December bebis 2013
Övningar hittills: Tyckte det kändes obehagligt med vanliga burpees (att slänga sig på golvet rätt på den lilla magen) så dom blir en annan variant. Kommer vara försiktig med övningar upp och ner (t.ex. handstands, HSPU) för jag blir yr lätt och vill inte direkt ramla... samma med boxhopp, kommer inte hoppa på högsta lådan direkt :)
Ska göra lite research på magträning också vilket blir aktuellt att anpassa snart antar jag, och sen övningar man inte kan göra pga magen är i vägen... inte göra knäböj ATG (det kan jag inte ändå haha).
Var kör du crossfit? :)
Upp och ner låter ju direkt olämpligt med tanke på vart blodett ar vägen. Svimrisk.
Man ska inte ligga på magen, inte på rygg heller efter ngn vecka ca slutet på första trimestern.
Knäböjj är ok. Däremot inte utfall ffa inte åt sidan. Dom har ändrat rek lite sedan min förra grav då instruerade jag en del styrkeklasser över halva grav och gjorde bla plankan. Den ska man tydligen modifiera numera.
Sen tror jag att man ska lyssna på sin kropp och glömma bort allt som "no pain no gain" som vi träningsmänniskor ju är vana vid att tänka oss. INtensiteten på träningen ska ner lite.