• MissKaos

December bebis 2013

Mysigt

Jag såg Elsa le tidigt med. Hon ör 4v nu och det kommer lite små ljud ur henne nu! Det finns ingen manual barn är olika! Så såg di ett leende var det säkert det!

Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-19 14:04:56 följande:
    Hjälp mig tjejer - kan jag ha sett i syne. Satt å myste med lillan i famnen å smekte henne på kinden å log mot na. Å då från ingenstans avfyrade hon världens leende.. Kan det stämma?! Hon är 3 v på tisdag å är född 2v efter BF. Eller inbillar jag mig?!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag hade blivit slogstokig. Tänk om babyn hade fått magproblem eller allergisk reaktion. Prata med bvc nör han är med! Första smakisarna ska ju vara gröt eller potatis typ. Att ge sött kan försöra intresset för annan mat med och problem att introducera "rätt" saker. Så han behöver nog få en lektion.

Ang mat..

Jag började med gröt till stora när han var tre månader. Bvc tyckte det var ok. Man gjordr det när vi var små och när jag var på bvc rek ändras av och på.. han var då hungrig och jag tyckte inre drt var ide med tillägg då. Han åt lite smakisar. Sen var drt inte jätteintressant efter ett tag och han slutade vilja ha. Konkurerade nog med bröstmjölk som tydligen var godare.

Irlais skrev 2014-01-19 11:05:32 följande:
    Han sa igår att han förstod och inte skulle göra om det, men idag är attityden mer att det var en kul grej typ. Svårt att veta vad han egentligen tänker, han brukar försöka skämta bort viktiga saker så det kan lika gärna vara vilket som. Ska prata med BVC hur som helst...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Igår lät Elsa gräsligt. Lät dom hon inte fick luft eller hadr ngt i luftvägarna. Panik var påväg att åka in då började hon skrika som vid magknip. Efter 20min somnade hon och lät bättre. Som om det lossnade vad det ni var. Skrikandes barn får luft iaf.. hon sov 25min åt sov 25min åt sen fick hon ligga hos mig och med några matpauser sover hon ännu..

• MissKaos

Ja minifom verkar hjälpa bra *peppar peppar*

Skitläskigt. Blev hysteriskt. Blrjadr ringa sjukvårdsupplysn och kolla så det är ös som gäller. Började kolla färgen i nagelbädden etc. Pratat bvc som med tror hon skrek upp slemmet. .

sarak skrev 2014-01-20 11:35:26 följande:
    Fy vad läskigt!! Skönt att det gick bra. Är det bättre med koliken?

• MissKaos

Det hjälper här med som tur är. En illvrålandes kallsvettig unge var inte kul..

Göteborgare. Vågar vi oss ut snart? En däjt i februari?

Repan skrev 2014-01-20 18:46:34 följande:
    Här tycker vi också att minifom fungerar - gaserna kommerliksom ut snabbare.

• MissKaos

I brösten kan det bli besvärligtm tyvärr

Så länge det är utanåå är det lättare men i är inte kul. Kolla med läkare. . Mycostatin? Att tänka på med är att man har tagit bort bikarbonat ut vischy så det är meningslöst att pensla med. Gjordes för mångs år sedan m

Repan skrev 2014-01-21 04:27:00 följande:
    Ni som har bebisar m torsk o ammar - tänk på o behandla om det inte går bort fort. Här har jag nu svamp i bröstvårtorna o möjligen även inne i brösten.

Läste om torsk på 1177 men det stod bara att det går över ofta av sig självt. Men när jag senare läste om bröstproblem vid amning (eller nåt sånt) stod det att det är vanligt att man kan få svamp på brösten av bebisen... Suck. Kunde väl stått i avsnittet om torsk så hade det inte behövt bli så här...

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-01-20 20:58:19 följande:
    Jag är på.

Repan skrev 2014-01-20 21:34:41 följande:
    Ja :)

Hemmateäff eller på byn?
  • MissKaos

Vilket som föt mig. Kommrr ni hit kan stora stöka runt bäst dom vill. Cafe kan med vara mysigt! Komma ut! Allum är bra dagtid? Finns amningsrum skötbord på flera ställen och drg är inte kallt.. 2009 hängde vi där och på stan. Glädjebubblan när dom blir större

Nordstan känns lite väl mkt folk nu i rs tider va?

• MissKaos

Åhlens i nordstan klagar aldrig på vagnar heller.

• MissKaos

Vi bor i kviberg. Ca 10min mef vagnen från centralen. P plats finns gott om.

Eller hos Repan! Vilket som. Hemma hos ngn är bra för infektionsrisken ja!

Repan skrev 2014-01-21 13:24:28 följande:
    Vore kanske lugnast om det går men jag har ju inga så det får vara upp till er såklart :) vet inte var ni bor men om ni vill vara i hemmamiljö/kräksjukan bryter ut eller så så kan jag erbjuda hos oss. Vi bor centralt o har kaffemaskin iaf! Haha :)

Annats kan jag inte alls vilka ställen som är smidiga o har allt faktiskt.

Svar på tråden December bebis 2013