• MissKaos

December bebis 2013

..håller med.. eller det var lite mysigt men mycket meckigt o jobb o stress.

Plopps80 skrev 2014-03-17 08:18:16 följande:
    Babysim upplevde jag som dyrt och fruktansvärt stressigt. Vill inte vara negativ men tror ni får mysigare med 14 åringen om ni badar på egen hand. Man badar bara 20 minuter typ per gång och det kostar skjortan. Dessutom massa bebisar som ska ducha och ha på blöjor och som efteråt ska kläs. Mkt skrikande små. Vill bara vara snäll med detta

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Och ett väldigt focus på att dyka. Min son älskade att simma men hatade att dyka och ändå var det så extremt focus på det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

3kvällar har mina barn sovit 19:30. Så skönt...e har vaknat o ammat ett par ggr och sen sovit 22-02. Hon sov till 23 i sin säng sen gick der inte, men hos mig snusade hon gott. Misstänker ju hon har haft flunsan fast milt. Båda ungarna fiser nu så det luktar avlopp eller ngt annat hemskt. Man blir ofta knepug i magen av influensan o efter. Läst på lite är tydligen ofta lätt för småbarn hon har inte haft direkt feber men känts lite varm ett par ggr. Så nuär hon sig lik igen.. hoppas hon ska sova länge i vagnen nu på väg t gymmet! Verkar tamigtusan omöjligt att gå ner i vikt btw. Magen krymper iaf lite. Var svårt efter isak med gick ner när jag slutade amma honom blir så hungrig av amnandet.

• MissKaos

Inte bara jag då. Har en fetmage dock. Bulldeg. Vill komma i moma sommarkläder..

diet ja hmm inte när jag helammar iaf. Men sen blir det nog hårda tag mot späcket.

sarak skrev 2014-03-17 09:47:21 följande:
    Jag vet, har typ slutat väga mig, ingen idé. Tränar massor och börjar känna mig nöjd med kroppen. Överkroppen har blivit "smal" igen. Magen är ganska platt faktiskt. Extrakilona sitter på höfter, rumpa och lår och det verkar sitta rejält. Är hungrig jämt, är uppe och äter på nätterna till och med. Men det får vara så, vägrar vara hungrig och dieta, det får åtminstone vänta tills jag slutat amma. Om kilona fortfarande sitter kvar då får man väl börja överväga någon form av diet. Dags får frukost nummer 3 nu!! Eller vi kanske kan kalla det mellis den här gången?

• MissKaos

Han dök ju varje vecka... vi kastade bla barnen till varandra så dom kom under vatten. Han höll sig fast på min rygg o jag simmade under vatten etc. Inte första kursen..

Boel skrev 2014-03-17 17:51:03 följande:
    Kan små bebisar ha huvudet under vattnet?

Jag funderar på om man ska vara noga med att inte huvudet hamnar under vattnet när man badar med dem?

• MissKaos

Du Ser helt ok ut.

..men jag klagar ju själv så..

Har ju sett bilder hur du såg ut innan och du var ju riktigt smal. Jag har väl samma skillnad så jag förstår

Plopps80 skrev 2014-03-17 14:05:12 följande:
    Ja när ni pratar om vikt kan jag ju säga att jag ser ut som själva fan. Är så fet brukar vara smal och smärt. Har tappat alla muskler och har 13-14 kg att gå ner. Förstår inte hur stor jag är men ibland går det upp för mig och då bryter jag ihop.... i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/D191D8B3-2A3B-498A-A439-D086BE10DBD2_zpsru0ln5dn.jpg

• MissKaos

Jag har massor av fina kläder. Försmå!!

Plopps80 skrev 2014-03-17 20:36:59 följande:
    Nä det är ju så miss kaos. Man är hårdare mot sig själv och man vet ju hur man såg ut innan. Kan inte ha några kläder.

• MissKaos

Förstår dig! Frustrerande när man blir så trött..

Repan skrev 2014-03-17 22:12:48 följande:
    Nattar bebis i spjälsäng sen ngr dagar. Typ två jäääävla timmar varje dag, slänger ungen på tippen snart.

Astrött vägrar sova pruttar slår sig själv skriker upp o sövas somnar ner vaknar pratar m väggen slår sig upp o ammas byta blöja ner nästan somna väcka sig själv osv i ALL JÄVLA OÄNDLIGHET. Faaan vad irriterad jag blir på det. Hur svårt är det? Blunda och sov! Aaarrrgghhh

• MissKaos

I spjälisen och bara gå..

Repan skrev 2014-03-18 10:04:13 följande:
    Dels för våra ryggar o dels för att ibland får han inte sova med oss och då vill jag att han ska ha sovit i spjälsägen så att den inte är helt främmande, till exempel när någon av oss druckit alkohol. Och så är det bara att börja långsamt så att om tre månader kanske spjälisen ite är några konstigheter.

Det är inte dramatiskt så att han skriker, inte mer än när vi lägger honom i vår säng. Han kommer inte över sömntröskeln ibland o då skriker han. Annars är det ju sånatt av dessa 2 timmar kan 30 minuyer vara i min famn då jag sjunger för honom.

Skrattar lite åt rådet att försöka se bortom mig själv o förstå bebisen - hehe! Som om jag skulle glömt att testa det? ;) ibland blir man frustrerad ändå. Det mest frustrerande är ju att han är så så trött. Han går feån pigg till övertrött direkt liksom. Svårt o fånga bara trött-stadiet.

Jag har likt moruri inget dåligt samvete över vad jag tänker utan jag kan skratta åt det. Tippen, sopen, toan! ;)

• MissKaos

Min stora är billig nu. Han kommer instormandes just när lilla ska sova o håller på att somna -ammad. Resultat hon sover inte.

lilöa hsr sovit på mig. Sov i sin säng (ilagd sovandes) från 18:45-20-24 typ. Sen hos mig tilö 3 sen ville hon väl sova men gick inte flytta 1cm o ville ha bröstet i munnen.

Totalsömn för mig typ 4h. Vi gick upp kl 8. Kokat femminuterskola med sonen. Kul o gott men inte nyttigt. Ska t gyn sen för cellprov. Hade tänkt gå (maken jobbar hemma så stora ska inte med) ösregn.

Svar på tråden December bebis 2013