• MissKaos

December bebis 2013

Mys!

Planerar eller ja önskar resa till Grekland till sensommaren goda maten solen osv. åh!

Irlais skrev 2014-05-08 11:43:09 följande:
    Vi är i Grekland och hälsar på släktingar... Och oj vad folk älskar bebisar här! Får massor med kommentarer och folk som kommer fram och hälsar på bebisen. Även unga män ler mot honom och gullar vilket jag inte märkt av hemma direkt...

Hälsade på hos min kusin som också har bebis och då fick lillen smaka lite på en puré. OJ vad gott han tyckte det var, sträckte sig efter sked och skål och verkligen attackerade skeden när jag gav honom. Dags att börja med mat tror jag minsann!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jobbigt

Fint namn. Ovanligt och jättefint!

Min vaknar med ofta. Gjorde mon stora mef. Man blir galet trött. Fast hon vaknar nog inte 15ggr. Måste räkna efter.

corky skrev 2014-05-07 19:45:12 följande:
    Var på Bvc igår, Alfred är uppe i 8700g och 67 cm :) Diskuterade A nätter, då han vaknar 5-15 ggr per natt. Dr tyckte vi skulle prova mjölkfri ersättning en vecka framöver. Alfred har haft eksem några månader också som vi inte får bukt på, så jag hoppas verkligen vi har hittat en lösning. Började idag, så får se hur natten blir nu! Hoppas...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag har bytt blöjor i korridoren längst bak oå planet en gång. Tre ggr till Thailand 2 Gtekland 1 Turkiet innan stora blev fem. Det går resa om man vill men man får planera lite annorlunda.

• MissKaos

Någon av öarna tror jag Charter..

ja skötbordet på flyget är för spädbarn. .

9

Irlais skrev 2014-05-11 15:34:25 följande:
    Vart i Grekland ska/vill ni åka MK? Kan tänka mig att det blir blöjbyte i korridoren med större barn, var ju knappt så han fick plats på skötbordet nu...

• MissKaos

Får du det som hjälpmedel eller medicin? Högkostnadsskydd på bägge väl? Priset är ju samma men inte för dig. Mycket pengar jue.

Sjuk bebis här genomförkyld. Slemhosta jättetäppt. Bara hon slipper följdsjukor. Huu. Jag o stora killen har haft samma. Han hadr feber hoppas hon inte får det.

corky skrev 2014-05-10 20:18:41 följande:
    Nu har det gått några dagar som vi provat med mjölkfri ersättning, och man märker en tydlig skillnad! Från att vakna 5-15ggr natt, så har det varit 2 gånger per natt sen vi bytte ersättning.

Vi fick en burk ersättning på bvc i onsdags som vi skulle prova med över helgen, så skulle vi höras på måndag. Jag har doserat efter anvisning och Alfred har ätit den ca mängd de rekomenderar, men ändå tog burken slut under fredagen. Jag hörde av mig till bvc, men de ringde aldrig upp. Så jag skickade sambon till apoteket för att köpa en burk. Men nej, de fanns inget sånt hemma på något av våra tre apotek. Tillslut reserverades en burk på ett apotek 5 mil härifrån vi skulle kunna hämta i morse.

Så kl 10 när de öppnade hängde vi på låset.

Till min fasa så kostar en burk 220:- . EN burk som räcker tre dagar!!

Bvc har nämt att man får ersättningen på recept om det visar sig vara mjölkallergi, men apoteket hävdar att det fortfarande samma pris med recept!

Men jag kommer alltså få lägga tusentals kronor på mat åt grabben!

Ursäkta mitt långa och kanske röriga inlägg,men känner mig lite smått förtvivlad över att lägga sånna pengar på mat.

• MissKaos

Testat östras barnakut. Trevlig personal..

lillan hostade o kräktes så hon blev blå om läpparna iigår.slem men all mat kom ju upp. Har även jättetät näsa. Har spolat näsan på henne o gett nezeril från 2 år (på inrådan av en kompis som jobbar på biva deras öl tycker det är ok att ge vuxendroppar..) sedan dagen innab då hon inte kunde äta o slutade kissa..

tydligen spydde hon upp allt hon hade i lungorna så slapp inhalera. Käbde man sig lite dum.. lagom vi kom dit slutade hon spy o blev glad o fin i andningen. Hysteriska föräldrar lixom.

• MissKaos

Vaniljskr i? Varför? Är väl synd att försöka tvinga i honom om han mår bra?

Min bebis slemkräktes igen. Fy stackars liten. Allt hon hade ätit.. segt som en manet! Synd om henne så jäkla förkyld.

Otåligast skrev 2014-05-17 17:31:49 följande:
    Det var så länge sedan jag skrev här men jag läser ofta. Så roligt att följa er! Min lilla son blev 5 månader nu men är jämfört med era väldigt liten - 64 cm men bara 6800 gram. Han ligger dock precis på en kurva under absoluta normalkurvan & BVC-sköterskan förbjuder mig att vara orolig men jag kan inte låta bli - tycker alltid att han är smalast av alla bebisar. Har börjat ge ersättning för att se om det hjälper men det är inte lätt att få honom att ta det. Vaniljsocker i hjälper lite. Han är dock supersuperaktiv & i konstant rörelse så han förbränner ju massor. Han äter uselt på dagen då ju allt annat är så spännande - sedan varannan timme på natten. Pust. Inser att jag måste vända det genom att inte ge honom mat några nätter så att han blir hungrig på dagen men det är utmanande för mammahjärtat...

• MissKaos

Hon är bättre. Nä ingen feber som tur är! Hon är ren på lungorna, får upp allt det var ju min skräck.. nu kissar hon bättre igen. Äntligen. Varm blir det ju nu 22här idag inget kul om hon hade druckit sådär dåligt.

sarak skrev 2014-05-18 15:43:31 följande:
    Stackars Elsa! Nu får hon bli frisk. Fortfarande ingen feber? Pigg?

• MissKaos

Min fl var ok. Gjorde ont som satan men gick ju fort över. 3stygn. Apgar 10 10 10. 4,5 h från vi kom till bebisen var ute och hon kom tog det väl 10h tills vi var hemma igen.

• MissKaos

Avra Resort and spa. Kreta m ving

moruri skrev 2014-05-19 09:12:33 följande:
    Igår ringde min käre mor och bjöd med mig och pojkarna till Grekland i sommar! Kul! Aldrig varit där. Får skaffa mig ett pass till lillen då. Ska ta och googla runt och kolla vart det är mest barnvänligt. Hade ni tips här i tråden, var väl en drös som hade åkt dit?

Svar på tråden December bebis 2013