• MissKaos

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-12-20 15:43:05 följande:
    Sarak skönt att man inte är ensam om dessa floder! De har nog ett väldigt närhetsbehov de små. Ludwig hade gått upp 465 gram på 10 dagar så jag verkar ha grädde i tuttarna haha. Nä tyvärr vet dom inte vad det är eller var för nu har jag inte varit lös i magen sedan i måndags. Var inte min kroniska sjukdom heller. Är orolig för under graviditeten fick jag förhöjda levervärden och de är fortsatt lite höga. Men läkaren säger att det kan ta tid innan de går ner efter fl. Jag blir livrädd och nojar över cancer och sånt Miss kaos du är ingen dålig mamma! Du är gravid på övertid inte superwoman. Inte så att sonen kommer minnas från sin barndom den dagen du inte orkade gå ut. Du har högre krav på dig själv än mig och det är inte lite det... Du kämpar på som en blå men även du måste ju vila. Du måste ha krafter inför förlossningen.

Gå ut tänkte jag inte.. Typ leka lite lego alt spelad dataspel typ...

Fast höga levervärden är ju inte sådär att man tänker CANCER precis. Om det inte äär jättehöga värden och du hade druckit alkohol som en svamp eller ngt. Och isf skrumplever..

Känner lite som Repan sa när hon varit uppe på sjukhuset med vattenavgång som inte var vattenavgång: Man känner sig dum.. Dom var ju jättetrevliga men nämnde även för mig att det kan var kiss, flytningar el faslk vattenavgång. JAg hade ju märkt om jag hade kissat ner mig så många ggr och så mkt.. Men nu kommer inget mer så jag tror på att den yttre hinnan gick.
    BM där tyckte nog jag var lite knäpp med. Sen kändes det konstigt man klär av sig för gyn undersökning och dom börjar med ett UL. Kan man väl göra med kläderna på lixom. Likaså känna på magen. Banalt för dom såklart. Oc hon var ju urgullig så inte det..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-20 16:20:29 följande:

Nä jag har inte druckit alkohol på 9 månader. De är bara lätt förhöjda var påväg ner och höjdes lite igen i samband med min infektion jag hade med feber. Blir helnojig men läkaren var cool lugn och trodde det hade med graviditeten att göra. Vad kan det vara tror du miss kaos?

Du har haft en infektion. Kanske så enkelt? Sen innebär ju gravidtet en påfrestning för kroppen med inte alls konstigt att levern reagerar lite.
    Det finns flera olika levervädet och de står för olika saker. Så det beror ju även på vilket värde som är förhöjt. En lätt höjning som sjunker igen hade jag tagit med ro.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nu är vår flicka!!(fel frn ul) Här. 52cm och 4, 0kg

Fl gick snabbt. lätt rally ett tag.

Hon ät underbar

• MissKaos

Japp! Såg ut så. Inte viktigt heller.. hon är underbar

majsa88 skrev 2013-12-21 12:06:04 följande:
    Grattis. Äntligen. Vad kul.

va? Sa dom att det var en pojke på ultraljudet?

• MissKaos

Jag var öppen 4cm när vi kom in. Öppen 4 efter 2h. 1h senare 5cm. 1, 5h senare var hon ute 45 min krystning. Lite längre kryst än beräknat jag tänkte tryck 70% av max. Kände att det hade spruckit annars. 4-5stygn..

Det är 1eller så när jag inte hade kul alls. Men när narkos kom för eda krystade jag! Fick massor av kvaddlar. Underbart i det lägey bad om fler och fler tror jag fick 8

Goldie skrev 2013-12-21 12:12:55 följande:
    STORT grattis, äntligen! Och vad skönt med snabbare FL denna gång, hoppas inte rallyt gick för fort bara, då kan man ju bli lite medtagen av det ;) mysigt med en tös!

• MissKaos

BM här på ös har varit underbara! Oxh dom gjorde ett grymt bra jobb med att skydda mina nedre regioner..

• MissKaos

Wohoo!

Tuttiluttan skrev 2013-12-21 13:06:16 följande:
    Har varit i kontakt med BB, fick beskedet att de är igång nu. Är i latensfasen, kan ju ta nån dag till, men ack så glad jag är

• MissKaos

Jag hade bara en bm som personal utom när dom behlövde hjälp. Caroline och EvaLena. Den sista räddade mig ftån att brista mer än en minimal sak. Krystade lite längre än dom hade tänkt, lyssnade oxh tryckte inte på max så kände jag att hon hade fibgrarna därvoch gjorde ngt. Och varma handdukar. Kändes som en evighet. Kände själv på huvudet behövde motivationen.

Caroline var kanon och sa att snart kommer dubsäga att du inte vill ha barnet utan en katt och att du vill gå hem. Drt sa jag men drt kändes så ok att det skulle vara så! Hon peppade mig och sa rätt sakrt. När narkos inte kom mefdetsamma erbjöd hon sterila kvaddlar. Underbart. Jag bad pm fler övrrallt hon fick sticka tom mellsn värkar. Yog 8-10 st! Perfekt när narkos sen kom så krystad jag... blött ca 250ml högst normalt. Otroligt slut i muskler mm. Och eftervärkar som könns. Ska läggs mig i Elsas rum och sova!

Min man är lite sur åå hon som visade oss snoppen (namn etc) han hade ju hoppats på en flicka. Inte för att en pojke inte var lika kul men kul m en av varje. Så blev det iaf en tös Det hade bara hänt en gång innan för våra bm att dom sett fel åt det hållet. Han är helt slut efter fl... kommrr ha glömt det imorgon. . Han lider av min smärta. Och hsr maaserat mig ca 2h under fl. varit vaken så länge osv.

Jag är kär i min bebis! Hon låg där naken på min mage efter fl och ammade i 2h åh.. min! Jag vill väcka henne..

Så tacksam för min smärtsamma men jättebra fl! BM stöd är bästa lindringen.

M

Repan skrev 2013-12-21 18:42:53 följande:
    Visst är de underbara! Therese, PIA (räddade min ringmuskel) o marianne fastnade speciellt men även studenterna som var extragos under tiden bara.

• MissKaos

Jag hade sjukt ont. Öppna sig 5cm på rn timme eller mindre är inte att rekommendera.

Bad dom tom lägga mellan värkarna. I ljumskarna. Bm gjorde det kommenterade att jag tål endel när jag bara sa där och där ge mig fler! Det lustgas akupunktur massage hjälpte mig. Stolt över att ha fött!

mkt bra fl! Nu sova.

Irlais skrev 2013-12-21 19:21:55 följande:
    Misskaos, impad av att du tog så många kvaddlar! Jag testade när vi precis kom till förlossningen och det gjorde så ont att jag sa åt dom att sluta genast! Det tyckte dom var jättekul - jag försökte övertala både personal och sambo att testa men ingen nappade efter min reaktion, konstigt. Det gjorde nog mer ont än något annat under förlossningen och då använde jag ändå ingen medicinsk smärtlindring...

• MissKaos
    Elalela skrev 2013-12-22 08:36:51 följande:
    Värkarna avtog vid fyra tiden. Gick och la mig igen och har inte känt något sedan dess. Fan vad lurad jag blev!!
    min fl startade så. regelbuundna värkar som satt i sen försann kom igen.. det var latensfasen
Svar på tråden December bebis 2013