• MissKaos

December bebis 2013

Fy fan! Stackars hund o stackars er. Blir så arg när man hör om dessa förgiftningar. Var bor ni?

Tuttiluttan skrev 2014-03-04 14:31:22 följande:
    Har haft 2 tuffa dygn..

Lillan har börjat vakna om nätterna igen för o äta o blöjbyte, absolut inget jobbigt med de..

Men vår älskade vovve är så sjuk hon har i 2dygn inte kunnat behålla ngt hon ätit eller druckit..

Vi måste ut med henne ca 1gång i timmen.. Vi bor på 3:e våningen utan hiss och detta springande knäcker en, ingen sömn då hon väcker oss hela tiden o vill ut.. Varje gång vi går upp o ut med henne så vaknar lillan..

Symtomen börjar likna förgiftning ( glykos )

Ni har kanske läst om de som slänger ut dränkt hundgodis/kött? ( glykos ) för att förgifta hundar.. Vi fick en akuttid till veterinären o mannen är iväg med henne nu..

Ohh, mår lagom dåligt själv just nu...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Samtidigt är det fantastiskt att kunna vaccinera och skydda sina barn. Tänk på dom som fick polio.. eller stekramp. Följdetna är ju katastrofala. Hemska sjukdomar..

Cornelia 084 skrev 2014-03-05 09:40:51 följande:
    Usch, idag ska Maya vaccineras och jag har lite smått ångest över det :/ Tycker egentligen att det är väldigt olustigt att spruta in virus i hennes rena och oförstörda kropp :(

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hetsäter och spyr gör min. Fast hon är ok att amma oftast.

Föräldrgrp.. nä inte denna ggn. Får hönga lite m Plopps och hennes barn istället!

Plopps80 skrev 2014-03-03 21:24:20 följande:
    Ludde är jobbigast i världen att amma. Drar mig för det. Han är sååå stressad vid bröstet. Hetsäter och släpper och spänner sig. Vet inte vad han sysslar med. Sjukt jobbigt!!! Har fruktansvärt ont i brösten. När han äter på natten/tidig morgon äter han i sömnen och då är han lugn. Står bara ut fast jag inte fattar hur. Ska snart börja med smakpotioner och hoppas han ska få upp ögonen för gröt och banan så man kan minska på amningen.

• MissKaos

Vad skönt! Nu hoppas vi ni får sova gott inatt hela fsmiljen.

Tuttiluttan skrev 2014-03-05 15:48:54 följande:
    Efter 3 jobbiga dygn så mår vår tik bättre! Som tur va så var de inte glykos förgiftning, dock hade hon fått en inflammation i tarmarna som gjorde att hon hade svår diarré ( avföringen om man du kan kalla de det var i stortsätt bara blod )

Hon har fått special foder, antibiotika och en kräm som återställer tarmfloran! Nu sover hon som en stock o har inte behövt sköta magen på snart 15h, så det går på rätt väg!

• MissKaos

Myser min underbara unge sov så sött inatt! Känner mig pigg idag. Hon somnade 21 vaknade åt 2 sov till 6. Låg dessutom i Sin säng! 6-7 i min. Sen gick vi upp. Städerskan kom vid 8. Nu på väg till city för att testa om E sover i vagnen medans jag gymmar. Antingen funkar det eller inte. Ska vara lyxhustru idag typ luncha på stan kolla klart på villervallas outlet sonens ben är långa och armarna med.. hans onepice är kort o han vill ha villervallas likadan som den han har nu. Han hävdar den är lagom.. Om jag får för bebis! Bra att ebn av vårdkedjans mottagningar ligger på Järntorget. Hiss skötbord o gratis kaffe... skaposta mina sista tradera paket med. Började göra nya auktioner igår. Blir många igen. Och sen en sväng med det innan sommaren.. har mängder att lägga ut då mrded. Tänker det sla bli mer plats i garderoben men det fylls ju på igen.

• MissKaos

Ja. Läckblöjot.

Tips? Bit ihop det blir bättre när dom börjar äta fast mat!

Irlais skrev 2014-03-07 13:12:30 följande:
    Jag blir tokig på läckande bajsblöjor! Vissa dagar byter jag kläder på lillen 3-4 ggr, känns lagom rimligt...

Sambon är övertygad om att jag "gör något fel" för när han sätter på blöjan läcker den ju inte. Han ser inte kopplingen mellan att han tar mycket färre byten (och oftast blir det inte bajsblöjor av dom heller) och att det är färre läckage. Ja ja.

Har ni också läckande blöjor (främst vid ryggen) eller klarar ni er bättre? Tips?

• MissKaos

Testar lidls blöjor. Tycker dom är bättre. Libero sitter sämst pampers bättre. Korsdra blöjorna kan hjälpa men det är ju det att dom inte kan ta hur stor volym som helst på hut kott tid som helst. Tyvärr...

Plopps80 skrev 2014-03-07 13:47:37 följande:
    Varje gång Ludwig bajsar har det läckt. Först läckte det i ryggen och då bytte jag till större storlek. Då läckte det vid låren. Men jag sätter blöjan rätt hårt runt låren och ser till så ingen kant är vikt. Nu är det lite bättre. Sen bajsar han väldigt sällan numera. Han har inte bajsat sedan i söndags. När dottern var liten läckte blöjorna någon enstaka gång men nu är det ju katastrof. De måste ha blivit sämre!

• MissKaos

Plopps vilken skräck en veckas bajs.. har just fått två dagars av E. Det räckte..

Jag bara shoppar! Sommarkläder på villervallas outlet. Nu har båda ungarna 2 omgångar o sonen ny onepice. Såg att hans gamla satt på halva vaden plötdligt...

• MissKaos

Särskilt nu. Handlar man för 300 får man ett pkt för 20kr.. vi har lidl nära å handlar där ibland.

Plopps80 skrev 2014-03-07 17:03:49 följande:
    Bra att du kan skriva om det. Låt känslorna komma och acceptera det du känner. Tänk tankarna fullt ut. Gråt en skvätt. Det kommer bli bättre. Känner så ibland jag med! I veckan har jag haft två riktigt dåliga dagar. Ena dagen tog sambon barnen och gick ut. Jag sov i 3 timmar. Jösses var som en ny människa. Sömnbrist, trötthet och brist på egen tid kan knäcka en. Blev inget bajsbad han bajsade idag och libero 3 tog det. Inget läkage. Massa bajs och nöjdare bebis. Har också hört att Lidl har bra blöjor. Kompisen köper de.

• MissKaos

jag tror det är som det är. Isak läkte med kiss det gör intr elsa. Tror det blir mer tryck på ett ställe när pojkar kissar. Brandslang lixom.

Testa lidls blöjor? Upplever att dom tar mer!

Repan skrev 2014-03-07 19:02:48 följande:
    Alltså vi har storlek 4 men bajsblöjorna läcker ändå. Vad ska man göra? Ska väga nästa vecka, men han lär ju inte väga mer än 8 kg o storlek 4 börjar ju på7 ...

Svar på tråden December bebis 2013