Får du det som hjälpmedel eller medicin? Högkostnadsskydd på bägge väl? Priset är ju samma men inte för dig. Mycket pengar jue.
Sjuk bebis här genomförkyld. Slemhosta jättetäppt. Bara hon slipper följdsjukor. Huu. Jag o stora killen har haft samma. Han hadr feber hoppas hon inte får det.
corky skrev 2014-05-10 20:18:41 följande:
Nu har det gått några dagar som vi provat med mjölkfri ersättning, och man märker en tydlig skillnad! Från att vakna 5-15ggr natt, så har det varit 2 gånger per natt sen vi bytte ersättning.
Vi fick en burk ersättning på bvc i onsdags som vi skulle prova med över helgen, så skulle vi höras på måndag. Jag har doserat efter anvisning och Alfred har ätit den ca mängd de rekomenderar, men ändå tog burken slut under fredagen. Jag hörde av mig till bvc, men de ringde aldrig upp. Så jag skickade sambon till apoteket för att köpa en burk. Men nej, de fanns inget sånt hemma på något av våra tre apotek. Tillslut reserverades en burk på ett apotek 5 mil härifrån vi skulle kunna hämta i morse.
Så kl 10 när de öppnade hängde vi på låset.
Till min fasa så kostar en burk 220:- . EN burk som räcker tre dagar!!
Bvc har nämt att man får ersättningen på recept om det visar sig vara mjölkallergi, men apoteket hävdar att det fortfarande samma pris med recept!
Men jag kommer alltså få lägga tusentals kronor på mat åt grabben!
Ursäkta mitt långa och kanske röriga inlägg,men känner mig lite smått förtvivlad över att lägga sånna pengar på mat.