Repan skrev 2014-01-12 20:49:57 följande:
Gullet här har sovit ganska bra flera nätter nu! I egen säng dessutom. Min rygg är glad :) allt rullar på bra nu och foglossningen verkar ha börjat läka. Fortfarande ont i slidan dock :( blev ju sydd där också efter att ha spruckit "djupt" som de sa. Dags att känna efter tror jag men drar mig lite...
Charmtroll!!
Känna efter? Varför skulle du vilja pilla där om det gör ont? När har du efterkontroll?
Avslag btw. Mina tilltar så fort jag gör öht ngt. Bär bebisen i babysafet från bilen till BVC tex. Lyfter vagnen i/ur bilen. Jäkligt irriterande och jobbigt. Jag vill komma ut och göra saker snart...
Igår fyllde Elsa 3 veckor! Idag har hon lett och varit mkt mer vaken än hon brukar på dagarna. Ska åka och väga henne men tycker nog hon ser ut att växa. Ett par ytterst tysta "urr" har hon sagt till oss. Inatt låg hon en stund på min mage och jag låg ner på sängen. Hon höll upp huvudet fint så det är nog dags att börja med lite mer frekvent nackträning. Sist jag försökte somnade hon. Sen kräks hon ju så hemskt så jag vågar inte gå ifrån henne alls i magläge. Tror hon spyr när hon ska bajsa. Hon tar i och så kommer det åt båda hållen. Och när hon rapar. Massor! Så mannen har fått torka golvet ett par ggr..
Dags att hänga upp dagens skörd av tvätt. Att man kan vara så tacksam över en tvättmaskin.
Börjar längta efter att få träna. MEn avslagen måste nog ta slut först. Och svårt med helammad bebis. Testat att ge bröstmjölk på flaska hon vill inte ta det. Ska kolla mammababy alternativet på friskis tror jag.