December bebis 2013
bröstjölk funkar på allt (lite ironi) blöjexem täppt näsa torra läppar..
min nya bebis behöver mer på sig än isak gjorde.
Dropparns är bra! Lite magknip tror jag de flesta bebissr har.
Min skitinge! 4bajsböjor igår kv. 2inatt. Ja något äter hon! Vägning idag. Spännande
Så gräsligt. Kram.
Ring in! Jag åkte vid 6min mellsn och han bara vara på fl 4, 5h innan Elsa kom ut!
Ja, och till resten av familjen.
Fy fan för västvärlden som ha exploaterat Afrika så. Det är vidrigt.
Jag ryser när jag läser detta. Så onödigt och fruktansvärt hemskt.
Jag bad med om pilatesboll. Satt ett tag på den. Sen blev det ju mer el mindre störtförlossning, då jag öppnade mig 5cm+krystade(45min) på sammanlagt 2h. Då låg jag på sidan i sängen och andades lustgas mer eller mindre konstant. Kunde inte göra så mkt annat..
Vägt Elsa. Hon väger nu 3930 ca 6dgr gammal. Så hon har verkligen vänt nu! Födelsevikt 4,0kg Slutar ge ersättning -hon tar kanske 15 ml eller så nu, och att ge henne 50 ml /dag nu känns meningslöst. SÅ skönt!
Sammsovning ja,dom rek verkligen inte det -läs avråder-. ska försöka få henne att sova själv på kvällen tror jag. Om det går utan kamp. Igår gick det bra när ja la henne med en tunn bommulsfilt om ryggen. Hade henne i den innan så den var varm och go. Men sen var hon hos mig. Hon hade lite magknip. Inte konstigt som hon äter! Var skönt att kunna borsta tänderna och lägga mig själv en stund. Konstigt dock för på dagen kan hon ligga i sin babysitter (den blir en babygunga/vagga när man fäller ner den) vill inte hon ska sova där på natten med dock. Tänker på ryggen.. Åh andra sidan kanske det att den blir som en gunga så huvudet kommer upp lite som gör att hon sover så gott där?
Ska ta en bild sen och visa! Se vad ni tror..
Plopps samma här! Ettan bara skrek.. ville inte vara själv..
Jag tror med på samsovn men tänkte lägga henne i spjälsäng på kvällen om det går. Ingen strid! Vill hon inte måste hon inte. Men ett par timmar själv är ju skönt
Du är en bra mamma som ger ditt barn mat! Båda mina har fått ersättning ibban mjölken rann till. Tacksam att bo dår vattnet är rent så möjligheten finns! Amma före ers bara så ger du amning god chans. Hur gammal är hon?
Men sådär kan det vara! Testa att amma henne varannan timma dagtid på båda sidorna. Man kan få väcka bebisen med blöjbyte och ta av en strumpa medans man ammar men det brukar öka på produktionen att amma tätt på båda tuttarna. Jag gjorde så from dygn två med elsa men gav lite ers varannan amning dagtid..
Tänk även på att äta och dricka själv! Det är helt ok att tillmata lite. Vår bvc gav tipset med stora sonen att ge tillmat efter ammning kl 18/19 ca och igen vid 22/23 tiden för att få vila. Du behöver få sova lite för produktionen. prata lite med bvc är det en bra sköterska får du goda råd!
Eller som min son! Han sitter jämte och klsppar när hon äter eller lägger sig då elsa ligger mellan oss i sängen på morgonen när jag liggammar. Då kan han gosa. Han vilm g
Ha en till bebis. Frågade var den ska ha sitt rum? Bygg ett sa han då. Eller så får den bo o erat rum... sötnos!