Ammar på nätterna -inatt ammade honni sömnen varannan timme. Ammar och ger ersättning efteråt varannan timme dagtid. Vägning på fredag. Känns ok! Skönt med en läkare och bvc sköterska som sa gå på känsla! Så nu testar vi detta tills fredag. Tror mjölken börjsr komma nu, ser ut som jag fick plastikkirurgi inatt ich spännervlite högst upp i brösten!
Min sötis är mefblite svullen och såg litet sår på blygdläppen. Smörjt lite och ska ha koll. Får visa på fre om det inte lagt sig. Lite spökmens med. Så ngt äter hon från mig!
Oj! Vad jobbigt. . Hoppas ni mår bra. Ktäram o grattis till bebisen!
Sitter i soffan med en sovande bebis. Täbkte mata henne men det tänkte inte hon.. blöjbyte kanske så hon vaknar till. Ersättning förrs målet ville hon inte ha. Men nu har mjölken runnit till tror jag. Vill hon ska äta varannan-tredje timma dagtid så hpn blir mätt och vi slipper ers kladdandet. Ammat henne i sömnrn inatt ett par ggr. Mina bröst svider nu. Dax väcka bebisen.Vad hon sover gott.. vaken korta stunder och kikar sen öter och sover hon.boch blir arg vid blöjbyte..