• MissKaos

December bebis 2013

Jag vill ha sushi magnum mandel choklad m helnöt jordgubbar mineralvstten hembakade bullar cola.. chicken tandori. Ja ni fattar. Väger nu samma som när jag blev geavid m sonen.

Fogarna hindrar min träning. Cyklar till jobbet de flesta dagar blir 20km totalt/dag. Gymmet spinning el dtyrka 4ggr/vecka. Nada mao. Van att löpträna en del annars.saknar det!

sarak skrev 2013-06-17 17:30:47 följande:
    Jag är sugen på allt och hela tiden. Känner mig riktigt tjockis  Försöker hålla igång som vanligt ännu med ridning varje dag. Tävlade hoppning i helgen och ska tävla nästa helg, men sen blir det nog inga mer tävlingar på ett tag

Fast rida tänkte jag göra så länge det känns bra. Hur mycket och vad tränar ni? 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag tänker med använda samma vagn don sist. En teutonia från blocket. Ska fixa bromsarna och evt måla om sufletten. Den fungerade kanonbra sist!

crushelix skrev 2013-06-18 20:23:17 följande:
    jag tänkte använda samma vagn som förra gången, en combi, brio från 90-92, betalade 300kr på blocket. skitbra går in i små hissar där inga nya vagnar går in ;)

man kan vara fattig och nöjd förälder och bebis också. :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

R-ul?

Jag var där 15+3 och det gick tydligen bra. Snoppen syntes tydligt. Trebent unge eller pojk

mammatilltvå85 skrev 2013-06-20 16:45:37 följande:
    Jag var i v.16+1 igår när jag gjorde det...det är det tidigaste de gör i och säger könet....

Oftast är det nog bättre att göra det lite senare men vi ville inte vänta sedan var det enda tiden som fanns fram till augusti nångång....nu har han semester.

• MissKaos

Jag har med shoppat bebiskläder. Dock lite i 50 mer i 56. Min son hade inte 50 i bodys alls. Men jag gick över 16dgr. Dyrt ja. Jag råkade gå loss på polarns rea. Kommrr komplettera på ullared.. pyjamaser ffa. Man hinner ju inte tvätta hur mkt som helst!

Lugn midsommar hör mrd. Gäster och grillning. Vår son och deras barn leker bra ihop

mammatilltvå85 skrev 2013-06-22 16:41:38 följande:
    Lägger in en bid från igår magen v.16+3 Har ni haft en bra midsommar? Vi tog det lugnt, var vid ett slott på dagen utanför Norrköping, sedan var vi bara hemma och grillade och åt tårta, mysigt!

Alltså my god, vilken (internet)shoppingdag jag haft idag alltså! Galet!! Maken for och tvättade bilen ett par timmar och jag sorterade igenom det fåtal sparade plagg vi hade sen sönerna var små, kollade igenom vad jag skaffat hitills och vad vi behöver.....nu har jag shoppat MASSOR! hihi.....vi har ju köpt en bugaboo bee+ så nu har jag skaffat en babycocoon till den (svart vagn och offwhite/svart coccon, lättast att matcha med vagnleksaker, filtar, färger på kläder osv), även 3 set sängkläder från h&m home. också köpt snuttefiltar, massa söta bebiskläder, bodys osv där mycket var på rea, samt några söta nappar och napphållare, nån söt nappflaska osv. Crazy kanske, är ju bara i v.18 till veckan, hehe men jag är en sån som vill få saker klart i tid. Nu vet vi ju dessutom kön och att bebisen mår bra så jag tänker att varför vänta? Vet ju heller inte OM eller hur mycket förtidigt hon kommer kunna komma

=( KUL som tusan var det i alla fall att klicka hem det, men dyrt blev det, hrm....jaja, tröstar mig med att allt är saker vi faktiskt behöver. De storlekar jag handlat är 44-62 och mest i 44, 50 och 56....yngsta sonen hade 56 tills han var ca 5 månader (får små barn) så jag tänker att det ju ändå behövs lite grann....men nu tänker jag lugna mig till i höst när höstgrejerna kommer in, vill ju inte BARA ha ljusgrönt, ljusrosa, vitt och gult i november/december liksom....dock fanns mycket i grått och beige/brun från newbie på KappAhl (handlat i fysisk butik) och det funkar ju i höst/vinter med rött, marinblått osv....

Har shoppat från babyshop.se, Boozt.com (har massa rea), Lindex.se och hm.se  samt laredout.se

Har någon av er tips på någon annan bra sida?     

