Plopps80 skrev 2014-02-17 10:19:23 följande:
Härligt att det gick bra MK! Vilken lycka att hon sover i egen säng! Vi försöker inte ens. Jag orkar inte! Vi lägger oss 21 i min säng och jag ammar honom tills vi båda somnar. Tar 20-45 min. Sen sover han som ett litet plåster på mig till kl 02-03. I natt var det 02 sedan sov han lungt och stilla till 06. Ska ta tag i detta med egen säng när han blir lite större. Just nu är han fortf lite orolig på kvällen. Det är bättre men han är rätt klarvaken och de ggr jag lagt honom i sin säng har han gråtit så han är väl inte redo. Är lite avis för det vore skönt att få sova själv ett par timmar varje natt. Å andra sidan funkar det bra att samsova.
Jag har börjat försöka. Men inte envist. Är rätt chokad.. Har ammat henne till sömns hos mig, men på hennes kudde och med hennes filt på henne. Sen bara lyft över henne. All teori om att barnet skulle bli ledsen för att inte vakna där hon somnade föll inatt -hon vaknade i spjälisen jag hörde henne. OCH SOMNADE OM!! Hon vaknar där och suger på fingrarna kollar på mobilen osv utan att bli ledsen.. Vet itne vad skillnaden mellan henne o sonen är. HAn hatede intensivt spjälisen. Sen kan detta ha varit en gång aldrig mer. Man vet inte. Stora killen och hans kompis levde om här igår så hon sov mkt lite på dagen. Helt slut mao. Sen ett skönt bad på det.. Avslutet kunde vi klarat oss utan.. Den synen kommer var på min näthinna länge nu.
"skönt" att höra att detta har hänt er med, jag kände mig ju rätt kass ett tag där. Mamman som nästan dränkte sin bebis av misstag?
Plopps80 skrev 2014-02-17 10:39:08 följande:
Undrar hur man ska få Ludde att sova i egen säng på natten. Han är ju för liten för att läggas ner och få gråta innan man går in och säger att det är natten osv. Dottern ammade jag till söms i soffan å la ner i sängen sedan. Hon sov bra. Ludwig sover bra på dagen. Kan bara lägga ner honom i vagnen vaken om han är trött och så söver han sig själv. Kan sova 3-4 timmar i sträck. Men på kvällen funkar det inte alls! Funderar mkt över detta. Målet är ju en fin kvällsrutin där han kommer i säng i tid i sin egen säng. Det gick såå lätt med dottern. Iaf som jag minns det!
Gråt/skrikmetoder gör jag inte. Oavsett ålder.. No way! Testade med sonen det funkade inte och ingen av oss mådde bra av det. Kommer inte göra om det. Testade en gång
Det är ju sådär. Bebisar har (generllt) en oros period på kvällen..
moruri skrev 2014-02-17 10:26:25 följande:
Hur inbäddade sover era små? Douglas väcker alltid sig själv hela tiden om man bara lägger på filten. Vi får typ linda in honom i filten så han inte kan sprattla med armarna.
Inte alls då det medför risk för PSD att linda in dom. Barn ska kunna röra armar o ben säger dom. Har fundderat på sovpåse. Den går inte sparka av och inte kravla in under. Tror IKEA har haft va?
Tack för all omtanke efter gårdagen. ÄR ännu lite skakig.. Fåniga mamman..
Sekundär drunkning ja. VI hade en patient som hängde sig på avd. Hen skars ner av personal men hade nästan lyckats. Men efter ngn tag blev hon blå och det fick bli stora pådraget. Väldigt otäckt. Gick bra, men brr.
Måste väcka bebisen nu.