• Plopps80

December bebis 2013

Skippar kub. Har fått tid 11/7 på rul. Hoppas verkligen bebisen är frisk. Har ätit Hemofer i 3 dagar nu 4 tabletter/dag. Börjar redan få mer ork och livslust! Är inte heller så frusen! Hormonerna verkar lugnat sig och jag mår inte alls illa längre. Förutom att jag är lite tröttare än vanligt känner jag mig bara tjock inte gravid. Älskar spökveckorna. Njuter av att detta är min sista graviditet. Avskyr rent ut sagt att vara gravid. Dock känner jag små fladder i magen och det är inte gaser. Detta är på ett annorlunda sätt. Det ÄR mysigt. Längtar tills man känner riktiga sparkar. Ha en bra helg alla!

• Plopps80

Som ni såg är min mage enorm. Är i v 14 imorn. Min tarmsvullnad har inte lagt sig alla tror jag är i vecka 20 eller väntar tvillingar. Kan inte vara stolt över min mage. Känner mig inte vacker. Men däremot mår jag himla bra. Presis samma i v 14 sist. Allt deppigt försvann och alla krämpor Ska njuta nu! Så skönt att inte må illa eller vara dödstrött hela tiden. Hemofer verkar göra susen och min stenhårda mage sköter sig bättre men har inte ont eller är lös i magen som jag blir av tex niferex. Här är en bild av dagens mage: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zps06c66dd8.jpg

• Plopps80
    LillaBulan skrev 2013-06-03 22:36:53 följande:
    Inte hängt här så mycket på senare tiden. Min borderline och hormoner har gett mig en fruktansvärd ångest. En ångest som gör att jag inte klarar av att äta. Jag tror matproblemet har satt sig som en spärr då BM sa sist "du får inte gå upp så mycket i vikt" och sedan satte sig den spärren direkt. Gråter konstant, ligger under mitt kedjetäcke för att lugna mig och äter lergigan mot ångest. Så här dåligt har jag inte mått på länge. När ångesten är som starkast så tänker jag att jag inte vill mer men när jag mår bra så vill jag givetvis ha min lilla bula. Någon som mått på liknande sätt eller är jag helt udda? :(

Har inte upplevt det du upplever men jag har varit deprimerad och allt har känts mörkt inuti. Jag är känslig mot hormoner och min BM sa att hjärnan badar i ett hormonbad och det är mycket vanligt att man mår dåligt första trimetern. Min älskade hund dog hastigt för 3 veckor sedan och efter det har jag känt att allt varit meningslöst. Nu börjar det vända och hormonerna stabiliseras. Har man en grundsjukdom som du har kan jag tänka mig att alla symtom förstärks vid en graviditet. Det viktigaste är att du har stöd och ett kontaktnät när barnet fötts. Efter förlossningen är det ännu mer hormoner i omlopp och att dessutom sköta en bebis som kräver enormt mycket av en samtidigt som man har Sömnbrist och det kan vara väldigt jobbigt psykiskt och fysiskt. Jag fick förlossningsdepresion. Visste inte då att jag är så känslig för hormoner. Denna gången har jag en kurator och en barnmorska som vet att jag kan behöva extra stöttning. Vänner och familj vet också. Och jag vet att jag kan känna mig deppig men att det kommer gå över.
  • Plopps80

Jag har skitont i livmodern när jag är kissenödig. Strålen är svag och det tar tid att kissa som om något täpper till. Idag när jag skulle göra nr 2 svartnade det framför ögonen av smärta i livmoder/ligament när jag tryckte. Är inte hård i magen alls men kunde inte ens trycka lite utan denna hemska smärta. Var jättenödig så jag fick trycka trots smärtan och då kändes det som jag skulle svimma. Har ringt BM och hoppas få komma dit imorn. Vi reser på ons och ska vara borta ett tag vill inte behöva oroa mig. Hoppas man kan få ett ulj och se så allt står rätt till men det tvivlar jag på!

• Plopps80

Jag reagerar starkare på pollen. Är röd i ena ögat och det kliar. Nyser och är täppt i näsan och vaknar varje morgon och är skrovlig i halsen. Är mycket pollen i luften många känner av det.

• Plopps80

Men Babylängtan är du helt säker på mf? Kan det inte vara blod från tappen? Uch vad tråkigt :( kramar

• Plopps80

Ser för jävlig ut! Magen är som en ballong alla frågar om jag väntar tvillingar. Har gått upp 5,5 kg är i vecka 15. Men hade innan plusset lagt på mig 3 kg så jag är grotesk mot hur jag brukar se ut... Vill inte bli stor som ett hus Har RUL 11/7 då ska jag be om att få se könet på bebisen. Vill inte ha någon överraskning utan vill planera. Är ingen genus fantast... Hoppas bara dom kan se för jag vill inte betala för könsulj!

• Plopps80

Miss K. Det kommer bli tufft här också att bli av med kilona. Sist var det stenhård kosthållning och träning för mig också! Jag fick slita för att få bort kilona. Så länge jag ammade slet kroppen med att behålla allt fett först när jag slutade amma gick jag ner. Hoppas det rinner av oss denna gång Nej det är inget vidare att hela tiden få frågan om det är två barn och trots att man svarar att man gjort ett VUL och ett ulj så kontrar folk med att den ena kan ha gömt sig. Suck!!! Vad spännande med rul! Men varför så tidigt? Hoppas bebis visar upp sig så ni får reda på könet. Har du någon känsla? Jag var tvärsäker på pojke först men nu tror jag flicka. Fast hade inte blivit förvånad om det blev pojke. För dotterns skull vore det kul med en syster för det önskar hon sig. För min del vore det kul att få uppleva en son och sambon säger att det inte spelar någon roll men tror han längtar efter en son i smyg! Har inte sett bebisen sedan 8+1 känns lite läskigt tänk om den dött lite ångrar jag att jag inte gjorde kub! Känner hur det sträcker i magen och lite fladder men kan lika gärna vara tarmar. Längtar efter bekräftelse nu att den lever.

Svar på tråden December bebis 2013