• Peak

December bebis 2013

Peak skrev 2013-08-23 20:00:26 följande:
    Vad hade ni för SF-mått i slutet med första barnet? Gravid Jag hade 34 cm 2 dagar innan han föddes. Hoppas på detsamma nu ungefär!
    Jag fick i v 39+1
  • Peak
    Otåligast skrev 2013-08-25 19:32:15 följande:
    Hur går det för er andra med inköp av barnvagn etc? Vi slog väldigt spontant till på en Bugaboo Buffalo igår då vi bor strax utanför stan och behöver något som klarar lite tuffare terräng. Jag är dock livrädd att den är för tung och att vi borde valt något som är mer lättkört trots allt...
    ska också köpa en buffalo, ska beställa från Holland, men väntar ett tag till! De verkar komma ganska snabbt, en kompis fick sin på sån vecka bara så det får nog vänta till november iaf!
  • Peak
    Plopps80 skrev 2013-08-30 18:02:22 följande:
    Jag hade ingen Eda. Skrek efter den men allt tog 100 år och när läkaren kom var det försent. Hoppas klara mig utan denna gången också är rent livrädd för sprutan. Får se hur det blir tar det som det kommer. Hade regelbundna värkar i 2 dygn innan hon kom ut. Var helt utmattad. Hoppas verkligen barn nummer två vill komma lite snabbare!

Hann inte heller få nån! Så jäkla dåligt tycker jag eftersom vi sa det tidigt att jag ville ha, sen hade vi en bm som hade för få fingrar på ena handen så min man säger att det var hon som kände fel ;) för när en annan bm kände så var det oj 10 cm nu är det dags!! Narkosläkaren kom då men fick vända i dörren! Oj vadarn jag var då! Sen väntade över 2 timmars krystvärkar och då sa jag till mig själv "gör aldrig om det hör igen!" men jag lydde i över 7 år iaf!! :) jag hoppas på att det stämmer att andra barnet kommer gå lättare!
    v 24 (23+5)
  • Peak
    MissKaos skrev 2013-08-31 19:51:34 följande:
    Efter 7år räknas man väl som först födeska igen?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Trodde också det men det är tydligen nån myt...Eller förlegat!?
  • Peak
    Plopps80 skrev 2013-09-04 18:52:28 följande:
    Ang omföderskor som har alla svar och är negativa måste jag bara säga att nä det är ingen dans på rosor att vara gravid, föda barn och ta hand om en nyfödd. Varför ska man bara få skriva om gulliga mysiga saker? Det bästa hade varit att starta en bf dec för de som väntar första barnet och en för omföderskor. Man har nog som omföderska mindre krav på att allt ska vara puttinuttigt hela tiden och man har ett behov av att prata om allt jobbigt. Skär sig nog lite mellan första och omföderskor. Man vill väl gärna att allt bara ska vara mysigt och trevligt när man väntar nr 1 men som omföderska vet man att det inte är så....

Fick också känslan av att det bara skulle skrivas positiva saker här så jag skriver inte så ofta av den anledningen! Jag mådde jättebra förra gången jag var gravid, har aldrig mått illa tex och förra var lite foglossning det enda besväret men inte så att det hindrade mig direkt i min vardag! Jag gick på gym och styrketränade fram tills en månad innan sonen föddes - då mitt kort gick ut annars kunde jag ha tränat längre! Den här gången fick jag foglossning på en gång, jag kan Inte ta mina timslånga promenader och jag har varit så trött på grund av brist på järn i depåerna att det har blivit en ond cirkel. Därför kanske jag mår sämre av att gå upp i vikt, jag är van att träna och kan det inte, jag vet att det är inte bara bebis som väger utan en del fett jag inte kan träna bort som jag brukar. Jag jobbar 7,45-16,15 och vill bara gå och lägga mig när jag kommer hem, resten av kvällen har jag ont överallt och jag vill bara tjuta! Jag får ont i magen för jag kan inte gå på toa och det sträcker och drar i magen så jag vill stå och gå framåtlutad hela tiden. När någon frågar hur jag mår svarar jag "bra, lite ont i ryggen.." för man vill ju inte vara negativ eller gnällig... Men vad blir man av allt detta? Det tär ju på en och nej jag är inte mitt vanliga sprudlande jag! Så ja därför undviker jag att skriva här, jag orkar inte låtsas här också, bland människor jag inte ens känner! Det är min man som är mitt stöd, min mamma tänker inte ens på att fråga hur jag mår tror jag, usch nu blir jag gråtmild igen och därmed jäv_igt trött på mig själv och jag bara önskar det är slutet på december!
  • Peak
    Mirella85 skrev 2013-09-04 22:08:10 följande:
    Jag hade en super bra graviditet första gången. denna gången kan jag inte heller klaga. Mått väldigt illa men de la sig efter v15 som tur va annars hade jag nog sjukskrivna mig. har lite problem med ryggen. men gick till en kiropraktor som fixa till mig så har inte ont längre. Så ett tips till er som har problem. gå till sjukgymnaster el någon annan och se om det hjälper med era rygg besvär.
    Har värdenst underbaraste son <3

