• MissKaos

December bebis 2013

Sokkerflikkan skrev 2013-06-26 19:16:38 följande:
    Cupcakekiller - haha ja brösten är ganska spännande under perioden man är gravid. Mina har vuxit från 65E till 65i helt sjukt och svårt att hitta en bra bh!!

Imponerande! Själv känner jag mig bystig i 75C. Har normalt 70 eller 75 A el B.
    Börjar såsmått känna mig sm en elefant hela jag ifs. Så det är väl inte bara brösten..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vaknade i natt. Svettig. Kastade täcket på golvet och tog en tunnare filt. Vaknade ett par timmar senare. Frös. Bytte tbx. NU fryser jag som en blöt katt. Och känner mig tjock i halsen. Och extremt trött. Maken fixade middag medans jag och sonen låg i soffan och kollade på namn. Sonen är rolig: HAn ska heta ISAK som jag! Sen "skrev" han på min dator (fb updatering) denna text var till pappa. Av slump blev det" 0 ÖL" *lol* Sen ville han ringa till bebisen och blev arg (ledsen och besviken sa hansjälv det är säkert sant) när det inte gick. Sötsnöret.. Undrar om det blir jobbet imorgon föe mig eller sängen? Ska till tandläkaren med sonen som ser fram mot detta MYCKET. Har även lovat honom nytt nagellack med glitter och sushi. Så jag kan ju inte bli sjuk..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Var jobbar du?

pyysen skrev 2013-06-28 11:58:27 följande:
     Lycka till med allt!

Att berätta åt chefen tyckte jag inte heller var nå kul. För jag visste om att blir jag gravid så får jag inte fortsätta att jobba med det jag höll på med. utan istället måste vara ledig hela graviditeten eller byta arbetsuppg. Vilket inte fanns så nu är jag ledig. Det betyder att han måste anställa/eller flytta en redan anställd till mitt arbete. Som sen måste läras upp som i sin tur går på minus för firman. Men trots allt detta så blev min Chef också väldigt glad. vilket var en STOR lättnad Så jag lärde mej att fast cheferna oftast tänker bara på sin firma så bryr de sig nog mera om sina anställda. (iaf. de flesta)

• MissKaos
    pyysen skrev 2013-06-28 12:19:28 följande:
    Jag bor i Österbotten så jag jobbar på en liten firma som heter Nordpipe composite engineering. Mina arbetsuppgifter är att jobba med Harts, styren, härdare och glasfibermattor och sånt. Mycket kemikalier som är farliga för gravida. Så jag var väldigt noga med att ta grav.testet så snabbt som möjligt så att inte arbetet skulle skada fostret.
    Aha. Det förklarar.
  • MissKaos

16+5 idag. Tjocksmock!

GRATTIS till alla lyckade UL!
    Själv drunknar jag i arbete och läser men hinner inte skriva så mkt sm jag skulle vilja.
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-28 16:16:08 följande:
    Misskaos vilken fin mage!! :)

Tack! Den börjar nu vara lite lagom ivägen Och det sparkar och lever i den. En vilding till!
  • MissKaos
    moto skrev 2013-06-28 16:44:02 följande:
    nå´n som har något tips, jag har lågt värde i mina järndepåer men blir helt kass i magen av järntabletterna (antar jag att det är) så nu tänkte jag hålla upp några dagar för att se om det blir bättre! Finns det inget annat? Allt verkar ju vara så långt med järn i, blutsaft tex. Och livsmedel är väl inte att tala om man ska väl äta tonvis för att nå upp i vad det är i en tablett? Men försöker ändå äta saker med järn i för jag tänker att det skadar väl inte...
    Äter väldigt mycket jordgubbar den här tiden, och köpte juice med tillsatt järn (även om jag läste nånstans att det var bluff Förvånad), leverpastej...

Ja vad gör man?
    Hur blir magen kass? Hård? Lös?
    Vissa blir bättre av Ercofer än av Niferex.
     KOmbinera med blutsaft  ta det INTE ihop med järntabl. Det är alldeles för lite järn i blutsaft för att det självt ska lösa problemet. Hur ser dina värden ut?
  • MissKaos
    Buzan skrev 2013-06-28 16:50:17 följande:
    Moto: jag blir jättehård i magen till en början utav Niferex, men fick tipset att börja med en varannan dag så att inte magen blir knäpp. Jag blev som sagt trög i början men efter ca 1,5 månad så har magen börjat vänja sig och nu har jag inga problem längre. :) Ät lite blodpudding också, mums!;)
    Beror ju på hur värdena ser ut om man kan "unna" sig att äta varannan dag -vilket ju är bra.
    Lactulos kan man ta mot förstoppning. Eller Inolaxol. Receptfritt på apoteket. Man kan ju inte göra situps men "plankan" kan man göra och det kan med vara ganska effektivt och värt att pröva. Lactulos ger mer gaser än Inolaxol.
    Båda delar är ok vid grav.
    Man kan även pröva att koka 5 sönderskurna fikon i en stund. Vattnet dricks som thé. Lite sött och ganska gott. Äta katrinplommon eller torkade aprikoser är med bra mot förstoppning.

(jag jobbar ju med opiatberoende personer och vi behandlar med opiater. STOR biv är förstoppning...)
  • MissKaos

Just det: Äte rni järnrika saker kombinera med C-vitamin och undvik mjölkprod. För optimalt intag.

• MissKaos

Plankan är en av få saker du kan göra.

Trasslet skrev 2013-06-29 11:40:51 följande:
    Aj aj, ingen planka efter v 15! Tänk på att magmusklerna ska dela sig, inte bli tightare just nu.

Efter förlossningen är plankan superbra däremot, innan magmusklerna hunnit dra ihop sig igen. Ja, efter det också såklart. ;)

Jag har superdåliga järndepåer. Ätit niferex dagligen sedan inskrivning hos bm. Får däremot inte hård mage, utan lös. Kan det ha att göra med mitt jordgubbsfrosseri? :)

Svar på tråden December bebis 2013