• MissKaos

December bebis 2013

Jag gör som man inte ska..

Lägger henne på sin kudde i min däng ammar henne till sömn bär över t spjälisen. Hon är inte ledsen när hon vaknar o har somnat on själv ngn gång.

Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-02 14:50:25 följande:
    Va underbart plopps!! :) jag tar gärna emot tips på hur man får bebisen att sova i egen säng!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..eller så struntar jag i psykologen och gör fel eftersom det funkar...

Plopps80 skrev 2014-03-02 16:27:27 följande:
    Jag har inga bra tips gör lite olika. På dagen lägger jag alltid ner Ludwig när han är trött så han får somna själv. Det funkar 9 ggr av 10. På kvällen är det knivigare. Ammar honom till han är komatrött och lägger ner honom i sängen. Inte ofta somnar han men ibland. Annars går vi med honom tills han somnar och lägger ner honom sovande. Ibland vaknar han, ibland sover han vidare. Skulle säga att Ludwig sover 95% i min säng men vi kämpar på. Är bjuden på föreläsning med två barnpsykologer om sömn på BVC på tis 17-18:30. Ska bli mkt intressant. Kanske något för dig miss kaos

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Lär inte hända ngt nu han.är så stor.. vi fick börja m mat när vi var tre månader...

Imorgon packa traderaprylar och gå till posten. Fick bra betalt flr vissa saker. Hoopa folk blir nöjda!

Plopps80 skrev 2014-03-02 20:49:06 följande:
    Så kul när det händer så mycket. Gav honom lite yoghurt på fingret förut. Har lite Ågren att det var dumt. Men han är så intresserad när vi äter.

• MissKaos

Jo jobb blir det ju.

Men 2400kr är mkt pengar! ! Borde nog sälja oftare o inte vänta tills jag har så många auktioner. Men åh andra sidan kommer pengarna bra till pass när man är f-ledig. Kan shoppa bra m vårkläder t kidsen för det.

Jis skrev 2014-03-02 21:45:34 följande:
    Jag sålde oxå en del på Tradera, det är så jobbigt att packa och skicka, och sen hoppas att alla blir nöjda

• MissKaos

Ja hon fångar gubbarna i babygymmet nu! Blev två månader 21

FiaFunderar skrev 2014-03-03 11:49:46 följande:
    Lisen är som sagt 9 veckor nu och hon har börjat sträcka sig efter saker och greppa tag. Varje gång vi lägger henne på skötbordet så sträcker hon sig efter figurerna som vi hängt där ovanför henne.

Känns tidigt men det kanske det inte är? Greppar era små gullegryn ännu?

• MissKaos

Testat en filt över huvudet på honom upp åå din axel mär du ammar?

sarak skrev 2014-03-03 13:54:45 följande:
    Här är en som inte längre har ro att amma dagtid. Blir så arg när man försöker lägga honom till bröstet. När det gått 3-4 timmar sedan senaste amningen och han är kinkig förstår man ju att han borde vara hungrig, men nej, ska INTE äta. Får locka och truga innan det går och mycket skrik och bök. Nyss var han alldeles hopplös, inget var bra. Tillslut fick jag gå runt och amma. Försökte sätta mig efter ett tag, men du blev det kink. Måste testa amma i sjalen tror jag, tungt att bära ammandes bebis! Tror han tar igen utebliven amning på nätterna. Då är det aldrig några problem utan han tuttar gladeligen på både ofta och länge. Håll på att bryta ihop vid 4 inatt, var så trött och han bara åt och åt. Brukar kunna sova när han ammar, men har legat mycket på sidan nu och får ont i höfterna. Blä..

• MissKaos

Gött!!

Jis skrev 2014-03-03 11:06:45 följande:
    Misskaos, sålde oxå för 2400kr

• MissKaos

Elsa fick en docka av grannarna idag. Hon log mot den urrade högljutt sen tog hon den o stoppade i munnen. Hon struntar visst i att hon inte är gammal nog för att ta ännu... kul såg der ut! Isak hade samms dockor i sin sängmobil son den E fick. Roligt dom ärå söta

• MissKaos

Isak var med tidig men inte som E. Båda är överburna dock

• MissKaos

Dela med dig sen!

Har isak hemma idag. Fast han är ute med en kompis o hennes pappa. Får nog fixa lunch till alla! Kommer folk ikvöll o hömtar vunna auktioner. Skönt.

Plopps80 skrev 2014-03-04 09:44:15 följande:
    Har fått jätteont i bröstet igen då Ludde strulat vid amningen. Kommer nog snart lägga ner detta. Idag ska jag på föreläsning på BVC om sömn med två underbara personer. Ska bli så kul att prata med andra och höra vad de har att säga.

Svar på tråden December bebis 2013