• MissKaos

December bebis 2013

Ni har ji haft det maximalt jobbigt. Svår fogloss. Hemsk fl och nu inte få sova. Inte konstigt du blir/är slutkörd.

Först efter tre månaders ålder jar bebisar ngn form av påverkningsbar dygnsrytm om mitt minnr ftån bvc praktiken är rätt..

Repan skrev 2014-01-09 11:38:41 följande:
    Är det fler ön jag som blir så arga o frustrerade på bebis som vägrar sova på natten att soptippen verkar lockande?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    moruri skrev 2014-01-09 14:28:12 följande:
    Lillfisen nybadad, 3 veckor och 4 dagar!

Men plutte så söt!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Underbar bild, fina barn.

FiaFunderar skrev 2014-01-09 18:58:55 följande:
    Här är mina guldklimpar

• MissKaos

passar i vår

Dom sitter som klistrade. Och magen hänger över.  Men jag fick på dom med lite våld! Nuså. Dax att ta tag i fikabrödet och promenerandet så kanske mina kjplar passar i vå

Bild tagen 14 dgr efter fl. Magen är mjuk och gosig *hrm* MEN byxorna gick på. Dock det ENDA paret men ändå.. Stretch och låg midja
  • MissKaos
    MrK nyvaken..vi somnade visst

Elsa och Mannen i huset myser.
  • MissKaos

..och dagens knubbisansikte..
    Elsa sover middag.  Eller frukost.  Sover gott ivilketfallsomhelst!

• MissKaos

Från 3-6v är väl vanligast.

Elsa ler med och har gjort ett tag. Hon gör pussmun med. Bebispussmun. Väldigt gulligt. Hon svarar på att man pussar henne med att öppna munnen och göra sin pussmunn.

islandpeak skrev 2014-01-10 16:33:12 följande:
    Leenden kan komma tidigare också, Ingrid 3,5 v och hon ler ibland, idag tom till ssk på BVC så det är inte jag som inbillar mig. Nu är det inte så ofta i början, men det händer redan :) på 1177 står det att det första leendet kommer ungefär vid 3-6 v ålder.

• MissKaos

Sitter och läser om psd och får fullständigt ångest. Vi har en släkt i släkten somförlorade ett barn så. Fick nu fullständigt panik. Vet att Sverige asien och finland har lägst frekvens i världen. Vet att amning skyddar ryggläge skyddar (eg är sidolöge ingen fara utsn risken att rulla över på mage)svalt sovrum samt fullgången graviditet och normal födrlsevikt (ej för låg) är skyddande. Men så samsovn då... vi har ny säng (vuxen) enbart naturmaterial så inga konstigheter med flamskydds medlet vad jag vet och onga gamla bakterier (gammal säng kan vara risk tydligen pga bakterier) jag vet även att detsannolikt är ngn svaghet hos barnet i kombo med en annan faktor som infektion eller filt över huvudet etc som utlöser.

Även att inte andningslarm verkar skydda då andningsstoppet föregås av bradykardi .

Får ändå panik bara av tanken.

Försöker alltid lägga över Elsa på rygg efter amning på egen kudde med egen filt.. somnat u amning ngn gång.

• MissKaos

Efter att ha sovit hela dagen är Elsa vaken. Jag är jättetrött.. kass synkning. Kl2 åå natten.zzz sova

• MissKaos

Jodå! Kl3 somnade hon. Vi klev upp 9:30 lite amningspauser bara.

Cornelia 084 skrev 2014-01-11 02:53:10 följande:
    Miss Kaos: jobbigt när man inte kan sova :/ själv ligger jag och ammar o slösurfar.. Men nu verkar hon släppt taget om bröstet och somnat, så nu ska jag också försöka sova. Hoppas Elsa känner sig trött snart så du får göra detsamma!

Svar på tråden December bebis 2013