• MissKaos

December bebis 2013

Vaddå borde inte ha barn? Det var det värsta jag har hört npå länge.

Och ja drn attityden finns att man måstr älska amning etc, sr bara på att ngb i tråden kände sig tvungen försvara sitt val att ge ersättning?

Alla!! Tror jag ngn gång kommer till att sömnbrist får en att gå sönder lite. Om inte annat om tänderna krånglar eller första öroninflammationen. Eller när man har fått sova två h och ska till jobbet två barn är så mkt tuffare än ett. Ni får komma hit igen och leka. Blev ju lite vuxenprat för oss!

Vill minnas från sonen att jag tyckte det blev jobbigare när han var runt sex månader. Tänder som kom sömnproblem pga antibiotika (borrelia) mm mm. Men även roligare..

Min lilla kommunicerar så mkt med oss nu m jättekul! Stora. Vi hade krig igår. Skitjobbigt. Kände som du plopps och undrade varför jag skaffat två barn hur ska man orka hur ska man klara att få dom båda uppfostrade och trygga och räcka till etc etc.

Bättre dag idag som tur är. Han är ledig och det är grannens barn med. Dom leker.

Jag älskar båda barnen. Gillar gå hemma. Det kan bli tråkigt ibland ändå. Jag gillar mitt jobb med, men inte är det kul jämnt.

Kanske är det just det att man älskar dom så mkt som gör att dey känns så jobbigt när det blir bråk trots etc. Det gör ont i hjärtat att inte riktigt räcka till.

Plopps80 skrev 2014-02-11 11:10:04 följande:
    Alltså september. Jag syftade inte alls på dig. Är bara sjukt trött på familjeliv överlag. Och det känns seriöst som man måste älska att amma och gå hemma på mammaledighet. Kommer sluta skriva här. Har tappat lusten om man inte får ha en dålig dag utan att det misstolkas. Och som sagt syftar inte alls på något du skrivit september.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Skönt! ! Hoppas det fortsätter uppåt nu.

FiaFunderar skrev 2014-02-10 22:13:30 följande:
    Hon hade ökat 70 G mellan i tisdags och fredags. Det är inte mycket men alltid något. Imorgon väger vi igen. Tack för era fina kommentarer!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har du fått prata med psykolog el dyl efter detta? Det är ju en skräck upplevelse utan like. Jag hade behövt bearbeta! Bra m larmen.

Borde även finnas film för luftvägsstopp. Jag fick ju upp en kola på sonen genom att banka i ryggen. Dagarna efter att jag hade gått mininstruktörs utb i hlr. Var väldrillad då. Men fy vad otäckt det var! Jag vill inte tänka på det ryser ännu.

Spädbarn lägger man på sin arm och slår/försiktigt mellan skulderbladen rätt långt ner. Använd handloven Vänd. Tryck på bröstkorgen. Upprepa. I värsta fall: blås ner föremålet i lungorna.

MariaOchNiklas skrev 2014-02-10 17:49:53 följande:
    Tack! Håller på att bli galen av den otroligt jobbiga känslan som finns av riktig ångest! Vet inte hur jag ska ta mig ur detta har iallafall beställt 2 andningslarm som jag hoppas ska komma imorgon.

• MissKaos

BAJS. har badat ungen i handfatet. Satt i rfn med försäkringsbolaget och sploff.. i min hand som jag höll i henne med.. fick slänga på luren i örat på han som svarade.. kläderna? ligger i blöt med min nya kompis gul såpa.. funkar bra mot fläckar av gult bajs..hade precs innan satt igång tvätten..

• MissKaos

Tvättstugan luktar.. sonen ktånglar med och har gjort lite i byxorna. Gah. Stinker jue!!

Plopps80 skrev 2014-02-11 17:14:17 följande:
    Miss kaos. Vet hur du har det! Varje gång Ludde bajsar blir det bajs upp i nacken och alla kläder dryper av det.

• MissKaos

Fia-kan du pumpa/handmjölka lite innan du ammar? Överskottet sas? Det går ju ge på flaska som tillägg på kvällen sen? Ibland är bvc bra ibland inte.. taskig kommentar av dr han borde ju gett ngt vettigt råd istället!