• MissKaos

Jag tycker inte manvehöver så mkt om man inte vill. Med sonen gjorde jag en lista och ålkte till ullared. Spjälsäng m ett par omgångar lakan och plastad frotté vagn bärsjal lite kläder vi gade en babysitter son liknar en gunga den var bra. Ambingsbhar varma inlägg och kanske ngn amningströjja. Blöjor. Barnolja tvättlappar (ej dom fär fuktiga många barn fpr utslag sv kemikalierna) en tub inotyol skötbord och badbalja. Resten kan du köpa efterhand jag tyckte det var skönt att ha köpt hem allt så slapp jag sedan. Jo! Bindor till avslagen köp ingen billig skit dom fastnar i stygnen om du blir broderad. Alldays el libress är bra. Microlax bajsa är inte så kul efter fl..

sarak skrev 2013-06-23 09:30:12 följande:
    Jag har en doppler från Teknikmagasinet. Jag drömmer ofta mardrömmar om missfall (dom jag haft har varit ganska dramatiska). Förra helgen drömde jag om missfall om och om igen och kunde inte lugna mig när jag vaknade. Så då åkte vi iväg och köpte en på Teknikmagasinet. Vi hittade hjärtljuden direkt, vet inte om vi bara hade tur. Har inte använt den sen dess och kommer inte att göra det heller om jag inte får samma panikkänskor igen. Kommer ju få göra en del extra ultraljud och är lite rädd för eventuella skador av UL och doppler som man inte vet om.

På torsdag är det dags för RUL! Can't wait!! Jag hoppas att vi får reda på könet. Egentligen vill jag inte det, men efter att ha börjat titta på bebisgrejer har jag konstaterat att det finns väldigt lite fina unisex-kläder. Vet man däremot könet finns det hur mycket som helst! Och min sambo vill absolut veta, så vi hoppas på det. Annars ska vi göra ett extra ultraljud i vecka 24 och då borde man väl definitivt kunna se?

Apropå att köpa grejer, jag blir hur stressad som helst av allt som finns. Jag är en sån som verkligen ogillar att shoppa. Jag kommer behöva massvis med hjälp av Er med vad son är absolut nödvändigt och vad som är totalt bortkastat att lägga pengarna på. Så har jag hittat den snyggaste barnvagnen, Emmaljunga mondial duo combi, Espresso Leatherette. Ska åka och provköra någon dag, men det kanske finns någon här som har synpunkter om den?

• MissKaos

...porrsurfar på barnkläder på tradera. Eller vad man ska kalla det för Sprattel sprattel i magen. Eller, bebisen knör snarare. Trycker mot väggen på livmodern. Intressant aktivitet. Igår var det kickboxning på G tror jag. Livlig buse. Sonen vill nu med till BM och lyssna på hjärtat

• MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-06-23 21:05:38 följande:
    Exakt en månad kvar till RUL idag! Ska ni ta reda på kön?
    Gjorde det när jag väntade sonen och vi ska göra det nu med, vi är för nyfikna, dessutom så behöver vi inte namnbråka lika mycket då heller, killnamn är bestämt men tjejnamn har vi svårt för.

Hur går det för er med namn? 

Namn ja, SUCK!! Har lite ideér men det är svååårt och min Man har för sig att han har rätt till åskit Obestämd *hrm* Det lär väl bli ett namn tillsist men vilket är svårt att sia om. Gör väl en lista och så får vi se vad bebis ser ut att heta!
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-06-24 16:34:54 följande:

Min man och jag har relativt lika smak, men vi vill gärna ha ett ovanligt namn och tyvärr dissar min mor och bror eller vänner typ alla förslag....vilket vi inte BORDE bry oss om, men ändå gör...iaf jag...vill ju inte att de närmsta ska avsky vårt barns namn liksom...

Vad heter brorsorna? Vad har ni för förslag? 

Varför berättar ni?
    Jag vill inte berätta förrsen barnet är fött. var SKITSUR på min man sist när han berättade för sin mamma. Han hade lovat att inte, men det mindes han inte.
    Storebror heter Isak.
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-06-24 17:09:43 följande:
    Om det blir en pojke har vi verkligen ingen aning. Men Isak var fint! Storebror heter Edvin. Om det blir en flicka blir det nog Elsa, Elise, Alice eller Stella
    Sno det då
  • MissKaos
    cupcakekiller skrev 2013-06-24 17:24:11 följande:
    Vägrar att prata namn med vänner/övrig familj, orkar inte höra folks klagande, tog jätteilla upp med första barnet som jag pratade namn med allt och alla med.
    Han heter Harry förövrigt, har varit Harry Potter-tokig sen jag var 8 (är 20 nu) och har från början sagt att alla mina barn ska heta något namn från en HP-karaktär, men det behöver inte vara i förnamn.
    Får vi en son så ska han heta Axel (Thomas Cedric i mellannamn,Cedric är HP-namnet där), de tjejnamn vi har på listan är Elvira, Ebba, Luna och Penny. Luna är ju från HP så även om det inte blir förnamnet så kommer det att bli ett mellannamn tillsammans med Maria, som är ett släktnamn på bådas sidor. Jag älskar namnen Sigrid och Astrid men sambon tvärvägrar Kräks

Penny har varit ett favvonamn i flera år, bara det att jag tvekar på om det passar med efternamnet, Penny Planberg blir det isåfall... Tycker ni att det funkar?  

Tänkte innan jag läste det på Luna. Som ju är jättefint! Och Harry är väl inget konstigt?
Svar på tråden December bebis 2013