December bebis 2013
Men åh vilken godisbit, underbar. Grattis igen!!
Men åh vilken godisbit, underbar. Grattis igen!!
Jaha då var det två veckor kvar till bf idag. Har varit på stan, lunchat med syrran, handlat lite julklappar (till mig själv blev det visst =D ) och så fick jag för mig att prova skor. Alltså, varför gör man så mot sig själv när man har svårigheter att få på sig skorna man har hemma?! Att bara trycka ner foten i en känga kändes som hugg i bäckenet, man är visst totalt oduglig nu! Ska ligga i soffan och äta choklad resten av tiden tror jag :) Någon frågade mig hur många månader jag hade kvar... Hallå två veckor liksom, jag har ju en pilatesboll under tröjan ser de väl? Festligt, trodde jag såg uppenbart höggravid ut men det kanske förklarar varför ingen upplåter sitt säte åt mig på buss/tbana osv. Jäkla stockholmare alltså... Sorry nu ska jag sluta gnälla här, njuta av tiden som ledig, pyssla lite hemma, dricka lite glögg och vänta på att familjen kommer hem. Kram på er alla!
Jisses här gick det undan, stort grattis!!!
Jag fattar absolut att du blir störd, det finns väldigt många olika sätt att framföra sitt budskap på och alla lyckas inte riktigt hela vägen.. Framför allt ska de vara lyhörda för vad DU verkar vilja göra! Vill ändå bara inflika att jag har tyckt det har varit rätt ok att några i min omgivning (några holländare på jobbetf framför allt) har sagt att jag visst borde unna mig ett glas bubbel på min 35-årsdag eller vad det nu har rört sig om. Men de har framfört saken på ett bra sätt så jag har mest uppfattat att de har velat förmedla en ickedömande attityd, som omväxling till den nolltolerans som råder allmänt. Men som sagt, det går att säga saker på väldigt många sätt.....
Vad underbart plopps! Äntligen får du njuta av din bebis. Måste säga att jag den här gången har längtat mer efter bebisen än vad jag gjorde som gravid förra gången. Jag tror det helt enkelt har att göra med att jag då omöjligt kunde föreställa mig vilken lycka och kärlek som skulle komma sedan. Nu vet jag hur underbart det är att vara mamma och att få en bebis, så nu 'vet' jag vad jag har att vänta mig, och det är ju tack vare min fantastiska underbara tjej!
Inatt drömde jag om förlossningen och bebisen. Framför allt sov jag väldigt dåligt, var illamående och kände en hel del konstiga känningar i nedre ryggen, mensvärk typ. Är det ett tecken på att någon är på g...? Någon som kände likadant innan det satte igång, eller har känt så i veckor utan att något har hänt? Min förra förlossning startade utan känningar plötsligt med dova värkar som aldrig avtog utan bara intensifierades, detta på kvällen. Dagen efter var hon född. Åt visserligen en halv påse dumlekola igår, hehe, kanske var anledningen till illamåendet(!)
Insåg nyss vilken fadäs jag har gjort. Beställde glatt en gratis babybox som jag hämtade ut på babyproffsen för några veckor sedan. Efter det har jag fått säkert 5 samtal från olika företag som vill sälja på mig alltifrån elabonnemang till livförsäkringar. Suck, hade jag vetat det hade jag hellre betalat för. Några blöjor, trosskydd och vad mer för krafs som nu låg i boxen.....
Sant!