• MissKaos

December bebis 2013

Lilla Elsa spydde just sängen full. Efter att ha ätit blåbär..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Kokat babymat idag. Kokosmjölksgryta. Väääldigt uppskattat av Elsa. Även kokat en vegetariskgryta. Hittat saltfri buljong på hälsokosten. Gorde veggrytan jättegod! Imorgon ska det bli torsk i dragonsås m potatis o ärtor sen klarar vi oss ett tag. Mycket sånt nu!

Vägning mätning och spruta i förrgår. Feber igår.. stackars liten. Tur hon var ok idag. Käftis för mig och Elsa satt i tandsköterskans knä och var charmig undertiden. Inga hål mer än i plånboken. .

68cm och 7780gr. Växer så det knakar!

Jag kämpar på med kilona. -7kg på ca 4månader är väl ok börjar få tbx ngn form av muskler med..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

*pang*

Testa? Åk och köp ett nu så vet du sen!!

moruri skrev 2014-06-04 21:23:27 följande:
    Yey! Härligt att höra ifrån er!

Själv sitter jag typ skräckslagen. Min mens är 3 dagar sen och spydde i förrgår.

Vi har bara haft skyddat sex. Skjut mig om jag lyckats blivit gravid igen.

• MissKaos

Skönt!@

moruri skrev 2014-06-05 09:58:12 följande:
    Negativt test, då kan jag alltså andas ut nu!

Här jar jag bakat små kex till Elsa. Oj vad gott! Små thekakor mums! Osaltat eko och osötat. Bara hon ser ngt som liknar kexen gapar hon stort. .

50gr smör osaltat

2dl vetemjöl

0,5tsk bakpulver

2msk mjölk

låt smöret få rumstemperatur. Blanda allt noga kavla ut degen skär ut små kex ca 2*2cm baka på plåt 200gr ca 8 min.

Överväger att göra osötad hallonsaft och fixa isglass..
  • MissKaos

Japp! Hittade det där

Är han lika förtjust?

sarak skrev 2014-06-07 22:22:59 följande:
    Vad skönt Mouri! Fast tråkigt för oss andra, kanske behövs en ny bebis för att liva upp tråden

Miss K - Såna kex har jag gjort åt Rasmus också tror jag. Är det resept från Mejas mat?

• MissKaos

Har gjort thekakor därifrån med. Mycket uppskattade tänkte testa persiljerotsbollar ngn dag.

• MissKaos

Jag började tidigt med mat då min upplevelse är att det kan vara svårare runt 6 månader.

Elsa äter gärna. Hon åt sparris kyckling o pasta omixat förut idag skuret smått. Thaikyckling babystyle gillar hon med. Rabarberkräm ville hon haft meeeer mummsigt värre (surt å bra hade väldigt lite socker i hennes) vågade inte ge mer för magen!

Jag började med gröt som jag gjorde lösare än man ska+lite rapsolja i. Gav lite varje dag. Precis i början var det ju ovan koncistens.

siolina skrev 2014-06-09 10:20:53 följande:
    Har alla era ungar glatt börjat äta utan vidare problem? Jamil suger gärna på en bit gurka eler liknande men får våldsamma kväljningar om något kommer i halsen. Vet inte om han sätter i halsen eller kväljer.  Försökte med en fingerspets potatismos men det slutade på samma sätt. Vågar knappt ge honom något mer nu efter att ha provat många gånger med samma resultat. Varje gång känns det som att han kan dö.

Moruri, får ändå gratulera till att du inte är gravid. Hur härligt det än är med barn och bevbisar hade väl det varit lite väl maxat. :)

• MissKaos

Tror dom tar upp näring genom huden.

sarak skrev 2014-06-10 22:55:37 följande:
    Rasmus äter lite mat. Eller jag vet inte riktigt vad som är normalmycket. Har faktiskt skrivit upp ett dygn, kul att jämföra! Alla dagar är förstås inte likadana, men ungefär. Tycker han visar tydligt nu om han vill äta mat eller inte och när han vill amma. Skönt!!

06.00 amning

8.00 Gröt, äter nästan inget bara kladd

9.15 amning

12.00 1/3 burk barnmat + några skedar katrinplommonpure

13.45 amning, bara en liten slurk, förmodligen törstig

15.15 amning

17.15 bananplättar (kul att mosa runt i ansiktet och kasta på golvet, kanske fick i sig nåt), några skedar raberberkräm

19.30 amning

20.00 tekaka att pilla med medan vi åt

22.00 amning

03.30 amning

• MissKaos

Kollar lite vad E äter..

idag: ammar i natt en del. Sista kanske 6

Ca kl 8 Frukost 1/2 thekaka liten hembakt o vatten.+ammar

Ca kl 11 ammar

Ca 12 lunch ca 1/2 knappt barnmatsburk (brukar få hemlagat gillar inte burkarna så mkt) 1/3 banan vatten

Ca kl 14 ammar

Ca 14:30 en färdig smoothie banan/jordgubb/ yoggi lite blev kvar.

nu är kl ca 15

. Igår åt hon hemlagad lasange på kvällen och 2 istärningar frukt. Gjorde lasagne i egen form åt henne med risoni (minipasta) och tog bort köttfärssås innan fond o salt åkte i. Det är ju inget vatten i så svårt jfr m burkmat men hon brukar äta ca 2 penne om man mosar dom lika mkt kyckling och grönsaker eller knappt en köttbulle +couscous o gröns

På kvällens ca 3/4port gröt +1istärning frukt

ammas mellan målen samt efter kvällsmaten.

• MissKaos

Lindex rea!! Är man medlem fick man ta 3 bet för 2. Fyllt garderoberna till ungarna.

5 set till Elsa body/byxa el liknande

1munkjacka 1mjukisbyxa 1 tunnare långärmad 3 strumpor 3 kalsonger

650kr.

jag är nöjd!!

Svar på tråden December bebis 2013