Jag har varit hos tre sjukgymnaster och det finns inget att göra när det är hormoner som gör foglossningen, man kan få några övninga som kanske kan lindra och så kan man styrketräna, men i alla fall i mitt fall finns det inget att göra, ingen quickfix förrän efter födseln. Kiropraktor/naprapat tar väl sällan emot gravida? Min gör det inte iaf och det sa även sjukgymnasten att man inte ska hålla på och "reta" ryggen, hon ville inte ens undersöka på samma sätt som man gör på icke gravida eftersom om hon skulle trycka på något ställe där det retar kunde värken bli värre!
  • Peak
    Plopps80 skrev 2013-09-05 06:51:48 följande:
    Tack! Vad bra att du kan skaka av dig kommentarerna. Jag lyckas inte riktigt. Hade den klänningen på mig igår och mötte en bekant. Hon grattade mig till magen och fråga när det var dags. Är i vecka 27 sa jag. SJUGOSJUUUU Å HERRE GUD skrek hon över hela centrum. Ville bara fly. Vad jag minns var hon rejält stor redan i vecka 20.... En kompis kom hem till mig. Stirrade på magen och sa "hjälp vad stor dem är". Tyckte också hon var väldigt stor som gravid men kommenterade det aldrig. På kvällen gick jag en promenad. Gick in till min vän en sväng. Hennes kille bara skrattade och sa vilken liten mage du har. Han är sån och det är helt okej men i det stora hela känner jag mig anfallen och utdömd. Ska till BM idag. Ska ta upp detta med henne. Oroar mig så oerhört hur det ska sluta eftersom folk verkligen ser mig som ett groteskt monster.

Har också fått kommentarer som oj nu är det dags snart va? Eller tjockis, får man ju höra jämt... Ja jag var nog inte så här stor förra gången men det ska bli kul att jämföra sf-mått sedan! Är du förresten med i fb-gruppen?
  • Peak

tror FK fick min hp-ansökan förra fredagen så vi får väl se hur lång tid det tar! Nu har man liksom ställt in sig på att gå hem om 6v - men jag gillar det egentligen inte...skulle vilja ha några hela löner innan det är dags för bebis! Men men vi sparade över 10.000 i månaden när vi levde på en lön så vi ska nog klara av att spara lite till bebisen kommer nu också med nästan 2 löner Flört

Skulle vilja sjukskriva mig ibland, så himla jobbigt att vara så trött hela tiden. Vill ju bara gå och sova när jag kommer hem, och jag slutar kl 16! Så slut i hela kroppen, som när man har tränat riktigt hårt! Och då har jag ett kontorsjobb! Förvånad Känner mig riktigt klen den här graviditeten!

• Peak
    mallabralla skrev 2013-09-06 20:42:07 följande:
    Ni som får havandeskapspenning vad har ni för yrken? Jag har ett extremt stressigt kontorsjobb, som framkallar onda sammandragning emellanåt men är inte ens värt att söka antar jag, bara att kämpa på, andas och hoppas att stressen inte påverkar barnet : (
    Kriminalvårdare, klass 1-anstalt
Svar på tråden December bebis 2013