• MissKaos

December bebis 2013

Jo men så säger min bbx med..

fy 20!! År sedan jag var på bvc då sa man helt anmat och det har ändrats fleta ggr.

Han i te klart innan..

man gör ju olika och jag antar alla ser sitt barn och denn individ det är och väljer utifrån det. Elsa lräktes ju hemska kaskader och lite fast mat hjälper hennes mage. Skönt för oss alla. Jobbigt med nerspydd säng bebis (som fick utslag av det dessutom) klädet etc

Blev så mkt bättre.

Idag åt jag sushi. Petade ut en avocado ur en rulle och lite ris till. . Namnam enl fröken. Ikväll får hon sitta jämte brorsan då får hon potatis och ngn grönsak. Igår åt hon väl 1-2msk totalt varav 1/2tsk lax. Och frukt. Hon vill äta själv. Visade bild för bvc tydligen extremt tidigt. Så ni kan ju gissa var käket hamnar.. kommer inte undan tvätten

Imorse fick hon lite Smörgåsrån. Svåry att ta det i handen hon tar ju det mitt i näven som sen ska in i munnen.. får hjälpa henne med några smulor

Plopps80 skrev 2014-04-24 14:20:58 följande:
    Pratade just med BVC som tyckte det gick jättebra att byta ut några mål ersättning om dagen mot gröt och fruktpuré. Bra att fånga barnets intresse sa hon. Väldigt bra BVC sköterska! Ang fler barn är det de sista jag vill. Kan inte tänka mig att vara gravid och föda en gång till och första bebistiden är inget jag saknar. Är så nöjd så nöjd

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nää trivs inte i värsta sunket.. men sådär perfekt blir det aldrig. Inte i vanliga fall heller. Cyklar till jobbet och där rök frissan. Den här bruden var lixom blank hela hon. Varenda hårstrå rätt.. imponerande. Hur får man till det?

Så. 3:bajsblöjan och e slocknade sen. Vi har ju gympat idag. Då blir man trött. Så kom allt bajs ivägen för sista sovluren. Fårse hur kväll/natt blir.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Måstr styrs upp MIG så jag kan ha mina kjolar i sommar. . Ingen går över knäna *s*

Typ 7kg kvar nu. Men degen på magen.. är ju imte bara kilon. Tappad muskelmassa osv. Kommer inte ha synliga magmuskler i sommar.

• MissKaos

Gaaahhh! Storebror väckte upp bebisen ordentligt vid läggdax för honom. Nu somnar hon inte om. Han känner sig så åsidosatt fast han gillar henne.

mamnan är skittrött. Kommer vara däckad imorgon.

Dåligt samvere för stora som behövde mer tid idag.

• MissKaos

Skönt att man.är olika! Har ju fem år mellan mina och för oss var det bra medans andra vill ha så tätt det går.

Boel skrev 2014-04-25 22:52:00 följande:
    Vi vill inte ha några fler ännu på ett tag.

Det är en konstig känsla, men jag älskar min son så enormt mycket att jag inte kan tänka mig att dela den känslan med någon mer ännu. Vill bara njuta av honom, men många säger att man saknar den där bebistiden efter ett tag.

Jag satte in en kopparspiral och är supernöjd :)

Nu ska både jag och sambon satsa på karriären några år.

Att amma är mysigt och sonen älskar det, så vi har inga planer på att börja med matportioner ännu. Men om man har ett barn som är nyfiket tycker jag att man ska börja när han eller hon är redo!

• MissKaos

Men ja.. jag var stor redan v8. Åh fan kommerju alsrig mer förösöka dölja en mage.. sorgligt.

meb men. Tjock nu med. Gått upp lite igen under o efter påsk. Skärpning. så fort sockersuget har satt in!

Kokat lite pure idag. Broccoli/blomkål mums hälsar Elsa som tycker mamma är lite snål.. kan man inte få mer? Äpple o katrinplommon blev med gott..

• MissKaos

Ja enl rek kan man ta 1-2glas/v.

Jag drack en öl till grillat i helgen. Fantastiskt gott..

Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-28 14:35:50 följande:
    Jag har en liten fråga gällande alkohol å amning. När man helammar, kan man då dricka alkohol? Vet att en del säger att man kan ta ett glas i veckan? Men törs man verkligen det?! :S

• MissKaos

Haft typ mensvärk idag. Tips på varför? Tror inte mensen kommer än på länge

• MissKaos

Efter isak tog det över ett år. Regelbundet blev det väl inte försen jag slutade amma efter 50månader.

moruri skrev 2014-04-28 20:38:04 följande:
    URK, avundsjuk på er som inte fått tillbaka någon mens!

• MissKaos

Efter isak tog det över ett år. Regelbundet blev det väl inte försen jag slutade amma efter 50månader.

moruri skrev 2014-04-28 20:38:04 följande:
    URK, avundsjuk på er som inte fått tillbaka någon mens!

Svar på tråden December bebis 2013