• MissKaos

December bebis 2013

Blir inte aktuelltåpå länge då.

Plopps80 skrev 2014-03-28 19:04:47 följande:
    Det finns vanilj och fruktkrokar också men de innehåller tillsatt socker.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Men Fia så gräsligt. Går ju inte ens förstå. Kramar!! Massor av kramar

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vad är BLW?

• MissKaos

Aha. Elsa äter glatt halva riskorn. Överväger att koka en potatis och ge lite av. Måste köpa osaltat smör. Hål i minnet!

Plopps80 skrev 2014-03-28 22:16:38 följande:
    När bebisarna äter bitar ist för puré. Inget för min bebis.

• MissKaos

Onorse vaknade Elsa 5:15.. somnade on uag fick sms 6:07 hade tfn under kudden *smart* sen kom storebror kl 7. Då sov ju hon gott till 8.. ifs somnade hon 18:45 igår.3 uppvak rätt tätt fram till 21 sen 3 uppvak till 5:15 så ok egentligen

• MissKaos

Potatis gottgott säger Elsa.

Hon tigger när vi äter nu. 2msk mat är lite såklart men oj vad gott. Palsternacka eller morot idag med potatis. Blanda elker ge som rvå klickar. Hnm.

• MissKaos

min unge fick 1/2smakport gröt att börja med.ökade så fort jag såg att hennes mage var ok med det.Nu är vi uppe i två och lite banan.

På dagen lite potatis tex. Kanske 1-2msk. Mosar den.m smör o lite kokvatten så det blir lagom mängd. Sen kan hon få ngt riskorn eller ngt mjukt vi äter att smaka på

Mourori hon gapar och säger eheh så högt hon kan när vi äter.. väldigt komunikativa är dom ftån start

Plopps80 skrev 2014-03-30 23:08:02 följande:
    När man börjar ska det vara väldigt lite max 1-2 tsk. Och en gång på en dag. Sedan kan man successivt öka. Nu har jag gett Ludwig mat i två veckor och han äter kanske 3-4 tsk och kan få två portioner/dag. Har aldrig sett något roligare än Ludwig och banan. Han älskar det! När jag tar fram bananen blir han spänd och så får han suga på den. Han ammar bananen och det ser så jävla roligt ut alltså. När jag tar bort bananen och försöker äta lite själv tar han tag i skalet och vägrar släppa. Idag stod han i knät när jag åt banan och han slängde sig mot mitt ansikte och la läpparna över mina och försökte suga ut banan ur min mun. "Pussade över" lite tuggad banan och som han smackade och åt. Jag skrattade verkligen ihjäl mig. Tårarna sprutade och jag fick inte luft. Han såg helt galen ut. Måste filma när han får banan för det är underhållning på hög nivå

• MissKaos

Då hade jag gett på kvällen istället...

..mer sömn nattetid förhoppningsvis. .

corky skrev 2014-03-31 18:05:12 följande:
    Ok,tack för svar. Jag har gett lite gröt på mornarna nu en vecka. Han gillar det och magen funkar fint!

• MissKaos

Åhh! Kul. Molo är så fint.

Jag är astöntig. Vill inte åka på charter försen bebis har fått två vaccinsprutor. Hade ju varit perfekt med en restresa nu egentligen.

Mamma har varit på besök. Mysigt men massa gott fika skumpa god mat etc resulterade i 2kg plus. Jag som har slitit med dom kilona redan.

Plopps80 skrev 2014-04-01 22:11:00 följande:
    Har fyndat sjukt mycket i Danmark idag! Har köpt molokläder för 600:- en mössa, en body och en jumpsuit skulle kostat 850:- Köpte converse för 360:- och pilgrimsmycken som kostat 700:- för 350:- så nöjd.

• MissKaos

Testat böcker under frambenen på sängen? Är han det minsta förkyld kan det hjälpa. Kan hjälpa om han har lite skallebank med.

Inga fler idéer. Men kram! Sååå frustreande o hjärtskärande aåklart.

corky skrev 2014-04-04 08:19:29 följande:
    Värsta natten hittills! Alfred har vaknat minst en gång i timmen och varit ledsen. Blev lugn direkt jag tig upp honom, men blev ledsen direkt jag skulle lägga bort honom. Provade att han skulle sova brevid mig, det gick en stund sen vakna han och var ledsen. Fick sätta mig upp med honom i famnen och då somnade han. Så där höll natten på! Jag är helt slut! Och undrar förstås vad som händer, hur jag kan hjälpa honom. Det märks att det är nåt som plågar honom, och jag vet inte vad jag ska göra..

Svar på tråden December bebis 2013