December bebis 2013
Är han i en växperiod så han suger igång större produktion? Isak gjorde sådär när mjölkprod skullr öka. Gav sig efter ett par dagar. Åh andra sidan gör väl lite ers inget?
Försökte ge Elsa ers på flaska för ett tag sedan. Hon sög p blev vitbubblig runt munnen. I flaskan hände inget? Hon hade tagit kanske 5ml hos mannen. Jag fötsökte då vände hon sig till bröstet istället. Känneed sköny om hon acceptera flaskan så dey inte blir kris om jag är bort ngn stund. Varit i affären tex o känner mig stressad att hon ska bli hungrig. Vill gå på spinning är då borta 90min.. kan inte göra det nu kan inte lämna henne utan käk.
Föresten. . Hon drog filten över huvudet igen. Skrek o jag kom in och fick ju bort den. Röd i ansiktet var hon.. funderarvpå sovpåse!
Vill hon och det funkar långtidsammmar jag henne gärna. Men skönt att kunna gå o träna. Får väl vänta tills hon får vara i barnpassning vid fyra månader.. isak åt lite gröt en period vid fyra månader. Tar hon det så löser det sig ju då.
Kanske skulle pumpa lite. Är inte matmänniskan hemma kanske hon tar det?
Åh ja. Känner igen det där. Fast jag åker gärna iväg en stund. Men växer för fort det gör hon!! Måstr snart inse att strl 56 är för litet..
Min lilla sover och äter. Men jag ät urtrött idag. Hon är inte vaken i timmar på nätterna men vill äta. Äter fort och somnar om. Men bruten sömn om max 3/h pass.
Fast nu behöver jag inte byta på natten *peppar peppar* och hon sover oftast 21-09.. och äter på fem minuter nattetid.
Gått mkt och slagit upp en gammal löpskads eller evt två. Hälsporre som är assvårt att få ordning på och kan förstöra hela kommande säsong känner av ett knä. Löparknä. Glömmer att jag knappt har gått på flera månader så blir det såhär. jobbigt känns det.. det är ngt jag längtar efter -ut och springa. Träffa folk på ngt lopp.. alltid så kul med alla andra nördar. Eller den sköna turen till jobbet med start före kl 6 på morgonen. Skitpiss! Är väl det dom gör mig xtra trött att se det där gå upp i rök.
Elsa sov 21:30-02 i sin egen lilla säng. Ovädret höll mig bitvis vaken. Sen sov hon 2-3 i son säng. 3-08:30 i min. Borde lagt tbx henne i spjälsängen. Oh well. Nästa gång! Vaknade o bröstet läckte = blött lakan