• MissKaos

December bebis 2013

Rutin..

Plopps80 skrev 2014-01-22 17:17:37 följande:
    Varför läkare miss k

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh en kolikskrikande baby ellrr bara trött.. pch en femåring sombinte vill sova och härmar. M Maken tränar basket. Nu sover båda barnen. Men svettig timma där . tänker åå mouri och fattar inte hur du pallar!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åh jösses.. båda ungarna vskna gråtandes. Tur gubben kom hem.. nu försöker han få Elsa somna.

• MissKaos

Jag tycker windfleece är bra. Har lite olika varianter beroende på vädret. Här i Göteborg bhar vi eg inte SÅ kallt men vindar som känns som dom kommer från Antarktis.

E är med förkyld köpte näsdtoppar på apoteket. Hjälper henne! Droppar tre ggr dag så kan jag peta it värsta kråkorna med lite hushållspapper sen. Så sover hon bättre.

4v koll igår.

4760gr och 57, 5cm. Har en lång bebis! Och prickig.. sannolikt av förkylningen fast nu börjar den nog ge sig.

siolina skrev 2014-01-23 07:41:31 följande:
    Oh, fy! Här är det -8 det tycker jag är illa nog. Tänker hålla mig hemma!

Har sovit dåligt. Jamil är typ lite snorig (märks bara på nätterna?) och stökar när han äter vilket han vill göra konstant, som jag vore en napp. Har pågått sedan tre. Vid sju var dessutom han så pigg så jag bestämde mig för att gå upp och göra nytta. Nu sover han äntligen ordentligt och jag vill ogärna väcka honom fast jag behöver fixa frukost till familjen nu. Varför gjorde han inte så i sängen?

Angående sömn har jag ingen aning om hur mycket han sover. Vi sover ca 9-7 och J sover mycket på förmiddagen och är vaken mycket sen resten av dagen. Han kan vara vaken i flera timmar i sträck, beroende av vad vi gör.

Men vikt vet jag! 4,4 kg. Börjar bli knubbig. 55 cm. Har växt ut massa kläder, måste gallra.

Apropå kläder och kyla. Har ni windfleece och sånt på era barn? Är det inte opraktiskt? Vi har kanske ett extra lager på vår unge och sedan bäddar vi ned honom varmt i fårull, duntäcke och filtar och när man kommer hem eller in viker man bara bort det så slipper han bli varm eller vakna.

• MissKaos

Öppnar båda dragkedjorna.

siolina skrev 2014-01-23 11:49:02 följande:
    Men hur gör ni när ni kommer in i värmen och bebisen sover eller det inte är läge för på- och avklädning?

• MissKaos

Är det mammaträning?

Promenad här. Gick hem igen. Fy f-n vad kallt!! Ser fram emot att börja träna efter efterkontrollen får det bli mammacore på friskis..

Könde av bakfogen lite nör jag gick idag. Gick till bvc igår ca 45min raskt kanske det som känns idag?

sarak skrev 2014-01-23 12:12:24 följande:
    Olga tar död på mig! Träningsvärken från helvetet! Kan inte gå nerför trappan ordentligt utan får småhoppa. Skitkul med en bebis i famnen. Tog en långpromenad på morgonen i hopp om att musklerna skulle mjukna lite, men nej... Ska nog ta en alvedon och gå och lägga mig igen med min son. Han bara sover och sover, säkert 20 timmar om dygnet, resterande tid antingen äter eller skiter han. Snacka om att ha det bra! Avis!!

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-01-23 13:51:08 följande:
    Varit på stan för första gången idag. Tog bussen till villervalla och en fika på husaren. Ludwig somnade när jag la ner honom i vagnen och vaknade inte fören vi kom hem 3 timmar senare. Köpte en body och ett par byxor. Han börjar växa ur 56 kläderna. För 1 v sedan var han 58 cm. Ärmarna börjar bli för korta också. Ser fram emot att byta storlek har så mkt mer fint att ta på honom i strl 62.

med sugen på villervalla.. har dock mkt i 62.. börjar använda vissa saker redan nu. hon är bara57,5 m men vissa saker funkar. om det är uppviksmuiddar typ. sur på ett set jag köpte från mee too i 62, det är lagom nu? pyttelitet i strl mao! inset att flickavd ofta har mindre strl. jag trodde 56cm var 56 cm men icke!
  • MissKaos

Gärna!

Fyllt Almenackan väl närmsta 14dgr bara. Sonen fyller fem så släktkalas barnkalas.. och bvc och till jobbet o visa liten... men sen, , gärna!

Plopps80 skrev 2014-01-23 14:21:13 följande:
    Vi kanske kan ta oss en sväng dit någon dag? Och en fika kanske. Köpte bara en body och ett par byxor skulle kunnat köpa mer kan man ju säga

• MissKaos

Elsas öga kladdar. Lite har jag sett innan mennu är det mer. Dock ingen svullnad eller rött. Ser ddet inte bättre ut imorgon måste bvc kolla på det. Hoppas hon har tid och kan förskriva droppar om det behövs. Hoppas dey är bättre imorgon! Efter förkylningen säkert. Inte kul i vilket fall som! Man blir ju spattig när det är ngt med en så liten...

• MissKaos

Skönt! Lättnad!

Ja det blir ju lätt virus ner i ögat. Hoppas det ser ok ut imorgon annard får bvc skriva ut salva.. man tycker ju synd om bebisen. .

islandpeak skrev 2014-01-23 19:37:54 följande:
    Ingrids ögon var oxå kladdiga när hon var sjuk, säkert förkylningen som spökar. Vi var vid hjärtläkaren idag och de gjorde ul på hennes hjärta. Allt såg jättebra ut och inte ens ett blåsljud! Mamman o pappan kunde andas ut

Svar på tråden December bebis 2013