• MissKaos

Men du har ju kämpat!! Tycker du ska vara stolt över att du nu ger flaskmat nu och att du är en så bra mamma till din bebis att du har slitit så med amning och nu ger den mat som funkar för er.Duktig benis att öka så mkt!

Kan du om du vill då "hobbyamma"som en mamma sa dvs amma lite före flaskan om du har lust?

Nov13 skrev 2014-02-12 06:07:54 följande:
    Min son kan nog inte suga ordentligt. Han gick ner i vikt förra veckan och hade bara ökat 880g sen födsel och vart 10 veckor. Han verkade inte få ut ordentligt ur varken bröst eller calmaflaskan (måste suga aktivt ur den). Vart därför tvungen att byta flaska och ge mer ersättning. Var på vägning igår. Trodde inte mina ögon. 560 g på en vecka!!! Varav 400g på 4 dagar.

Var även till läkaren igår och han klippte tungbandet. Bara lite lite, det var så lite så ingen har sett det. Han trodde dock inte att det var boven men det kan vara det. Ibland gör den lilla biten en enorm skillnad tydligen. Får se. Han fick under helgen svårt att vilja ta bröstet, såklart, det rinner ju lätt från flaskan, så min mjölk sinar. Hoppas klippet gör att han vill och kan amma mer än innan. Tycket han suger lite intensivare, det har nästan gjort lite ont. Önsketänkande? Får se. Vill amma men min bvc-tant sa att jag har gjort allt jag kan. Går det inte nu kan han helt enkelt inte. Ibland fungerar det inte och jag har nu kämpat i 10 veckor. Har haft mycket mjölk men han får inte ut det. Försöker iaf nu pumpa det lilla jag får ut och ger i flaska. Bättre än inget?

Känner mig lite ledsen. Men samtidigt så glad över att han ökat så mycket i vikt. Äntligen. Hade jag en snäll bebis förut vet jag inte vad jag ska kalla honom nu. Så himla snäll och lugn och SÅ NÖJD (såklart han är ju ordentligt mätt för första gången). Han har t.o.m somnat helt själv i sängen två dagar nu och innan har jag behövt söva honom innan jag lägger honom. Hn sover själv även dagtid. Han är bara så jäkla nöjd. Ler mycket mer och jollrar och är även nöjd på mage mycket längre t.ex.

Känner att jag inte kan ta ifrån honom det bara för att jag vill amma. Han måste ju må bra. Får se om klippet hjälper, annars får jag nog ge upp tyvärr. Får pumpa det jag kan och ge.

• MissKaos

Jag han inte tänka..

sarak skrev 2014-02-12 19:59:30 följande:
    Luftvägsstopp! 

Fy vad läskigt. Tur du fann dig! Även om man nyss varit på utbildning är det ju lätt att få panik och göra fel eller inget alls

• MissKaos

Aj! Heracillin?

Brukar ge "mina"pat proviva att dricka. Hjälper faktiskt för många! Helst shotsen.

Ofarligt om de titel hjälper.. semperdroppar kan du med ta!!

sarak skrev 2014-02-12 14:12:20 följande:
    Har dragits med läbbiga varbölder i armhålan ett par veckor. Har kunnat sticka hål och klämma ur var själv och hållt smärtan i schack med ipren och alvedon, men det poppar upp nya. Nu en bjässe som är omöjlig att få hål på. Så fick bege mig till VC idag, kunde inte sova i natt för det gjorde så ont. Ville egentligen få hjälp att skäraupp den men det vägrade dom förstås, som jag misstänkte. Fick antibiotika. Ville helst slippa det, åt det i somras när jag hade samma problem och magen ballade ur. Finns ju risk att lillens också gör det ni iom att jag ammar. Tur man laddat med s madroppar sen start. Och han har bajsat igenom 2 blöjot + bajsat en full + bajsat ner hela skötbordet redan idag. Värre än så kan det väl knappast bli

• MissKaos

På väg t gymmet. Mamacore. Lite snorig Elsa.. snorsug hjälper och nu blir det mkt sova i vagnen idag det gillar hon. Hon behöver nog der.. imorgon är storebror ledig!

Svar på tråden December bebis 2013