Så skönt!!
Njut av ditt underverk nu
Nov13 skrev 2014-02-25 19:55:56 följande:
Så himla glad, vår son verkar äntligen må bra!!
Det har varit en jobbig start. Det började ju redan på bb, han var för slö för att orka och vi behövde ge ersättning. Detta har ju fortsatt och han har haft svårt att öka i vikt med höga levervärden som följd. Vid tio veckor hade han endast ökat 880g sen födsel trots amning och ersättning i calmaflaskan. Han började gå ner i vikt och vi var tvungna att byta till en flaska som han inte behövde suga aktivt ifrån. Hans tungband klipptes ytterst lite och han sög lite bättre men började rata bröstet, såklart, varför behöva jobba för maten? Han har nu mest fått ersättning, pumpar lite och ammar då han vill och han har nu ökat 1380g på 3 veckor.
Pumpar men det kommer inte så mycket nu då han bara ammas 1-3ggr dag. Har även testat att väga före och efter amning och han får bara i sig 40-50ml. Börjar bli väldigt jobbigt att pumpa, får kämpa för varje droppe och bvc och hans läkare har sagt att dom tycker jag borde tänka på att ge upp amningen helt. Dom frågar till vilket pris det är värt det. Men jag kan inte låta bli att bli leden. Jag ville så gärna och försöker väl hålla kvar vid det lilla som går. Han var snäll innan och sov bra men det är inget mot nu. Världens gladaste och han har nu börjat sova 8-9h utan avbrott och det måste ju betyda att han är nöjd. Känns inte som om det finns något mer att göra, jag har KÄMPAT i snart 13 veckor, jag har gjort allt.
Fick igår veta att hans levervärden normaliserats och är så (ursäkta ordvalet) JÄVLA GLAD över det. Han mår äntligen helt bra, önskar bara att det vore pga amningen. Det viktigaste är ju att han mår bra och därför finns ju inget annat alternativ än att fortsätta ge ersättning.
Får se hur länge jag fortsätter pumpa bara.