• MissKaos

December bebis 2013

Fy!! Ogillas. Ffa magsjuk bebis. Blä hoppas ni slipper sitta och skedmata m vätskeers, feber etc o det är vanlig magsjuka som går över pp ett dygn

Snor här med fast bättre nu. Jag är nog den enda som är lite förkyld nu. Vabruari är sådär kul..

FiaFunderar skrev 2014-02-16 10:00:02 följande:
    Härliga vabruari!

Jag har sjukt ont i öronen och halsen och har tappat rösten.

Äldsta dottern har snorat och hostat i massor och sent igår kväll vaknade hon och spydde ner hela vår säng - Välkommen maginfluensa!

Lilla bebi har också nån slags magsjuka. Bajsar vatten och har ögoninflammation!

USCH!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

E halkade till i badet. Fick munnen under vatten. Drog in. Panik. Tog ngn minut innan hon fick luft o sktrek..ögonen stod som rakt ut hon fick panik jag är skakig ännu. 2h sedan nu.

Vet inte om jag vågar sova!! Tänk om ngt händer? Hade ju barnolja i vattnet.

Skakig än!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Svårt att höra utan stetoskop. Har inget hemma. Men rinhde 1177 och grät i tfn nörvhon sa att det inte var ngn risk alls. Sov i samma rum, dra hennes säng intill din om det känns bättre. Värst för mamman trodde hon. Och tyckte synd on mig...

E har sovit i Sin säng!! 23-03-05-07. Det ni! Inte hos mig. Sen låg hon hos mig från 7-9 fick masa mig upp sen..

Nu promenad!

Ska se om jag får till ett par auktioner till sen. La ut 37 st igår...

.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2014-02-17 10:19:23 följande:
    Härligt att det gick bra MK! Vilken lycka att hon sover i egen säng! Vi försöker inte ens. Jag orkar inte! Vi lägger oss 21 i min säng och jag ammar honom tills vi båda somnar. Tar 20-45 min. Sen sover han som ett litet plåster på mig till kl 02-03. I natt var det 02 sedan sov han lungt och stilla till 06. Ska ta tag i detta med egen säng när han blir lite större. Just nu är han fortf lite orolig på kvällen. Det är bättre men han är rätt klarvaken och de ggr jag lagt honom i sin säng har han gråtit så han är väl inte redo. Är lite avis för det vore skönt att få sova själv ett par timmar varje natt. Å andra sidan funkar det bra att samsova.

Jag har börjat försöka. Men inte envist. Är rätt chokad.. Har ammat henne till sömns hos mig, men på hennes kudde och med hennes filt på henne. Sen bara lyft över henne. All teori om att barnet skulle bli ledsen för att inte vakna där hon somnade föll inatt  -hon vaknade i spjälisen jag hörde henne. OCH SOMNADE OM!! Hon vaknar där och suger på fingrarna kollar på mobilen osv utan att bli ledsen..  Vet itne vad skillnaden mellan henne o sonen är. HAn hatede intensivt spjälisen. Sen kan detta ha varit en gång aldrig mer. Man vet inte. Stora killen och hans kompis levde om här igår så hon sov mkt lite på dagen. Helt slut mao. Sen ett skönt bad på det.. Avslutet kunde vi klarat oss utan.. Den synen kommer var på min näthinna länge nu.

"skönt" att höra att detta har hänt er med, jag kände mig ju rätt kass ett tag där. Mamman som nästan dränkte sin bebis av misstag?
    Plopps80 skrev 2014-02-17 10:39:08 följande:
    Undrar hur man ska få Ludde att sova i egen säng på natten. Han är ju för liten för att läggas ner och få gråta innan man går in och säger att det är natten osv. Dottern ammade jag till söms i soffan å la ner i sängen sedan. Hon sov bra. Ludwig sover bra på dagen. Kan bara lägga ner honom i vagnen vaken om han är trött och så söver han sig själv. Kan sova 3-4 timmar i sträck. Men på kvällen funkar det inte alls! Funderar mkt över detta. Målet är ju en fin kvällsrutin där han kommer i säng i tid i sin egen säng. Det gick såå lätt med dottern. Iaf som jag minns det!
    Gråt/skrikmetoder gör jag inte. Oavsett ålder.. No way! Testade med sonen det funkade inte och ingen av oss mådde bra av det. Kommer inte göra om det. Testade en gång

Det är ju sådär. Bebisar har (generllt) en oros period på kvällen..
    moruri skrev 2014-02-17 10:26:25 följande:
    Hur inbäddade sover era små? Douglas väcker alltid sig själv hela tiden om man bara lägger på filten. Vi får typ linda in honom i filten så han inte kan sprattla med armarna.
    Inte alls då det medför risk för PSD att linda in dom. Barn ska kunna röra armar o ben säger dom. Har fundderat på sovpåse. Den går inte sparka av och inte kravla in under. Tror IKEA har haft va?

