• MissKaos

December bebis 2013

Inte ännu väntae på tykännas perioden. Borde vara åå ingång härmed.

JMP skrev 2014-04-29 11:23:30 följande:
    Är era bebisar blyga? Elise tål knappt att någon annan än jag, hennes pappa eller hennes mormor pratar med henne.. Då blir hon ledsen och skriker. Hon kan vara på hur bra humör som helst men sen om vi får främmande blir hon orolig och skrikig även om det bara handlar om en enda gäst! Hon är fyra och en halv månad. Tänkte om det har med åldern att göra eller om hon bara är så helt enkelt :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ca 1g/månad

moruri skrev 2014-04-30 10:34:16 följande:
    Hur ofta går ni till Bvc nu? Sist vi var där va 28 feb. Hade tid förra veckan de ställde in pga sjukdom. Men känns ju som evigheter sen sist. Inte för jag tror han inte växer som han ska men skulle ju vara kul att veta vart han ligger på kurvorna nu.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ca 1g/månad

moruri skrev 2014-04-30 10:34:16 följande:
    Hur ofta går ni till Bvc nu? Sist vi var där va 28 feb. Hade tid förra veckan de ställde in pga sjukdom. Men känns ju som evigheter sen sist. Inte för jag tror han inte växer som han ska men skulle ju vara kul att veta vart han ligger på kurvorna nu.

• MissKaos

Vid fyra mån var elsa 66cm knappt 7kg. Olika former!

Plopps80 skrev 2014-04-30 11:20:37 följande:
    Då jag ligger inne för 3:e gången på 12 dagar... Var Pärra med Ludde på BVC idag. Han fick 5 mån vaccinet. Vägde 7,8 kg och är 65 cm. Han fortsätter alltså på banan kort och tjock

• MissKaos

Tills det inte känns bra för oss. Hon inte vill tex. Minst ett år gärna två.

Ammade stora länge

Serpenter skrev 2014-05-01 20:40:15 följande:
    Hur länge hade ni tänkt amma eller ge ersättning??

• MissKaos

Han åt mat med..

nej jag var fl ledig 1,5år. Sen ammade han ett par ggr/ dygn. Ofta när jag hämtade på fsk på kvällen o på mprgonen samt en gång på natten. Sen åt han ju alla mål eller blev erbjuden iaf

Felinne skrev 2014-05-01 22:45:32 följande:
    Var du föräldraledig hela tiden som du ammade eller jobbade du? Hur löste du det rent praktiskt med maten till honom på dagarna? Typ amma morgon, kväll, natt och vanlig mat på dagen eller något annat smart?

Jag älskar att amma och vill gärna göra det så länge som möjligt men kommer börja jobba i början på oktober så är lite orolig över hur det ska gå då.

• MissKaos

Ja trist.. borde finnas massor att skriva om.

sömn. Ngn som testat tassmetoden?

Plopps80 skrev 2014-05-04 10:44:49 följande:
    Denna tråden är ju helt stendöd. Lite tråkigt kul att diskutera med andra som har bebis i samma ålder. Vi är ju några som håller i men inte mkt.

• MissKaos

Håller med!! Vila nu plopps du ska vara frisk nu!

sarak skrev 2014-05-06 15:59:11 följande:
    Gosa är okej, men ta det LUGNT nu människa och vila upp dig ordentligt. Åh vad skönt att få komma hem!

söta bebisar

Ammar Elsa äter 3/4 port gröt på kvällen och ca 2msk pure på dagen kanske 1/6 smörgåsrån eller en majskrok eller så. Hon får smaka lite av det vi äter men ammar väl 95%
  • MissKaos

Håller med!! Vila nu plopps du ska vara frisk nu!

sarak skrev 2014-05-06 15:59:11 följande:
    Gosa är okej, men ta det LUGNT nu människa och vila upp dig ordentligt. Åh vad skönt att få komma hem!

söta bebisar

Ammar Elsa äter 3/4 port gröt på kvällen och ca 2msk pure på dagen kanske 1/6 smörgåsrån eller en majskrok eller så. Hon får smaka lite av det vi äter men ammar väl 95%
  • MissKaos

Liiite a aviS på sovbebisar. Men ungen är så gla o go så det är väl ok att hon äter ofta nattetid. Mysigt men jobbigt med nattamning.

är hos päronen med ungarna. Kul men lite jobbigt. .

Plopps80 skrev 2014-05-07 08:03:11 följande:
    Ludwig sover numera hela nätter i sin säng mellan 20-06:30 vanligen utan att vakna alls. Ibland gnyr han lite och då lägger jag handen på honom. Han stensover som en stock. Helt annat än dottern men hon har plötsligt börjat sova till 7:30 från att ha vaknat 05 så vi sover längre än någonsin.

Svar på tråden December bebis 2013