• MissKaos

December bebis 2013

Irlais skrev 2013-05-22 11:07:38 följande:
    Vad kul med en till crossfitare! Jag är i vecka 12+3 och har ju också tränat lite dåligt på sistone... :) känner mig definitivt i sämre form men har hittills inte skalat på vikt ändå - däremot intensitet.

Övningar hittills: Tyckte det kändes obehagligt med vanliga burpees (att slänga sig på golvet rätt på den lilla magen) så dom blir en annan variant. Kommer vara försiktig med övningar upp och ner (t.ex. handstands, HSPU) för jag blir yr lätt och vill inte direkt ramla... samma med boxhopp, kommer inte hoppa på högsta lådan direkt :) 

Ska göra lite research på magträning också vilket blir aktuellt att anpassa snart antar jag, och sen övningar man inte kan göra pga magen är i vägen...  inte göra knäböj ATG (det kan jag inte ändå haha). 

Var kör du crossfit? :) 

Upp och ner låter ju direkt olämpligt med tanke på vart blodett ar vägen. Svimrisk.
    Man ska inte ligga på magen, inte på rygg heller efter ngn vecka ca slutet på första trimestern.
    Knäböjj är ok. Däremot inte utfall ffa inte åt sidan. Dom har ändrat rek lite sedan min förra grav då instruerade jag en del styrkeklasser över halva grav och gjorde bla plankan. Den ska man tydligen modifiera numera.
    Sen tror jag att man ska lyssna på sin kropp och glömma bort allt som "no pain no gain" som vi träningsmänniskor ju är vana vid att tänka oss. INtensiteten på träningen ska ner lite.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Utfall utan vikt är ok.

På rygg är för att du ksn få tryck på stora kroppspulsården. Jag sov åå rygg till v 38 sist så jag ignoreradecdet.

Precis till 90grader.

Du lär snart inte kub ligga på mage. .. inbyfgd coreboll

Irlais skrev 2013-05-22 12:59:05 följande:
    Jo precis, jag håller på att svimma av att resa mig upp ur soffan, vill inte svimma mitt i ett handstående direkt :) 

Jag har också läst det där med att inte ligga på mage eller på rygg men jag tycker det låter så konstigt! Anledningen är väl att när livmodern blir stor och kan klämma till blodflödet (till bebisen också) på något sätt, men det känns så främmande redan nu? Eller har jag missförstått varför? Och inte på mage för att magen blir stor, eller?

Knäböj är okej till 90 grader men inte för djupa som jag förstått pga relaxinet. Utfall för att man inte ska snedbelasta men är det så även för utfall med ingen/låg vikt?

Plankan är väl för att man inte ska belasta de raka magmusklerna eller hur? Men de på sidan går bra? 

Jag trodde faktiskt jag skulle ha svårt att minska intensiteten men det går ganska bra att köra mitt eget race och strunta i andras tempo :) däremot vikterna ligger det prestige i för mig och det kommer bli riktigt jobbigt mentalt att minska på :/ 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Var görs rutin ul i v 13? Bor du utomlands? Vissa länder gör tydligen 2 rul..

Längtar till kub. Tisdag så nu är det snart dax.

nexie skrev 2013-05-22 19:18:20 följande:
    Idag var det RUL i vecka 13 skönt att få se att det rörde sej därinne! KUB visade också bra även om jag är 35, puh! Blev framflyttad en dag och fick 30 nov istället för 1 dec. Kanske får hänga kvar ändå ;) Nu ska vi berätta för de blivande storasyskonen

• MissKaos

Åh! Jag får flytta vill med. ..

Stinakri83 skrev 2013-05-23 08:01:30 följande:
    Misskaos: vi i Linköping gör två! V 13 och v 20 :)

• MissKaos

Ytters säker.

Jag jag skrev 2013-05-23 21:22:18 följande:
    shiit kvinna!! är du säker på att det inte är flera? :D

• MissKaos

Tack.

Jag fick msge snabbt med ettan med. Medans min kusin nog var i v20 innan hon sa ngt på jobbet. Konstigt att det är så olika

MariaOchNiklas skrev 2013-05-23 21:55:40 följande:
    Tycker hon har fin mage. Men vet att man inte vill höra att man har stor mage å frågan om det är 2. Tyckte inte det va kul när jag väntade min 1a. Vad kommer man få höra när det nu är 2a??? Alla är vi olika.

• MissKaos

Tack.

Jag fick msge snabbt med ettan med. Medans min kusin nog var i v20 innan hon sa ngt på jobbet. Konstigt att det är så olika

MariaOchNiklas skrev 2013-05-23 21:55:40 följande:
    Tycker hon har fin mage. Men vet att man inte vill höra att man har stor mage å frågan om det är 2. Tyckte inte det va kul när jag väntade min 1a. Vad kommer man få höra när det nu är 2a??? Alla är vi olika.

• MissKaos

Spökvevckorna är gär!

nyttliv85 skrev 2013-05-24 21:01:28 följande:
    Hur e det med era symtom nu? Jag gick in i vecka 15 igår, och symtomen börjar avta... är detta normalt? Vet att jag egentligen inte borde oroa mig, men man gör ju det ändå, så fort något e annorlunda...

• MissKaos

V 12 passerat även här. Kub närmar sig med stormsteg! Tisdag ul..

• MissKaos

Fastnade med foten i golvet förut. Drog till i ljumsken och oj vad ont! Mina fogar känns som blåmärken nu från att ha varit bättre. Katastrof. Hoppas det är bättre imorgon kommer inte kunna ta mig till jobbet imorgon annars. Pinsamt och dyrt. Och trist. Och aj.. undrar vad som hände egentligen?

Svar på tråden December bebis 2013