• greywolf

December bebis 2013

Liten08 skrev 2013-04-03 19:59:36 följande:
    Enligt den länken en flicka medans en annan visade pojke - har ni tänkt att kolla kön eller blir det en surprise?

Liten08 skrev 2013-04-03 19:59:36 följande:
    Enligt den länken en flicka medans en annan visade pojke - har ni tänkt att kolla kön eller blir det en surprise?

Tror inte vi kommer att kunna hålla oss från att ta reda på könet, det vore så roligt att få veta i förväg om det går. Vilket andra test visade pojke för dig?
  • greywolf

Min sambo vill ha en pojke för att vi har en dotter redan. Men självklart kommer han bli lycklig av både och när barnet väl kommer, jag menar det fonns väl inget annat? Själv har jag ingen preferens alls, vilket är olikt mig. Jag försöker föreställa mig båda könen och inget väger över. tror jag bara är så glad att vara garvid att vilket som känns som en blessing. Men jag måste og ta reda på könet bara för att jag vill veta så tidigt det går, och för att fundera ut namn.

• greywolf
    Fröken Ö skrev 2013-04-04 11:00:07 följande:
    Vad glad jag blir! Men jag kan ärligt säga att det varit det värsta året i mitt liv, fy fan rent ut sagt=) Min stackars sambo har fått trösta mig så många gånger när jag brutit ihop. Jag har haft sån otur att första graviditeten skulle jag och min svägerska ha barn samma vecka och vid andra graviditeten skulle jag och min syster. Det värsta var när min svägerska fick barn för 2 månader sen, jag bröt ihop totalt och hade svårt att riktigt glädjas med dom, vilket jag skäms över... Men jag har tillåtit mig att känna allt vilket varit skönt=) Nu när jag berättade den glada nyheten för min sambo så började han att gråta, var nog mest lättad och såklart glad! Jag har BF den 12 december, så ett luciabarn låter toppen!!!  Hur gammal är du? Är det första barnet?  

Fröken Ö skrev 2013-04-04 11:00:07 följande:
    Vad glad jag blir! Men jag kan ärligt säga att det varit det värsta året i mitt liv, fy fan rent ut sagt=) Min stackars sambo har fått trösta mig så många gånger när jag brutit ihop. Jag har haft sån otur att första graviditeten skulle jag och min svägerska ha barn samma vecka och vid andra graviditeten skulle jag och min syster. Det värsta var när min svägerska fick barn för 2 månader sen, jag bröt ihop totalt och hade svårt att riktigt glädjas med dom, vilket jag skäms över... Men jag har tillåtit mig att känna allt vilket varit skönt=) Nu när jag berättade den glada nyheten för min sambo så började han att gråta, var nog mest lättad och såklart glad! Jag har BF den 12 december, så ett luciabarn låter toppen!!!  Hur gammal är du? Är det första barnet?  

Usch vad jobbigt, kan bara tänka mig hur svårt det måste vara att förväntas glädjas åt andras graviditeter och så går man själv igenom ett helvete. Sådant man inte kan föreställa sig tror jag.. Ja det är nog väldigt viktigt att ens egen upplevelse måste få ta plats. Ditt liv, dina upplevelser, dina känslor som du har all rätt till. Jag fyller 35 i år och har världens finaste tjej på snart 3 år. Även om jag har gått igenom en graviditet och förlossning är mycket bortblåst eller försvunnit i dimman av postförlossningstöcknet..... :)
  • greywolf

Hej Repan, Jag känner igen mig i vad du skriver, det där med vibrerande rörelser. Jag känner sådana ibland och tänker att det kanske är något plötsligt ryck eller spasm som gör att det känns som det gör. Kanske har helt fel men så har jag känt hela grav sedan jag började känna rörelser, alla är inte långsamma, mjuka rörelser. Igår kände jag hur det bubblade till med jämna mellanrum, ca 5-10 sek intervaller, ner mot ljumsken. Insåg då att det kanske var hicka! Hos bm i förrgår fick jag veta att bebisen har vänt sig med huvudet nedåt redan så det makade sense att jag kände bubblet där nere. Knasig känsla, men lite kul också. När är nästa besök hs bm för dig? Hon kanske kan förklara hur bebisen ligger då, sådant är nog svårt att känna själv, iaf tycker jag det.