Tack för all omtanke efter gårdagen. ÄR ännu lite skakig.. Fåniga mamman..

Sekundär drunkning ja. VI hade en patient som hängde sig på avd. Hen skars ner av personal men hade nästan lyckats. Men efter ngn tag blev hon blå och det fick bli stora pådraget. Väldigt otäckt. Gick bra, men brr.

Måste väcka bebisen nu.

• MissKaos

Så. Sovmorgon. Långpromenad eller ja, ca en timme varit till affären. Gjort 6tradera auktioner till och vikt lite tvätt.och ätit lunch! Tänk utan bebis är detcdär peanuts nu känns det oerhört produktivt. Elsa rullade från mage till rygg förut. La tbx henne då gjorde hon det igen. Oj vad förvånad hon såg ut..

• MissKaos

Min ligger i babygymmet nu. Hon kan ligha där 30min själv. Helt förvånad.. stora låg inte länge själv. Men denna kan även sitta i babysittern ett tag -som du såg Plopps.

Nu har hon sovit massor idag undrar hur natten blir..

• MissKaos

Skönt när det är så! Stora bar jag i sjal massor. Elsa har suttit i den två ggr..

Plopps80 skrev 2014-02-17 20:43:37 följande:
    Ja det såg jag Ludde kan också ligga en bra stund i gymmet. En kväll när jag var sjuk gav mannen honom ersättning och la honom sedan i gymet. Han sprallade där en stund och stensomnade för natten haha. Sov till 04 ja inte i gymmet då

• MissKaos

Fy!! Jag hade kollat m bvc. Rs är inte att leka med varför tror du det är rs och inte vsnlig förkylning?

Varit på allum m barnen. Trist väder vi lyxade m maxbesök. Mysigt.. blev hagalen på kapahl.. detas newbie linje åhh.. gick tomhänt iaf... hoppas på 25% där snart

siolina skrev 2014-02-18 13:11:04 följande:
    Jamil har blivit sjuk, förmodligen RS fast åtminstone än så länge utan feber. Så det är en rätt mild form. Frågan är hur vi ska göra tills vidare, med hämtning på förskolan och så. Känns ju inget vidare att hänga runt där, känns som att han kan bli värre av det. Barnen där vill ju gärna hälsa och klappa och så. Vet att pedagogerna gärna skulle hjälpa mig och klä på henne ett par dagar, de har erbjudit sig att göra det förut, och sagt att jag ska säga till så frågan är om jag nu ska anta deras erbjudande. Känns nästan bäst, även om det tar emot att be om hjälp på det viset. Hur länge brukar det hålla i sig? Skulle kännas mer ok om det handlade om en vecka än om en månad liksom.

• MissKaos

Men ihopkurade har dom ju legat i magen *stackars* länge dessutom! Ligger inte alla bebisar som små bollar i famnen?

..finns folk till allt... spec i msmmakretsar. Amning eller flaskan sen hemkokt el köpemat... val av socker eller inte socker... vagn eller bärsjal el sele.. men

Tuttiluttan skrev 2014-02-18 16:50:06 följande:
    Idag har vi varit på öppna förskolan här i stan.. Visst va de trevligt men tror inte vi kommer gå dit igen..

Jag har väldigt svårt för de där med andra mammor som verkar tro att dom kan så himlans mycket... O dom verkar framförallt veta så jäkla mycket om just andras barn :-/

Blir knäpp på sånt..

En incident från idag

Jag o min kusin sitter o pratar, hon håller sin lilla tös i famnen när hon sov.. Tösen satt lite ihopa kurad ngt som hon alltid gör hon sover som bäst då.

En mamma kommer fram o tillrättavisar min kusin, att hon får absolut inte hålla sitt barn på de sättet, att hennes lilla flicka inte tycker om de osv osv...

Jag blev helt stum!!! Min kusin sa till henne att inte tillrättavisa henne om hur hon håller sitt barn eller hur hon väljer att mata sitt barn.. För där finns ingen annan som känner flickan bättre än hon själv..

Den andra mamma blev irriterad o sa att de va hemskt o se ett barn som vart plågad så.. PLÅGAD?!?!

Jag blir så irriterad...

• MissKaos

Blodblandad flytning idag. Avslaget slut för 4v sedan ca. Kommer det igen eller är det mens eller ägglossning? Hade ingen mens ett år efter sonen. Väldigt skönt..

Svar på tråden December bebis 2013