• MissKaos

December bebis 2013

Det är tarmsvullnadeb som lagt sig. Snary konner den riktiga bebismagen

crushelix skrev 2013-06-01 07:03:07 följande:
    shit, spökveckorna är inget skämt!

min stora hårda mage som har funnits och vuxit sedan typ v 8 har plötsligt förvunnit!!!

förra veckan liksom:och nu bara Borta! såå jävla mysko!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min mage är med rätt rejäl...

Plopps80 skrev 2013-06-01 10:07:27 följande:
    Som ni såg är min mage enorm. Är i v 14 imorn. Min tarmsvullnad har inte lagt sig alla tror jag är i vecka 20 eller väntar tvillingar. Kan inte vara stolt över min mage. Känner mig inte vacker. Men däremot mår jag himla bra. Presis samma i v 14 sist. Allt deppigt försvann och alla krämpor Ska njuta nu! Så skönt att inte må illa eller vara dödstrött hela tiden. Hemofer verkar göra susen och min stenhårda mage sköter sig bättre men har inte ont eller är lös i magen som jag blir av tex niferex. Här är en bild av dagens mage: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zps06c66dd8.jpg

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-06-03 16:15:53 följande:
    Jag är nog lite känsligare än vanligt. Säger min man i alla fall. Börja storgråta när vi var inne på en restaurang för att jag jag var jättehungrig men tyckte allt verkade äckligt och det jag tyckte verkade gott fick jag inte äta. Sedan grät jag när han sa att jag inte skulle kolla vad fk skriver eftersom jag bara blir ledsen - "jag får väl läsa vad jag vill" pep jag och började gråta okontrollerat. Sedan grät jag morgonen därpå också för att jag kände mig allmänt nere och läste ett brev farmor skrivit till mig. Gud börjar nästan gråta igen när jag tänker på det där jäkla brevet. Och på mina underbara farföräldrar...

Kände av mina fogar rätt mycket i v7+5 och började då göra dessa övningar: www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../

Sedan har jag verkligen försökt hålla igång/komma igen med träningen/löpningen och (peppar peppar) sedan jag gjort det har jag knappt känt av besvären sedan den där jobbiga veckan. Av vad jag har läst kan problemen uppkomma av massa orsaker men t.ex. om man är otränad i mag/ryggmuskerna eller otränad i allmänhet så den biten försöker jag förekomma nu genom träning och övningarna några gånger i veckan. Träning som inte belastar kroppen i sidled tror jag är bra. Det funkar jättebra för mig att springa/jogga t.ex. men jag gissar att ridning skulle vara lite svårare...
    Löpning är NONO om du har fogproblem. Om du inte vill bli mkt sämmre villsäga.
  • MissKaos

Grattis till lyckade KUB!

• MissKaos

Sjukgymnast imorgon för fogarna.

• MissKaos

Och jag vad sjukgymnasterna sa min förra grav och även denna. Inte samma gymnast. Är du säker på att det är fogarna?

Felinne skrev 2013-06-03 20:03:55 följande:
    Det kanske är olika då, för jag har verkligen inte blivit sämre av att springa. Jag gissar att det inte finns en universallösning som fungerar för alla, jag säger bara vad som har fungerat för mig och det är att upprätthålla mina träningsrutiner.

/F 

• MissKaos

Blev rekommenderad deltids sjukskrivning av sg. Läkartid imorgon redan. Visade sig vara både fogloss och min gamla diskskad som ger sig tillkänna. Dvs inte så lättbehandlat och ganska ont.

Mkt bra med tips och övningar. Mkt jag redan viste ifs som att undvika att gå och ffa trappor. Cykla är ok, tur det för vi har en bit till spårvagnen.. kan cykla till jobbet men knappt gå till vagnen. Fick tips om gymövningar med.

• MissKaos

Pergo blev jag ned knasig på.

Repan skrev 2013-06-05 12:48:11 följande:
    hahaha känner så igen mig! Min fru stängde toalettdörren när jag var där inne o sminkade mig, en dag när jag gick på pergotime - och jag började storböla för att jag kände mig "utanför".

Inte alls lika knäpp på gravidhormonerna ;) 

• MissKaos

Läkaren idag sa att man inte jan ha fogproblem såhär tidigt. Han sa även att det kommer bli värre och skrev ut citodon. Gah

• MissKaos

Jag tycker det ät spännande att han skrev ut smärtstillande mot något jag inte har. Och stt en sjukgymn som är tränad i detta har fel.

Repan skrev 2013-06-05 20:26:14 följande:
    Hen är dum i huvudet. Jag är i vecka 12 nu och har haft problem i ca 3 veckor.

Det är också vetenskapligt bevisat att man kan se förändringar i fogarna från v. 8.

Idiot.

*nackskott* 

Svar på tråden December bebis 2013