Repan skrev 2013-10-02 12:01:28 följande:
    Senaste dagarna har jag märkt att bebisen ligger annorlunda i magen. Sparkarna/buffarna/stötarna kommer neråt och inåt mot livmodertappen på något vis och inte längre utåt så att det känns och syns sådär supertydligt som det gjorde innan. Det ilar och skär i livmodertappen/snipp-området liksom inifrån och det vibrerar också konstigt där ibland, så fort att jag tänker att sådär fort kan hen inte sparka och röra sig? Känns förvirrande. Något sticker ut vid naveln, en rumpa eller ett huvud jag vet inte - är så dålig på sånt. Har funderat lite på om detta innebär att bebisen vänt sig nedåt? Man ska ju känna ordentliga sparkar vid revbenen, men jag känner mest buffar där. Men ilningarna, kniv-huggs-känslan i livmodertappen känns ju som att något måste trycka nedåt? Ngn med lite erfarenhet som känner igen sig? 
    Bebis BF 20 december 2013

• greywolf

Hej alla! Jag har inte skrivit på länge, om det ens var i den här tråden, men jag har hängt med i vad som har hänt längs vägen och det har varit både rolig och sorglig läsning. Framför allt är det häftigt att höra att två bebisar redan har kommit! Senaste dagarna har varit hemska här, fogarna känns helt lösa och jag måste med armarna lyfta upp ben för ben när jag lägger mig i soffan. Känns som att kroppen håller på att tas isär bit för bit, tänk om det känns såhär på förlossningsdagen, vad har man då för kraft att föda!? Är det förresten någon som har fött eller ska föda södra bb i sthlm? Har ni några tips på hur man uthärdar sista månaden och får tiden att gå? Jag har precis gått ner i tid på jobbet och nu länns varje dag som en plåga. Tjejen före mig i kassan på kappahl igår hade gått över tiden en vecka, och när jag då tänkte att jag kanske har 5-6 veckor kvar själv ville jag bara lägga mig ner på golvet och gråta =\ Men men, skickar styrkekramar till alla duktiga tjejer som nu är inne på sista veckorna, ska bli kul att höra vem som åker in till förlossningen härnäst!

• greywolf

Är det någon som har fått en hang-up på att sniffa bensin, aceton och andra starka lösningsmedel, typ?
    Känner mig helt knäpp pga detta men kan knappt släppa tanken vissa dagar, och drömmer om att få sniffa i en näsduk indränkt i bensin!?

Läste några liknanade trådar här på FL om kvinnor med samma 'symptom' och de flesta verkade ha fått pojkar, så nu kanske jag vet vad det är för sort i magen!

• greywolf

Åh men då måste det ju vara en kille jag väntar! Vi har inte tagit reda på det just för att jag viöl ha kvar den överraskningen, men nu med bara tre v kvar försöker jag med alla knep för att lista ut vad det är i magen,. Varför i hela friden är just de här lukterna så tilltalande? Det sägs ju att man blir sugen på sådant som innehåller ämnen man lider brist av, typ apelsiner - cvitamin osv. Men bensin, garageolja...?

Plopps80 skrev 2013-11-20 16:14:29 följande:
    Jag har stödstrumpor men det är så svårt att få på de nu så jag slarvar lite. Det gör inte jätteont men det sticker och spänner det kan även bli en sprängande känsla. Har druckit väldigt mkt Ramlösa undrar om det kan bidra? Mkt salter i det som binder vätska. Jag tror inte du blir så svullen om du klarar dig hittills! När har du BF? Jag samlar vätska väldigt lätt. Innan mens kan jag gå upp 2 kg i vatten. Det är nog efter min älskade lilla mormor. Hon är ofta svullen av vätska.
    greywolf skrev 2013-11-20 14:44:30 följande:
    Är det någon som har fått en hang-up på att sniffa bensin, aceton och andra starka lösningsmedel, typ? Känner mig helt knäpp pga detta men kan knappt släppa tanken vissa dagar, och drömmer om att få sniffa i en näsduk indränkt i bensin!? Läste några liknanade trådar här på FL om kvinnor med samma 'symptom' och de flesta verkade ha fått pojkar, så nu kanske jag vet vad det är för sort i magen!
    Jag har inte just dille på Acceton men däremot garage olja och lukten av källare. Vill äta källaren ha ha. Sjukt. Hade inte så när jag väntade dottern och nu ska det vara pojke enligt rul Spännande att se om det stämmer och du har en pojke i magen

• greywolf

Heja! Nu ligger du säkert med din bebis på magen medan alla väntar med spänning på nyheter :)

Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:
    Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis.

• greywolf

Åh är det Så fantastiskt att man öppnas ca 1 cm per h? Jag tror jag var mycket långsammare när dottern föddes men då kom hon å andra sidan ut på tredje krystvärken, en kvart efter den första. Jag har börjat få lite förlossningsstress och oro nu så å ena sidan blir jag avis på alla som åker in, å andra sidan lite skräckslagen inför vad jag har framför mig....

MissKaos skrev 2013-11-23 13:54:32 följande:
    Om man tänker ca 1cm/h det blir 7h +krysta så borde det strax vara klart jue!! Hejja plopps!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

• greywolf

Hoppas det ger effekt! Det enda jag har hört som verkligen har gjort susen är långa cykelturer i terräng, en kompis till mig fick båda sina barn två nätter efter att ha varit ute på en enmilsrunda. Och då var de någon/några veckor tidiga!

Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-23 11:59:27 följande:
    Nu jäklar ska jag sätta igång på riktigt. Ananas,pepparkakor,kanel, hallonbladsthe, färdknäpp - nu kör vi!!

Svar på tråden December bebis 2013